اخبار و رویداد ها

رشد قیمت خودرو های پژو در بازار

آنچه در این مقاله از مجله نیکبخت خودرو به آن می پردازیم خبر رشد قیمت خودرو های پژو در بازار است .

تولیدات کمپانی پژو مانند خودروهای  پژو ۲۰۶ ، پرشیا و ۲۰۰۸ و دیگر محصولات پژو همواره در بین خودروسواران ایرانی محبوبیت خاص خود را داشته است .

زیبایی در طراحی داخلی و خارجی ، شتاب مناسب ، مصرف بهینه و هم چنین مشخصات مکانیکی و فنی  قابل قبول از دلایل اصلی محبوبیت  خودروهای ساخت پژو می باشد که از همین رو برای متقاضیان خرید این خودروهای محبوب همواره  کاهش و افزایش قیمت ها بسیار حائز اهمیت می باشد .

برای افرادی که قصد خرید یکی از انواع این خودروها را دارند خبر ها حاکی از آن است که از چهارشنبه گذشته تا امروز به طور میانگین دارای ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش قیمت بوده است .

همواره مقدار قیمت و نوسانات بازار خودرو به طور مستقیم با بازار ارز وابسته میباشد که هر گونه نوسان در این بازار باعث ایجاد تغییرات قیمت در بازار خودرو خواهد شد، حال اگر این خودرو خارجی باشند اختلاف قیمت ها چشم گیر تر خواهد بود .

با توجه به نوسانات بازار ارز احتمال افزایش قیمت این محصولات پیش بینی می شد که در ادامه به قیمت نهایی بعضی از محصولات این کمپانی با توجه به تورم اخیر خودروهای پژو اشاره میکنیم :

قیمت پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸

قیمت پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ از چهارشنبه هفته قبل دارای ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت بوده است و در حال حاضر قیمت آن رقمی بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می باشد .

قیمت پژو ۲۰۶ مدل ۱۳۹۹ تیپ ۲

از سوی دیگر خودروی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ خودروی محبوب جوانان با افزایش قیمت ۹ میلیون تومانی از رقم ۳۲۱ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون تومان رسید .

قیمت پژو ۲۰۶ مدل ۱۳۹۹ تیپ ۵

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۶ میلیون تومان افزایش قیمت از ۴۱۲ میلیون تومان به ۴۱۸ میلیون تومان رسیده است  .

قیمت پژو پارس (پرشیا)  مدل ۱۴۰۱

قیمت پژو پارس (پرشیا)  مدل ۱۴۰۱ هم از قافله  افزایش قیمت عقب نمانده است و با افزایش قیمت ۱۰ میلیونی در مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۴۳۵ میلیون تومان به فروش میرسد که مدل ۱۴۰۱ این خودرو با ۷ میلیون تومان افزایش قیمت به رقم  ۴۵۰ میلیون تومان رسید .

رشد قیمت پژو در بازار

جهش  قیمت خودرو

با توجه به نوسانات بازار ارز  و تاثیر مستقیم آنبر بازار خودرو احتمال افزایش قیمت خودرو های داخلی و خارجی وجود داشت .

اما این افزایش نرخ ارز تا چه حد در میزان خرید و فروش بازار خودرو تاثیر گذار است،  امری است که پس از نهایی شدن قیمت خودروهای داخلی و خارجی مشخص می شود .

افزایش قیمت خودروهای وارداتی

در صورتی که افزایش نرخ ارز بازار خودروهای داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داده است به طور قطع، اولین شوک به بازار خودروهای خارجی وارد میشود ، لذا این افزایش قیمت تاثیر مستقیم در بازار خرید خودروهای خارجی خواهد داشت و متقاضیانی که قصد خرید این خودروها را داشته اند دچار توقف خواهند شد .

افزایش نرخ ارز و تاثیر آن در واردات خودرو

بر کسی پوشیده نیست که توقف و عقبگرد متقاضیان خرید خودروهای خارجی ، در واردات این خودروها تاثیر مستقیم خواهد داشت ، بر همین اساس  با افزایش نرخ ارز های خارجی واردات این خودروها دچار تغییرات چشم گیری خواهد شد .

از مواردی که در رابطه تنکاتنگ با بازار خودرو بوده است بازار فروش قطعات یدکی داخلی و خارجی است .

خرید و فروش قطعات یدکی نیز با افزایش و کاهش قیمت های خودرو دچار افت و خیز خاص خود می شود که باید آن را مد نظر قرارداد.

در صورتی که خودروها خارجی باشند تغییر و نوسانات این بازار بیشتر هم خواهد بود .

افزایش قیمت خودروهای کارکرده

تا اینجای مقاله از افزایش قیمت خودروهای صفر صحبت کردیم اما ناگفته نماند که خودروهای کار کرده هم پس از افزایش قیمت خودروهای صفر دستخوش تغییر قیمت و افزایش آن خواهند شد .

در یک جمع بندی کلی تمامی بازارهای خودروهای داخلی و خارجی و تمامی بازارهای مربوط به گروه با افزایش قیمت ارز دچار شوک افزایش قیمت میشوند و گاهی بازارها آنها در برهه زمانی دچار توقف و افت خواهد شد .

در صورتی که از و کارهای لازم برای کنترل بازار ارز در نظر گرفته نشود بازار خودرو دچار افت شدیدی در خرید و فروش خواهد شد .

 

تاریخ: ۲۴  آذر ۱۴۰۱

 

 

مطالعه بیشتر  شاسی بلند هندی پراویگ دیفای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *