آموزش و ترفند های خودرویی

راهنمای خرید خودرو کلاسیک

در این مقاله قصد داریم راه های خرید خودرو کلاسیک رابه شما آموزش بدهیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این خودروها هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند.

یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

راهنمای خرید خودروهای کلاسیک

 به نقل از نیکبخت خودرو خرید خودروی کلاسیک با خرید خودروهای معمولی تفاوت زیادی ندارد. این امر نیازمند جست و جوی زیاد و برسی دقیق است تا از کیفیت خودروی خریداری شده اطمینان حاصل شود. خرید خودروی کلاسیک یک چالش برای کلکسیونرهای مشهور بوده و بنابرین آن زمان بسیاری از خودروهای مناسب را پیدا می کند. همچین خودروهای کلاسیک یک سرمایه گذاری بزرگتر نسبت به خودروهای عادی می شوند و بنابرین گزینه مناسبی را انتخاب کنید. با انجام جست و جو و برسی دقیق خودرو و داشتن انتظارات واقعی در بین خودروهای کلاسیک شما می توانید یک انتخاب درست و دقیق داشته باشید. برای اینکه بدانید در زمان خرید خودروهای کلاسیک چه کارایی باید این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

اگر از کلاسیک به صورت معمول استفاده کنید بنابرین برای یافتن خودروی بسیار تمیز وجود ندارد. همچنین در تصاویری که خواهان استفاده از خودروی کلاسیک ذر هفته ها و یا سفرهای کوتاه خانوادگی هستند باید کیفیت های متفاوتی را نیز در نظر بگیرید . در زمان تصمیم گیری برای خرید خودروی کلاسیک باید تمامی فاکتورها را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اول از همه ایده ای کلی درباره خودرویی که می توانید بخرید داشته باشید. بر اساس کاربرد مدنظر شاید شما تصمیم بگیرید یک کوروت بخرید. زمانی که مدل مورد علاقه خود را پیدا کردید سال تولید آن را در نظر بگیرید. برای محدود تر مردن بیشتر لیست خود را پیدا کنید. سپس درباره خرید خودرو در مورد خود تصمیم بگیرید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو آئودی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

جست و جوی آنلاین داشته باشید

وب سایت های بسیاری وجود دارند که خودروهای کلاسیک می فروشند. البته در صورت خرید آنلاین باید نهایت دقت را داشته باشید. بهتر است قبل از خرید حتما با فروشنده ملاقات حضوری داشته باشید تا از چند و چون ماجرای متوجه شوید. قبل از خرید خودرو از وب سایت برسی مربوط به آن وب سایت را از طریق سازمان های مستقل مانند کانسومر ریپورتز و مطالعه کنید. اگر حس خوبی در این باره نداشتید به دنبال وب سایت ها و خودروهای دیگر باشید. کلاه برداری های زیادی در فضای مجازی رخ می دهد و شما هم نمی توانید از دست دادن پول خود را به جان بخرید پس در صورت گرفتن یک خرید امن خیلی مراقب باشید.

خودروهای متفاوت بسیاری را بررسی کنید:

این امر به شما کمک خواهد کرد تا بهتر را انتخاب کنید حداقل یک ماه قبل از خرید خودروی کلاسیک به تحقیق در این باره بپردازید. اگر به مدلی خاص و بسته به میزان کمیاب بودن آن باشد، شاید دنبال آن باشد که دنبال آن بگردید. بهتر است کار را با جست و جوی محلی شروع کنید زیرا آسان ترین و راحت ترین راه خرید خودرو از محل خود است. همچنین با این کار می توانید خودرو را پیش از خرید به صورت حضوری ببینید.

بودجه خود را تعیین کنید:

به راحتی می توان عاشق خودرویی شد که توان مالی خرید آن را نداریم. این امر مهم است زیرا خودروهای کلاسیک قیمت های دارند. با تعیین بودجه مدنظر می توانید از خرج های دیگر جلوگیری کنید. برای تعیین بودجه مدنظر برای خرید خودروی کلاسیک نگاهی به درآمد و خرج های خود داشته باشید. حذف برخی مواد غذایی از زندگی خود برای خرید یک خودروی کلاسیک تصمیم خوبی نخواهد بود.

به دنبال خودروهای کمیاب باشید:

سرمایه گذاری روی خودروها کار بسیار سختی است اما خودروهای کمیاب بهترین شانس شما برای این کار هستند. هر چقدر خودرو تیراژ کمتری داشته باشد ارزش آن بیشتر خواهد بود. برای دانستن میزان کمیاب بودن یک خودرو می توانید سری به وب سایت خودروسازان و مجلات خودرویی بزنید.

خودروی ساخته شده بخرید:

این امر به پرداخت هزینه های خود کمک خواهد کرد اما باید برای روبه رو شدن با قیمت های بالا آماده کنید. یک خودروی کلاسیک که به صورت حرفه ای می شود ممکن است هزینه ای چند هزار دلاری را به مالک اولیه تحمیل کرده باشد و از این نظر قیمت بالاتری داشته باشد. یک خودرو نیز می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و در این مرحله نیاز به هزینه های نگهداری نرم افزار خواهد بود هر چند شما باید آن را در بهترین استانداردهای نگهداری نگهداری کنید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو فیدلیتی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

بررسی خودرو

درباره خودروی کلاسیک مورد علاقه خود اطلاعات کسب کنید و درباره مشکلات احتمالی خودروی مد نظر خود تحقیق کنید. برای مثال بسیاری از خودروهای کلاسیک اروپایی دارای مشکلات برقی هستند و به همین دلیل باید در زمان خرید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشید. هرچقدر اطلاعات بیشتر درباره خودروهای مورد علاقه خود داشته باشید تصمیم بهتری را در زمان خرید بهتر انجام دهید.

خودرو را پیش از خرید برانید

این کار نه تنها باعث اطمینان شما از خودروی مورد علاقه می شود بلکه برای تست نیز بکار می رود . نهایت دقت را به وضعیت کلی خودرو داشته باشید . صدای جیر جیر ساییدن و…نشانه های خوبی!

اگر اطلاعات زیادی درباره خودروها یک نفر کارشناس را به همراه داشته باشید تا خودرو را برسی کند.

با یک ارزیاب برای بررسی خودرو تماس بگیرید

شاید آنها اطلاعات زیادی درباره تاریخچه خودرو و هر گونه مشکل احتمالی ارائه دهند و از این موضوع می توانند ارزش خودرو را تحت تأثیر قرار دهند. وضعیت بدنه پیشرانه گیربکس و…شما را آگاه کنند. ارزیاب ها و کارشناسان خودرویی با نگاهی به خودروهای مشابه دیگری می توانند قیمت گذاری بهتری داشته باشند. آن ها در بازار خودرو متخصص بوده اند و اطلاعات زیادی درباره خودروهای کلاسیک دارند

اسناد خودروی کلاسیک را بررسی کنید

برای خرید مطمئن شوید که این خودرو مشخصات درستی داشته باشید. این امر به شما کمک می کند از دردسرهای بعدی مانند خرید خودروی سواری و…دوری کنید. شما می توانید شماره شاسی خودرو را برسی کنید

بدنه و کابین را به دقت بررسی کنید

آیا خودرو دارای قطعات اصلی است؟ چه بخش هایی از آسیب دیده اند؟ تعمیرات کوچکتر سریعا می تواند هزینه های بالا را در پیش داشته باشد. به دنبال جوشکاری روی بدنه که نشانه خوبی نیست. به کیفیت رنگ دقت کرده و هر گونه دستکاری روی پانل های بدنه را در نظر بگیرید. بوی عجیب داخل کابین یا تریم های نامناسب کابین نیز جزو موارد قابل تامل خواهد بود. خودرو را قبل از خرید به دقت برسی کنید.

کارکرد خودرو را بررسی کنید

هرچقدر خودرو کارکرد کمتری داشته باشد ارزش آن بالاتر خواهد بود. خودروهایی با کارکرد بالا اشکال ندارند اما کارکرد کم برای سرمایه گذاری روی یک خودرو بسیار تاثیرگذار است. همچنین خودروهای کم کارکرد هزینه های نگهداری کمتری دارند اما از آنجایی که این خودروها در شرایط بهتری قرار دارند به همین خاطر قیمت بالاتری خواهند داشت.

نکته مهم این است که از صحت کارکرد خودرو اطمینان حاصل کنید زیرا کلاهبرداری های زیادی باید در این زمینه صورت گیرد. فروشنده ها مدعی می شوند خودروی کم کارکردی عرضه می کنند اما آن ها کیلومتر خودرو را کم می کنند. از آنجایی که نزدیک به کیلومتری شماره خودروی دیجیتال درستی را نشان دهد ندهد بنابرین به قطعات دیگر و بخش های خودرو مانند کف پوش ها پوشش سقف داخلی دسته لاسنیک زاپاس و لنت های ترمز توجه کنید. اگر این بخش ها استهلاک زیادی داشته اما کارکرد خودرو کم است بنابرین مشکلی وجود ندارد.

به تاریخچه خودرو دسترسی پیدا کنید

این امر اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهد داد و با آن می توانید خودرو چند مالک را بدانید. برخی از وب سایت های معتبر مناسبی در این زمینه ارائه می دهند و با این کار می توانند اطلاعاتی را که خودرو را از تصادفات و…دسترسی پیدا کنید، شناسایی کنید.

در نظر داشته باشید که خودروهای کلاسیک معمولاً مالک اند و بارها خرید و فروش شده اند.

اگر این امر نیز مشکلی ندارد اما اگر مالکان خودرویی که می‌توانند بخرید آن را کمتر از یک یا دو سال نگه داشته باشند، می‌توانند حاکی از یک مشکل باشد. برای مثال برای یک خودروی چهل ساله ۵ تا ۱۰ مالک امری کاملاً قابل قبول است اما بیش از ۲۰ مالک می تواند نگران کننده باشد.

خودرو را بررسی می کنید

تجهیزات فنی و رنگی هستند که کار کارشناسی را انجام می دهند. این افراد می توانند بخش های کلی بدنه ترمزها لاستیک ها و… را برسی می توانند. این مرحله بسیار مهم در زمان خرید خودرو بوده و از خرید خودرویی مشکل دار جلوگیری می کند.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید خودرو SWM G01 به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 زنگ زدگی و خوردگی در بدنه را بررسی کنید

به جز برخی از خوردگی های کوچک وجود زنگ زدگی و خوردگی در پانل های بدن باعث نگرانی خواهد شد. خوردگی بزرگ به ابن معنی است که خودرو و نگهداری خوبی ندارد. این امر می تواند از مشکلات جدی تر خودرو باشد. وجود برخی از خوردگی های کوچک در لبه های گلگیر امری طبیعی است اما در غیر این صورت بهتر است خودروی مدنظر را خریداری کنید.

شماره شاسی و بدنه را بررسی کرده و با اسناد مطابقت دهید

شماره شاسی و بدنه خودرو را با اسناد آن مطابقت دهید. اگر اختلافی وجود داشته باشد، شاید خودرو تصادفی بوده و یا تصادفی را تجربه کرده باشد.

بار در سال ۱۹۵۴ بود که از شماره شاسی استفاده شد و هر خودرو ساز شماره خاص خود را داشت اما از دهه ۸۰ میلادی استانداردی در این زمینه به وجود آمد.

راهنمای خرید خودرو کلاسیک

یک خودروی کلاسیک قیمت بسیار بیشتری نسبت به زمان صفر بودن خود خواهد داشت. مقدار چند برابری برای بخش هایی مانند بیمه باشید. همچنین اگر گاراژ شخصی برای قرار دادن پارکینگ بیشتر را باید این دست خودروها را بپردازید. خودروهای کلاسیک دقت زیاد بوده و هزینه های تعمیرات غیر منتظره آن می تواند تا چند ده میلیون نیز برسد. مطمئن شوید بودجه لازم برای تعمیرات احتمالی را دارد.

آماده پرداخت مبلغ بیشتر برای قطعات را داشته باشید. اگر خودرویی کمیاب خریداری کنید این هزینه ها بیشتر خواهد بود. در بسیاری از موارد شما باید قطعات سفارشی را خریداری کنید که بسیار گران قیمت خواهند بود. شما همچنین ممکن است مجبور به خرید قطعات از خودروهای بانکی باشید.

قیمتی مناسب بپردازید

پرداخت مبالغ بالاتر برای خودروهای کلاسیک امری غیر عادی نیست.قیمت عادلانه این خودرو باید بر اساس وضعیت خودرو سقف تولید و تجهیزات آن تعیین شود.

خودرو را بخرید

در نهایت با یک نقل و انتقال آسان خودرو را بخرید.اگر برای خرید خودرو بودجه کافی دارد شاید به دنبال گرفتن از بانک باشید که  این امر هم مشکلات خود را دارد. اما برخی از شرکت‌ها وجود دارند که معتبر رل با وثیقه در اختیار می‌گذارند اما باید در این باره نهایت دقت را داشته باشید هر چند بهتر است برای خرید خودروی یک سمت و قرض و…نروید.

مطالعه بیشتر  آشنایی با گیربکس CVT

نوشته های مشابه