اخبار و رویداد ها

ظهور ماشین‌های پرنده

Xpeng Motors که در سال ۲۰۱۴ توسط He Xiaopeng، Henry Xia و He Tao تأسیس شد، یک شرکت خودروسازی تمام الکتریکی و فناوری چینی پیشرو است که خودروهای هوشمندی را طراحی و تولید می کند که به طور یکپارچه با اینترنت ادغام شده و از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این شرکت به مرور شروع به ساخت هواپیماهای با فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) برای حرکت هوایی شهری (UAM) کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در گوانگژو چین واقع شده است. فلسفه تولید این شرکت حول محور کیفیت، بهبود مستمر، انعطاف پذیری و راندمان عملیاتی بالا است. هدف XPeng ساخت وسایل نقلیه الکتریکی هوشمند با فناوری و داده و تحقق بخشیدن به تجربه جابجایی مصرف کننده در آینده است. شرکت وابسته XPeng، HT Aero، گزارش داد که در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ در حال توسعه یک eVTOL قابل حمل جاده ای است.

Deli Zhao، بنیانگذار و رئیس HT Aero، گفت: “ما مشتاق ساخت هواپیماهای سرنشین دار خصوصی هستیم و متعهد به ساخت امن ترین خودروهای پرنده برقی هوشمند جهان هستیم. ما بر این باوریم که در این مدت همه می‌توانند رویای خود را برای پرواز با HT Aero محقق کنند، و ما مفتخریم که راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای را توسعه می‌دهیم که محدودیت‌های حرکت را هم در جاده و هم در آسمان پایین می‌آورد. یکی از تولیدات این شرکت چینی XPENG H2 می باشد.

مشخصات XPENG X2:

  • طول ۴.۹۷ متر، عرض ۴.۷۸ متر، ارتفاع ۱.۳۶ متر.
  • بازوها را نیز می توان تا کرد و بدنه را به طول ۴.۷۹ متر و عرض ۱.۹۵ متر رساند.
  • قطر روتور حدود ۱.۸۳ متر.
  • وزن ۵۶۰ کیلوگرم، حداکثر وزنی که میتواند بلند شود ۷۶۰ کیلوگرم، ساخته شده از فیبر کربن.
  • سرعت کروز مورد انتظار ۱۳۰ کیلومتر در ساعت. محدوده مورد انتظار ۳۵ دقیقه در حداکثر ارتفاع ۱۰۰۰ متر.
مطالعه بیشتر  آغاز سومین مرحله سامانه یکپارچه خودرو طی هفته جاری

XPeng X2، برای اولین بار در جریان نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ در دبی و در معرض دید عموم آزمایش شد. این پرواز کوتاه، گامی مهم برای این شرکت محسوب می‌شد و در آن آینده جسورانه‌ای برای خودروهای پرنده برنامه‌ریزی شده است. خودروی پرنده X2 پس از برخاستن در دبی، پرواز آزمایشی ۹۰ دقیقه‌ای خود را به پایان رساند و دوره جدیدی از پرواز‌های کوتاه مسافت را رقم زد.  X2 دی اکسید کربن صفر تولید می‌کند و با در نظر گرفتن قابلیت‌های شهری در ارتفاع پایین طراحی شده است و حداکثر سرعت پرواز آن ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است. “عمر الخان” مدیر اجرایی اتاق بازرگانی و صنعت دبی، گفت:”این اولین گام برای رسیدن به این رویا است و او انتظار دارد خودرو‌های بیشتری از این قبیل خودرو در آینده نزدیک مورد آزمایش قرار گیرند”.

“مینگوان کوی” مدیر کل شرکت Xpeng Aeroht گفت:”این مبنای بسیار مهمی برای نسل بعدی خودرو‌های پرنده خواهد بود. این هواپیمای برقی دو نفره دارای هشت ملخ است و می‌تواند ۱۴۰ کیلومتر را در ۴۵ دقیقه طی کند و به حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اگرچه ممکن است روزی وسایل نقلیه بدون خلبان مسافران را در هوا جابجا کنند، اما این فناوری هنوز راه درازی در پیش دارد، زیرا با چالش‌های بزرگی از جمله عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی و مسائل ایمنی و زیرساخت‌ها مواجه است. سال گذشته این شرکت درباره جانشین X2 نیز توضیحاتی ارائه کرده بود. یک ابرخودروی پرنده نسل ششم که ادعا می‌شود توانایی سفر در هوا و جاده‌ها را دارد. AeroHT که زیرمجموعه XPeng است،

پرواز آزمایشی خودروی پرنده ایکس پنگ Aero HT

در راستای ساخت X2، ایکس پنگ به تولید محصول دیگری هم پرداخت به نام ایکس پنگ Aero HT . حالا این شرکت چینی ویدیویی از اولین پرواز پرتوتاپ خود منتشر کرده. این ویدیو منسوب به اولین پرواز ایکس پنگ Aero HT است. میبینیم که ایکس پنگ Aero HT از آشیانه بیرون آمده، وزن می شود (وزن کمتر از ۲ تن است) و سپس ۸ روتور بزرگ شروع به حرکت می کنند. این تست به آرامی انجام شد و فرود آن موفقیت‌آمیز بود‌. این شرکت اشاره کرد که یک یا چند روتور را در طول پرواز متوقف کرده تا متوجه شود اگر زمانی یک یا چند روتور از کار افتاده شوند، عملکرد آن چگونه خواهد بود. اگر فکر می‌کنید این یک خودروی معمولی است که پهبادی به سقف آن بسته شده، دقیقا درست است. هنگامی که راننده قصد داشته باشد این خودرو را در جاده براند، بازوهای پهباد کاملاً جمع می‌شوند. و راننده میتواند مانند ک خودروی معمولی از آن استفاده کند.

طبق گفته Xpeng، هنگام پرواز برای جهت یابی شما از فرمان خودرو استفاده می کنید و رانندگی با این خودرو در هوا چندان متفاوت با جاده های زمینی نیست. به جز استفاده از فرمان برای جهت گیری، یک اهرم در سمت راست راننده قرار دارد که خودرو برای حرکت در جهات مختلف (جلو، عقب، بالا و پایین) هدایت کند. بدنه خودرو، کاملا استتار شده است. هنوز کامل مشخص نیست که آیا Xpeng قصد دارد این خودروی پرنده را به تولید برساند یا تنها یک نمونه برای توسعه و جمع‌آوری اطلاعات است.

در اولین روز نمایش، Aero HT میزبان یک سخنرانی کلیدی با عنوان «کاوش حرکت در آینده» بود که آخرین پیشرفت‌های این برند ( نسل پنجم X2 و نسل ششم مفهومی HT Aero ) یک ماشین پرنده را نشان می‌داد. این نمایشگاه مجازی گستره تعریف‌کننده صنعت Aero HT از فناوری‌های نوآورانه برای حرکت هوایی شهری (UAM) را نشان می‌دهد که برای اولین بار در قلب جامعه روتورکرافت اروپا ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *