اخبار و رویداد ها

رونمایی گران ترین خودروی الکتریکی جهان!

 کادیلاک از خودروی نمایشگاهی CELESTIQ رونمایی کرد که چشم‌اندازی از نوآوری و هدف که پیش‌نمایش سدان پرچم‌دار دست‌ساز و تمام الکتریکی آینده این برند است. این خودرو که برای رهبری آینده الکتریکی کادیلاک و با الهام از میراث ۱۲۰ ساله این برند طراحی شده است، به عنوان سنگ محک برای تیم‌های طراحی و مهندسی کادیلاک عمل می‌کند که همچنان به توسعه CELESTIQ ادامه می‌دهند. Magalie Debellis، مدیر Cadillac Advanced Design، گفت: “ماشین نمایشگاهی CELESTIQ خالص ترین بیان کادیلاک است.” «این یکپارچه‌ترین عبارات طراحی و نوآوری در تاریخ برند را زنده می‌کند و در بیانیه‌ای مشخص از یک پرچم‌دار واقعی کادیلاک ترکیب می‌شود.» در توسعه خودروی نمایشی، تیم‌های طراحی و مهندسی خود را در صنعت و سفارشی‌سازی غوطه‌ور کردند که سدان‌های اولیه کادیلاک را تعریف می‌کردند، مانند واگن‌های سفارشی V-16 در دوران قبل از جنگ، و الدورادو بروگام دست ساز ۱۹۵۷. CELESTIQ نقطه اوج این میراث است که با روش‌های تولید نوآورانه و فناوری‌های جدید زنده شده است.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

به گزارش خبرگزاری نیکبخت خودرو کادیلاک عکس و اطلاعاتی از مدل جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد این خودروساز آمریکایی می‌خواهد در آینده با خودروسازان بسیار لوکس نظیر رولزرویس و بنتلی رقابت کند. نام این مدل جدید سلستیک (Celestiq) است و به گزارش رسانه‌ها قیمت پایه آن ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود.

کادیلاک تا اواخر دهه پنجاه میلادی، استانداردی برای ماشین‌های لوکس جهان بود. اما در سال‌های اخیر بازار را به خودروسازان اروپایی و ژاپنی واگذار کرده و چند بار تلاشش برای احیای دوباره این مارک ناموفق بوده است.

کادیلاک برای بازگشت به اوج از شکوه گذشته‌اش الهام گرفته است. این شرکت می‌گوید سلستیک را با نگاهی به مدل الدورادو (Eldorado) سال ۱۹۵۷ و مدل V16 ساخت سال‌های دهه سی میلادی طراحی کرده است. مدل الدورادو در زمان خود از نظر تک بودن و قیمت با رولزرویس رقابت می‌کرد.

کادیلاک می‌گوید تصاویری که منتشر کرده بسیار به مدل نهایی شبیه است. ماشین‌ها قرار است به صورت سفارشی و با دست تولید شود و مشتری می‌تواند تا حد زیادی ماشین را به سلیقه خود تغییر دهد. مثلا انتخاب رنگ نامحدود است و ماشین به هر رنگی که مشتری بخواهد ساخته می‌شود.

کادیلاک اطلاعاتی درباره قیمت ماشین منتشر نکرده، اما روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال ماه گذشته از قول منابع آگاه خبر داد که قیمت پایه ماشین حدود ‌۳۰۰ هزار دلار است و بعد از اضافه‌شدن امکانات سفارشی قیمتش بسیار بیشتر خواهد بود. با این قیمت، کادیلاک گران‌ترین مدل الکتریکی است که تاکنون معرفی شده است.

خودروساز آمریکایی همچنین ادعا می‌کند که پیشرفته‌ترین فن‌آوری روز به سرنشینان ارائه می‌شود؛ از جمله نمایشگر ۵۵ اینچی که روی داشبورد است و امکانی که می‌توان با آن بخش‌هایی از سقف شیشه‌ای ماشین را مات کرد.

سیستم خودرانی به نام اولترا کروز از جمله امکانات دیگر ماشین است که به راننده اجازه می‌دهد در برخی خیابان‌ها و جاده‌های خارج از شهر دستش را از فرمان بردارد.

سلستیک دومین مدل الکتریکی کادیلاک خواهد بود. این شرکت در حال حاضر یک شاسی‌بلند الکتریکی به نام لیریک در محصولاتش دارد و اعلام کرده که همه مدل‌هایش تا سال ۲۰۳۰ الکتریکی خواهد شد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو.

دو کارخانه رولزرویس و بنتلی هم در حال ساخت ماشین‌های الکتریکی هستند. اولین مدل الکتریکی رولزرویس اواخر سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد. بنتلی هم قرار بود اولین مدل الکتریکی خود را اواخر سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند، اما مدیر کارخانه هفته پیش اعلام کرد که فروش این مدل به سال ۲۰۲۶ موکول شده است. زمان عرضه کادیلاک سلستیک اعلام نشده، اما انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳ به بازار بیاید.

تاریخچه تاسیس کادیلاک

کادیلاک در سال ۱۹۰۲ توسط ویلیام مورفی (William Murphy)، لموئل بوول (Lemuel Bowen) و هنری لی‌لند (Henry M. Leland) تاسیس شد. دفتر اصلی این شرکت در نیویورک قرار دارد. از آن جایی که شرکت کادیلاک در طول عمر خود با چالش‌های مختلفی روبرو شده، می‌توانیم تاریخ آن را یکی از پرماجراترین و جذاب‌ترین تاریخ‌های صنایع خودرو به شمار آوریم. این شرکت توسط افرادی که قبلا در کمپانی موتور هنری فورد (Henry Ford Motor Company) مشغول به کار بوده‌اند تشکیل شد. کمپانی هنری فورد به دلیل اختلافات ایجاد شده بین آقای فورد و سرمایه‌‌گذاران مجبور به تعطیلی شد. از لموئل بوون و ویلیامز مورفی، که مسئول امور مالی شرکت بودند، خواسته شد تا دارایی‌های شرکت را تبدیل به پول نقد کنند. برای اینکه در مورد تاریخ این شرکت و لوگوی آن بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه شوید.

در این هنگام مهندس هنری لی‌لند، کنار گذاشتن تمام طرح‌های پیشین را غیر‌ضروری دانست و سعی کرد ویلیامز و لموئل را قانع کند تا تولید موتور تک سیلندر او ادامه یابد. بعد از آزمایش موفقیت‌آمیز موتور و اثبات کارآیی آن، هنری لی‌لند توانست اعتماد مورفی و بوون را جلب کند، سپس آنها اقدام به تاسیس شرکت خودروی کادیلاک (Cadillac Automobile Company) کردند. نام شرکت از یک کاوشگر معروف فرانسوی گرفته شده است که در سال ۱۷۰۱ شهر دیترویت را بنا کرد.

بعد از آغاز به کار شرکت، اولین خودروهای تولیدی کادیلاک با نام Tonneau و Runabout معرفی شدند. این خودروها شباهت زیادی به خودروی مدل A تولیدی شرکت فورد داشتند. این خودروها در واقع مانند یک ارابه‌ی بدون اسب بودند که نیروی خود را توسط یک موتور تک سیلندر می‌گرفتند. در همین تاریخ بود که سرگذشت پربار کادیلاک که سرشاز از نوع‌آوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید بود، شروع شد. نوع‌آوری‌هایی که موجب پیشرفت صنعت خودروسازی نه فقط در آمریکا بلکه در سطح جهان شده است.

مطالعه بیشتر  نحوه ایجاد حساب وکالتی برای خرید خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *