اخبار و رویداد ها

جک صندوق برقی

در این مقاله قصد داریم یکی از آپشن های خودرو(جک صندوق برقی) که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده به شما عزیزان معرفی کنیم و سپس بپردازیم به بررسی و نحوه ی کاربرد آن، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره جک صندوق برقی هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

دنیای امروز دنیایی است که فناوری به مردم کمک می کند تا از طریق آن راحتی بیشتری در زندگی خود داشته باشند. فناوری، به خصوص در اتومبیل، رانندگی را آسان تر کرده است و مسافران می توانند راحت تر سفر کنند.فناوری مدرن جهان نه تنها قطعات فنی خودرو بلکه تمام قسمت های خودرو را نیز شامل می شود و به کوچک ترین قسمت های خودرو نیز نفوذ کرده است. نه تنها اتومبیل های جدید جهان، حتی اتومبیل هایی که محبوبیت ندارند نیز می توانند از فناوری های مختلف و گزینه های موجود بهره مند شوند.یکی از این گزینه های مورد علاقه جک صندوق برقی است. وسایل خود را بدون پیاده شدن و استفاده از سوئیچ در ماشین قرار دهید. استفاده از فناوری های جدید که به راننده کمک می کند تا درب صندوق عقب را به طور خودکار باز و بسته کند.در ادامه، ما در مورد این مزیت بیشتر صحبت خواهیم کرد و در مورد ویژگی های آن یاد خواهیم گرفت.

جک صندوق برقی

جک صندوق برقی چیست؟

طراحی جذاب تنه های اتومبیل های امروزی، مردم را ملزم می کند علاوه بر زیبایی، آرامش و راحتی را تجربه کنند. این آرامش زمانی حاصل شد که مردم توانستند با استفاده از یک دکمه، درب جعبه را باز یا بسته کنند. این کار بدون خارج شدن از ماشین یا از راه دور امکان پذیر است. اما این احتمال برای سایر انواع اتومبیل ها نیز تحقق یافت.

در اتومبیل های امروزی، این شماره در طراحی اولیه دیده شده است و بنابراین، تمام تجهیزات لازم برای انجام و اتصال این درب عقب متحرک که این امکان را از طریق جک الکترونیکی فراهم می کند، در خودرو حضور داشت. اما سایر اتومبیل ها که از ابتدای تولید این گزینه را نداشتند، می توانند یک درب اتومبیل متحرک با حداقل سیم کشی برای به روزرسانی و نصب آن داشته باشند.

اما باید دانست که نصب آن برای اتومبیل هایی که این گزینه را ندارند، نیاز به تجربه و مهارت داشته و بنابراین به متخصصان ماهر نیاز دارد. از طرف دیگر، برای داشتن درب صندوق عقب متحرک، باید یک جک صندوق عقب برقی روی خودرو نصب شود. بنابراین، متریال این نوع جک صندوق برقی مهم است زیرا نوع غیر پارچه ای آن نیز موجود است و مشکلاتی را برای افراد به همراه خواهد داشت.

در نتیجه، اعتماد به گروه فنی و متخصص در این زمینه بسیار ارزشمند خواهد بود. نکته مهم این است که جک صندوق برقی می تواند به گونه ای نصب شود که دستورات از طریق رایانه اتومبیل هدایت نشوند. زیرا اگر کامپیوتر خودرو دچار تداخل شود، می تواند مشکلات بسیاری ایجاد کند. برای حل این مسئله، آن ها از کن باس استفاده می کنند که مدیریت انتقال فرمان را به عهده می گیرد. با توجه به کن باس می توان گفت که از این قسمت از درایور در اتومبیل ها به عنوان کنترل کننده میکرو کنترلرها و دستگاه ها برای اتصال قطعات بدون نیاز به کامپیوتر مرکزی استفاده می شود.در ابتدا از این دستگاه برای صرفه جویی در برق در خودرو استفاده می شد و اکنون از آن به عنوان گسل یاب در اتومبیل ها استفاده می شود و به دلیل عملکردهای فراوان آن، در موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.فواید این فناوری پر کردن خلاء ایجاد شده در اتومبیل های پیشرفته است که فوراً به واحدهای برقی زیادی احتیاج دارند و عملکردهای مختلف این قسمت نیز باعث کاهش خسارات وارد شده به خودرو می شود.

مزیت جک صندوق برقی عقب 

در صورت استفاده از این مزیت در خودرو ، نیازی به استفاده از برق ولتاژ بالا نیست و می توان با ۱۲ ولت برق و استفاده از تابلوهای موجود در خودرو برق را تأمین کرد. از طرف دیگر نیازی به اضافه کردن گزینه های جدید برای نصب جک صندوق برقی اتومبیل نیست که باعث می شود درب صندوق عقب برقی و متحرک باشد و حتی شاخه هایی که برای نصب در نظر گرفته شده اند با شاخه های داخلی خودرو سازگار هستند. بنابراین ، مراحل نصب بسیار آسان خواهد بود. پس از نصب جک برقی صندوق عقب، لازم به ذکر است که سنسور تشخیص مانع نیز نصب شده است تا درب صندوق عقب بدون در نظر گرفتن مانع باز یا بسته نشود، به طوری که ماشین آسیب نبیند. در نتیجه، گزینه درب جعبه برقی با سنسور می تواند اطمینان بخش باشد، اگر چه برخی از افراد از نصب سنسور جلوگیری می کنند که این یک اشتباه است.

نکته مهم نهایی این است که باید میزان باز شدن درب جعبه برقی عقب تنظیم و مشخص شود. البته این نیز می تواند کاملاً محاسبه و اندازه گیری شود. از طرف دیگر، شما هم چنین باید به سرعت باز و بسته شدن درب توجه کنید. باز شدن سریع یا بسته شدن ناگهانی درب می تواند خطرناک باشد. این مسئله هم چنین با استفاده از جک استفاده شده قابل تنظیم است. در نتیجه، توجه به سنسور و اندازه باز شدن درب یکی از نکات فنی در مورد نصب است که کارشناسان نصب به آن توجه ویژه ای می کنند. حتی می توان سطح تسلط افرادی را که برای نصب این گزینه خودرو با چند سوال در این زمینه تلاش می کنند، تعیین کرد. همه این موارد مشخصات فنی جک صندوق برقی را تعریف می کنند.

نصب این سیستم بر روی خودرو به گروهی از متخصصان نیاز دارد که سال ها تجربه در این زمینه دارند. از طرف دیگر با توجه به نوع خودرو و قطعات مورد نیاز برای ایجاد این امکان و گزینه در خودرو، قیمت نصب آن با توجه به تغییرات قیمت متفاوت است و نیاز به تماس با گروه با تجربه در این زمینه دارد. قسمت های مختلفی وجود دارد که برای الکتریسیته صندوق عقب خودرو از جمله جک ها، سنسورهای تشخیص مانع، سیم و سایر قطعات الکتریکی مورد نیاز و خدماتی مانند تنظیم میزان باز شدن درب پشتی استفاده می شود که قیمت نهایی قطعات و دستمزدها را تعیین می کند.

جک صندوق برقی ماشین چگونه کار می کند؟

جک صندوق برقی ماشین چگونه کار می کند؟

با پیشرفت فناوری، هر روز با فناوری های جدیدی در صنعت خودرو رو به رو می شویم که با کمال تعجب رانندگی یک ماشین را برای ما لذت بخش تر و آسان تر می کند. جک صندوق عقب برقی یکی از این فناوری های جدید است که می توانید در SUV ها، هاچ بک ها، مینی بوس ها و سدان ها پیدا کنید و حتی کامیون های جدید مدرن از این گزینه استفاده کرده اند. راحتی اضافه شده می تواند زندگی با وسیله نقلیه را آسان تر کند، مهم نیست که سبک زندگی شما چیست. در این سیستم، درایور نیازی به فشار دادن دکمه روی صندوق عقب برای قفل یا باز کردن قفل درها ندارد. با نصب جک صندوق عقب برقی بر روی اتومبیل خود؛ می توانید درب صندوق را باز و بسته کنید و ارتفاع باز شدن آن را با استفاده از یک دکمه تنظیم کنید.

فناوری پیشرفته صندوق برقی خودرو به راننده اجازه می دهد تا با استفاده از ریموت کنترل اتومبیل یا با حرکت دادن پای خود در زیر سپر عقب، درب عقب خودرو را به راحتی باز یا بسته کند. این گزینه با ارزش به شما کمک می کند که دستان شما بعد از خرید پر شود و شما نمی توانید از سوئیچ خودرو استفاده کنید. جک صندوق عقب اتومبیل می تواند با استفاده از قدرت باتری، صندوق عقب خودرو را باز و بسته کند. جک صندوق عقب برقی این خودرو امروزه در اکثر اتومبیل ها توسط کارخانه نصب شده است. با برق دادن درب صندوق عقب برای قفل یا باز کردن درها، نیازی به فشار دادن دکمه روی صندوق عقب خودرو نیست و فقط با فشار دادن یک دکمه روی ریموت کنترل اتومبیل، درب صندوق عقب هوشمندانه باز می شود و درب صندوق عقب دوباره هوشمندانه بسته می شود.

در نسل جدید جک صندوق برقی، برای باز کردن درب صندوق عقب نیازی به فشار دادن کنترل از راه دور ندارید، فقط باید کنترل از راه دور را در جیب خود داشته باشید و به ماشین نزدیک شوید، سپس سپر عقب اتومبیل خود را با پای خود لمس کنید تا صندوق عقب باز شود. به راحتی گزینه توانایی تنظیم میزان باز شدن را دارد و با تنظیم آن، درب تا حدی که می خواهید باز می شود. البته می توانید با توجه به شرایط مختلف، مقدار باز شدن درب جعبه را تغییر دهید. مقدار مشخصی از باز شدن درب در حافظه سیستم ذخیره می شود و جک بالا می رود تا این که به این حد نرسد. این روزها، رانندگی با ویژگی های مدرن مانند جک صندوق عقب برقی، سیستم keyless start، آینه تاشو برقی و غیره بسیار لذت بخش تر و راحت تر شده است.

جک صندوق برقی ماشین

مزایای استفاده از جک برقی صندوق عقب

  1. افزایش ایمنی: با نصب جک صندوق عقب بر روی اتومبیل، ایمنی هنگام استفاده از صندوق عقب افزایش می یابد. این گزینه به سنسورها مجهز شده است تا در صورت وجود مانع در راه صندوق عقب، از بسته شدن درب جلوگیری شود. این ویژگی به ویژه برای خانواده هایی با فرزندان خردسال و بازیگوش مفید است. با نصب این ویژگی، دیگر لازم نیست نگران این باشید که دست کودک محبوب خود هنگام بسته شدن و صدمه دیدن روی درب صندوق عقب گیر کند. البته، ما این گزینه را حتی در اتومبیل های داخلی نسبتاً جدید مانند سمند سورن نمی بینیم که یکی از مضرات سورن پلاس است.
  2. کنترل میزان باز کردن درب: یکی دیگر از مزایای این گزینه این است که می توانید میزان افتتاح صندوق را تنظیم کرده و آن را کنترل کنید. با این مزیت، دیگر نگران این نخواهید بود که به سقف پارکینگ برخورد کند. زیرا درب همیشه به مقدار تعیین شده باز می شود.
  3. نصب آسان و راحت: نصب آسان و راحت یکی از دیگر مزایای جک صندوق برقی است، زیرا نیازی به اضافه کردن گزینه های جدید برای نصب جک برقی نیست و حتی شاخه هایی که برای نصب در نظر گرفته شده اند با شاخه های داخلی خودرو سازگار هستند. بنابراین، مراحل نصب نیز بسیار آسان خواهد بود. البته بهتر است از متخصصان برای نصب کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که گزینه های با کیفیت بالا نیز بادوام بوده و عملکردی ایده آل با حداقل نگهداری دارند. متخصصان با نصب صحیح و استفاده از ابزارهای مناسب، گزینه های مختلف اتومبیل را برای مدت طولانی کار می کنند.
  4. فضای کمی را اشغال می کند: جک صندوق برقی یک قطعه بسیار ظریف است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند و این ویژگی یک نکته به علاوه محسوب می شود. از آن جا که این جک ها در طرفین صندوق عقب قرار دارند، باعث ایجاد مزاحمت برای قرار دادن بار نمی شوند. هم چنین، از آن جا که این جک ها در جای مناسب نصب شده اند. استفاده از تنه به آن ها آسیب نمی رساند. و آن ها به راحتی می توانند سال ها کار کنند.

باز کردن درب صندوق عقب با ریموت کنترل

از دیگر مزایای استفاده از جک صندوق عقب می توان به بازکردن درب صندوق عقب با ریموت کارخانه یا کلیدهای داخلی خودرو اشاره کرد. نکاتی که در استفاده از جک های برقی وجود دارد این است که این جک ها برای خودروهای خاصی طراحی شده اند. و با توجه به نوع خودرو باید از جک مناسب آن خودرو استفاده کرد. این گزینه فقط برای خودروها است:

  • سانتافه
  • LX45
  • توسان ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، BMW 528-XI-X3،
  • لندروز
  • جک اس ۵
  • اسپورتیج ۲۰۱۷
  • اتاق بنز، ۲۰۱۷ E، C2016
  • تویوتا راو ۴

لکسوس NX، تیگو ۵ و … قابل استفاده است. بسته شدن درب صندوق عقب این محصول به دلیل ارتفاع کم به سختی انجام می شود. و هم چنین آن جاهایی که دارای پارکینگ مسقف کوتاه هستند. این نشان می دهد که باز کردن در صندوق عقب به خودروی آن ها صدمه می زند. در نهایت استفاده از این سیستم برای خودرو بسیار کاربردی و مناسب است و باعث رانندگی آسان می شود.

تاریخ: ۳۰ آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  اولین خودرو های وارداتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *