اخبار و رویداد ها

نگاهی اجمالی به بازار خودرو ۱۴۰۱

 

بررسی بازار خودرو

 

نگاهی اجمالی به بازار خودرو در فروردین ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، اخبار ضد و نقیضی درباره واردات خودرو در کنار نوسانات قیمت دلار و مبهم بودن مذاکرات وین ، قیمت خودرو را در بازار با نوسانات نسبتا شدیدی مواجه کرده است. در فروردین سال ۱۴۰۱ قیمت انواع خودروی کارکرده نسبت به اسفند افزایشی بود. در این ماه بازار کالاهای بادوام (خودرو لوازم خانگی) ۲.۷ درصد بازدهی داشت. همچنین به گزارش مرکز آمار ایران در گروه عمده “کالاهای غیرخوراکی و خدمات” و “گروه حمل و نقل” در جایگاه سوم از لحاظ افزایش نسبت به ماه قبل قرار گرفتند.

بازدهی کالاهای بادوام

بازار کالاهای بادوام (لوازم خانگی و خودرو) نسبت به ماه قبل افزایشی بودند و رشد ۲.۷ درصدی را تجربه کردند. چند وقت اخیر بازارهای مالی در ایران بشدت تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار مربوط به آزادسازی هفت میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران قرار داشتند. مذاکرات هسته ای در چند ماه پایانی سال گذشته متوقف شد وهر دو طرف تاکید دارند که بخش زیادی از توافقات انجام شده فقط چند مورد اساسی مانده است ، اما وضعیت حاکم بر بازار گواه چیز دیگری است ! قیمت های اقلام همچنان در حال افزایش است.

فقط خبر آزادسازی بخشی از منابع مالی مسدود شده در کره جنوبی توانست برای مدت کوتاهی قیمت دلار را کاهشی کند. از سوی دیگر نقدینگی با سرعت بالا در حال افرایش میباشد مدتی قبل تسنیم در گزارشی از افزایش ۱۳۰۰ میلیارد تومانی نقدینگی در سال گذشته خبر داد. کارشناسان اقتصادی معتقدند که بازدهی هیچ کدام از بازارهای مالی توانایی رقابت با تورم را در سال جدید ندارد و این به معنی یک سونامی وحشتناک تورم میباشد. در رابطه با بازار خودرو علاوه بر مذاکرات ، نوسانات قیمت دلار و ابهام در مذاکرات نیز تاثیرات بسزایی داشته است.

مطالعه بیشتر  افزایش 55 تا 140 میلیونی محصولات کرمان موتور_دی ماه 1401

نوشته های مشابه