اخبار و رویداد ها

رونمایی از محصول جدید ایرانخودرو به نام ریرا

در این مقاله قصد داریممحصول جدید ایران خودرو که با نام ریرا معرفی شده است را بررسی کنیم، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که به زودی، کراس اوور ملی این گروه صنعتی با نام تجاری « ریرا » به بازار ارائه می شود. «ریرا» یا همان «ری را» نامی مازندرانی است که براساس برخی تعریف ها به معنی باران است و در آثار ادبی نویسندگان و شاعران به این اسم اشاره شده است. مهدی خطیبی اعلام کرد: « ریرا» همان نام تجاری پروژه K125 است، دوشنبه با حضور وزیر صمت رونمایی می شود. البته که هنوز حضور وزیر صمت در این مراسم قطعی نشده است و احتمال دارد تا این شرکت، روز دیگری این محصول جدید را به مقام های دولتی معرفی کند. به علاوه به نظر می رسد که نمونه اولیه کراس اوور ملی ایران خودرو به صورت اختصاصی برای وزیر صمت و هیات همراه رونمایی می شود و این امکان وجود دارد که از مراسم معرفی این خودرو، تصاویری منتشر نشود.

مطالعه بیشتر  اولین فراخوان وانت های برقی فورد به علت نقض فنی

مشخصات ریرا

ریرا بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه PSA است، در حال حاضر برای تارا استفاده شده و قرار است تا این کراس اوور دومین محصول ایران خودرو بر اساس این پلتفرم باشد. ابعاد و اندازه اولین کراس اوور ملی ایران خودرو، در دسته کراس اوورهای B پلاس بازار جهانی قرار می گیرد و می تواند ریرا را در ابعاد و اندازه به پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3-XR، نیسان جوک و… نزدیک دانست.

امکانات ریرا

اخیراً در مراسمی با حضور خبرنگاران صنعت خودرو، نسخه مفهومی K125 یا همان ریرا در مرکز تحقیقات ایران خودرو به صورت خصوصی رونمایی شد. در این مراسم اعلام شد که نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی ایران خودرو ریرا ( ری را )

به نظر می رسد ریرا با دو پیشرانه به بازار می آید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU5 پلاس بوده و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می دهد و به چرخ های جلو می رساند. به احتمال بسیار زیاد، ریرا در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می شود.

نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC7 پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی این خودروی جدید می رسد. آن طور که گفته می شود ریرا قرار است تا در آینده با نسخه برقی خود نیز به بازار معرفی شود و در گام های بعدی خانواده پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب گردد.

پلتفرم ریرا

ریرا (ری را) که همان نام تجاری پروژه K125 است، بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نمونه ایرانیزه پلتفرم PF1 گروه PSA به حساب می آید، در پروژه تارا هم دیده می شود.

امکانات نسخه فول آپشن ریرا

نسخه فول آپشن ریرا مجهز به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… خواهد بود.

مشخصات فنی ایران خودرو ریرا

کراس اوور ملی ایران خودرو قرار است که با پیشرانه های TU5 پلاس و TC7 پلاس به بازار بیاید. این پیشرانه ها به ترتیب ۱۱۳ و ۱۶۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ و ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کراس اوور ملی از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است و احتمال دارد که نمونه های دنده ای آن هم به بازار معرفی شود.

مطالعه بیشتر  شرایط جدید فروش نقدی خودرو راین R3 ویژه اسفند 1401

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *