اخبار و رویداد ها

کمپانی بورگوارد ورشکسته شد

کمپانی بورگوارد ورشکسته شد

آنچه در این خبر از نیکبخت خودرو  میخوانیم ، کمپانی بورگوارد ورشکسته شد .کمپانی بورگوارد برای دومین بار پیاپی اعلام ورشکستگی نمود ، پیش از پرداختن به این خبر کمی درباره خودرو سازی بورگوارد بدانیم  این کمپانی خودروسازی از یکی از کمپانی های بزرگ خودرو سازی آلمان  بود و با تولید محصولات  توانست جایگاه مناسبی در صنعت خودرو سازی اروپا را به دست آورد ، این گروه خودروسازی در ایران با نام شرکت کیان موتور شناخته شده بود  اما با گذشت زمان این شرکت دچار ورشکستگی شد .

کمپانی بورگوارد در دومین تلاش خود برای به دست آوردن جایگاه قبلی خود این بار با کمک چینی ها وارد میدان رقابت شد ، کمپانی چینی بیکی فوتون موتور که زیر مجموعه گروه بایک بود که با اعلام همکاری خود با شرکت بورگوارد سعی در احیا این خودروسازی نمود ، خط تولید خودروهای بورگوارد در چین بود و خودروهای ساخت این شرکت در چین تولید میشدند اما این کمپانی علی رغم همکاری چینی ها برای بار دوم هم دچار شکست شد .عوامل دخیل در این شکست بازار رقابتی ، عدم خدمات پس از فروش مناسب و شیوع کرونا از دلایل اصلی شکست این مجموعه خودروسازی بود . در ابتدای شروع تولیدات پس از مدت زمانی نزدیک به ۵۰ سال  احتمال میرفت این مجموعه هم مانند ولو اوج خود را تجربه نماید اما این اتفاق برای بورگوارد نیافتاد .

محصولات عرضه شده توسط بورگوارد

محصولاتی که توسط این کمپانی عرضه شد شامل کراس اورهای BX6 BX7 BX3 BX5 بود که در سال ۲۰۱۹ توانست با فروش ۵۵۰۰۰ دستگاه از این سبد محصولات سال پر رونقی را تجربه نماید ، طراحی زیبا و جا دار این سری از کراس اور و همین طور اعتبار خوب بورگوارد از سالهای قبل برای شاید از دلایل اصلی فروش خوب این کمپانی بود اما در سالهای بعد با افت فروش و رسیدن به رقم فروش ۳۶۰۰ دستگاه دچار افت شدیدی در بازار فروش خودرو شد .محل اصلی این خودرو سازی در اشتوتگارت آلمان است که پس آغاز به کار مجدد خود با هدف گذاری کشورهای فروش مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و چند کشور اروپایی سعی در بازگشت به اوج فروش خود داشت اما مواردی مانند شیوع کرونا در اوج نگرفتن این خانواده خودرو سازی تاثیر بسزایی داشت تا جایی که دادگاه پکن رسما ورشکستگی این خودرو سازی را اعلام نمود . رقم ورشکستگی این خودرو سازی بیش از نیم میلیارد دلار بود .

مطالعه بیشتر  کیسه هوا و مکانیسم عمل این فرشته نجات

معمولا پس از اعلام ورشکستگی یک خودرو سازی نگرانی خریداران به سمت مشکل تامین قطعه این خودرو می رود و سرنوشت نمایندگی های تامین قطعات این خودروها در هاله ای از ابهام قرار میگیرد . برای خریداران و خودرو سواران بوگوارد هم همین اتفاق افتاد . در صورتی که سابقه نه چندان  درخشان گروه خودرو سازی بوگوارد را در تامین قطعات و خدمات پس از فروش به مشکل ورشکستگی این گروه خودرو سازی اضافه کنیم باید بیش از بیش به نگرانی دارندگان این خودرو توجه نمود .

دلایل ورشکسته شدن خودرو سازی بورگوارد

عدم تامین قطعات ، نبود نمایندگی های مجاز برای دریافت سرویس و هم چنین سرنوشت نامشخص این کمپانی از دلایل اصلی سردرگمی دارندگان این برند از خودرو هاست . پس از ورشکستگی این کمپانی امکان فروش این خودرو هم در بازار به صفر خواهد رسید و به نوعی تولیدات این مجموعه از سری خودرو های منزوی در بازار خودرو شناخته می شود . در حال حاضر دارایی این مجموعه طبق اعلام دادگاه پکن در چین منفی دو میلیارد دلار است و پس از این اعلامیه شرکت بورگوارد عملا یک شرکت خودروسازی ورشکسته اعلام شد .

تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *