اخبار و رویداد ها

معرفی اف جی کروز + مشخصات فنی تویوتا اف جی کروز

تیم تخصصی نیکبخت خودرو قصد دارد در این مقاله به معرفی خودروی آفرودی اف جی کروزر بپردازد، اگر خواهان شناخت بهتر این خودروی بی نظیر ساخت ژاپنی ها هستی پس تا پایان مقاله با ما همراه باش. لازم به ذکر است مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است،

شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید خودرو و فروش خودرو در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

خرید تویوتا اف جی کروزر یکی از بهترین کارهاست. زیرا که ماشین فوق العاده ای بوده. اف جی کروز یک ماشین شاسی بلند آفرود می باشد که مناسب آفرود سواری می باشد. این خودرو در کلاس شاسی بلند قرار گرفته، طراحی آن موتور جلو، توزیع نیروی پیشران، خودروی چهار چرخ محرک می باشد. در زمانی که نام هامر به‌عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرود جهان مطرح می‌شد، تویوتا تصمیم گرفت با احیای مدل کلاسیک FJ و ترسیم طرحی نزدیک به هامر، محصولی متفاوت را راهی بازار کند.

این خودرو با اینکه از سال ۲۰۰۸ به کشورمان آمد اما مدلهای شرکتی آن از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ و عمدتاً در تیپ «اکستریم» در ایران عرضه شد و در این مدت به‌عنوان شاسی‌بلندی متفاوت با طراحی ظاهری جوان‌پسند در بازار مطرح بود. با این وجود در سال ۲۰۱۴ با توجه به وضع قانون منع واردات خودروهای لوکس (بالای ۲۵۰۰ سی‌سی)، عرضه اف‌جی کروزر در بازار ایران متوقف شد و حالا نمونه‌های دست‌دوم این ژاپنی جذاب، بازار گرمی میان هواداران آفرودسواری دارد.

تویوتا اف جی کروز

شرکت تویوتا اعلام کرده است که پایان کار FJ Cruiser در خاورمیانه نزدیک است و تأیید می‌کند که در دسامبر ۲۰۲۲ تولید آن متوقف خواهد شد. اما قبل از این اتفاق، تویوتا نسخه نهایی ویژه ای را معرفی خواهد کرد. خودرو FJ Cruiser از سال ۲۰۰۷ در خاورمیانه فروخته می‌شود و حتی پس از خارج شدن از سایر بازارها نی به حیات خود ادامه داده است. بر اساس اطلاعیه شرکت تویوتا فقط ۱۰۰۰ نمونه از مدل Final Edition تولید خواهد شد که هر کدام از مدل استاندارد از طریق مجموعه ای از ویژگی‌های خاص متمایز می شوند.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش خودرو های خود به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

هنوز تصاویری از FJ Cruiser Final Edition مدل ۲۰۲۳ منتشر نشده است اما شرکت تویوتا فاش کرد که تمام ۱۰۰۰ دستگاه با همان رنگ بژ ساخته می‌شوند و با جلوپنجره سیاه‌رنگ، سپرها، آینه‌های اضافه جانبی بیرونی، دستگیره‌های اضافی روی در و … و روکش لاستیک زاپاس عرضه خواهد شد. علاوه بر این، رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی و پله های جانبی نیز در آن گنجانده شده است. هر نمونه همچنین با آرم نسخه نهایی مشخص خواهد شد.

کی فوجیتا، نماینده ارشد دفتر نمایندگی خاورمیانه و آسیای مرکزی تویوتا در بیانیه‌ای گفت: « توبوتا FJ Cruiser به سمت غروب خورشید می‌رود که خاطرات ماندگاری از یکی از نمادین‌ترین خودروهای شاسی‌بلند در تاریخ غنی تویوتا به جا می‌گذارد».

“ترکیب برنده این وسیله نقلیه از مجموع قابلیت‌های خارج از جاده و عملکرد آن را در هنگام ماجراجویی‌های بیابانی یا فعالیت‌های سبک و روزمره به یک اندازه بدست می‌آید و تجربه‌ای راحت و قابل اعتماد را برای رانندگان و مسافران فراهم می‌کند فارغ از مقصد سفر.” تویوتا FJ کروزر نسخه نهایی ۲۰۲۳ همچنان از یک موتور ۴.۰ لیتری V6 تنفس طبیعی استفاده می کند که توان تولید ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ پوند فوت (۳۸۰ نیوتن متر) گشتاور را دارا است جزئیات قیمت اعلام نشده است، اما تویوتا FJ کروزر مدل ۲۰۲۳ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به دست مشتریان خواهد رسید.

ماشین اف جی کروز

خودرو تویوتا FJ کروزر مجهز به یک پیشرانه ۴ لیتری است که قادر است نیرویی معادل ۲۶۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۵ سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید دیگنیتی پرستیژ به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

جدول مشخصات فنی ماشین fj کروز

نام خودرو FJ Cruiser
کلاس خودرو SUV متوسط
حجم موتور (سی سی) ۳۹۵۶
تعداد و آرایش سیلندر ۶ سیلندر خورجینی
تعداد سوپاپ ۲۴
محور محرک دو دیفرانسیل (۴WD)
گیربکس(جعبه دنده) ۵ دنده اتوماتیک
حداکثر قدرت  ۲۶۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۸,۳
حداکثر سرعت (km/h) ۱۸۰
وزن (کیلوگرم) ۱۹۱۰
طول/عرض/ارتفاع(میلیمتر) ۱۸۳۰/۱۹۰۵/۴۶۷۰
مشخصات تایر ۲۵۶/۷۰R17

 

گرچه از اتومبیل‌های ویژه آفرود نباید توقع بهره‌مندی از آپشن‌های رفاهی متنوع را داشت، اما تویوتا اف جی کروزر کمی بیش از حد نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده و تجهیزات رفاهی متنوعی در لیست آپشن‌های آن مشاهده نمی‌شود؛در ادامه به مهمترین امکانات رفاهی تویوتا اف جی کروزر اشاره شده است: آینه وسط الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، روکش صندلی پارچه‌ای ضد آب و تنظیمات دستی صندلی‌ها، سیستم صوتی JBL ده اسپیکر، نمایشگر دنده عقب در آینه، بلوتوث، USB، نمایشگر سه‌گانه داشبورد: شیب سنج-قطب نما- دماسنج و کروز کنترل.

مزایا تویوتا اف جی کروز

  • فرمان پذیری دقیق
  • چابکی سواری
  • پایدار مناسب
  • استهلاک کم قطعات
  • کشش عالی پیشرانه با توجه به کاربری
  • طراحی بسیار زیبا اف جی کروز

این ماشین از طراحی زیبایی برخوردار می باشد که باعث جذب مشتری می شود. این ماشین بدنه بسیار قوی دارد و در برابر حوادث مقاوم می باد. این ماشین بخاطر طراحی زیبایی که دارد باعث جذب مشتری می شود و همچنین فروش خوبی نیز دارد.

  • عملکرد خوب پیشرانه اف جی کروز

این ماشین از پیشرانه خیلی خوب و بالایی برخوردار می باشد. این ماشین از سرعت و موتور و همچنین باک بسیار خوبی برخوردار است که رانندگی با این ماشین بسیار لذت بخش می باشد و خسته نمی شوید.

  • امکانات رفاهی بالا ماشین اف جی کروز

این ماشین از بهترین و عالی ترین امکانات رفاهی برخوردار می باشد. یکی از ویژگی های خوب این ماشین همین امکانات رفاهی می باشد.

  • فضای مناسب داخل کابین ماشین اف جی کروز

این ماشین فضای خوبی دارد و سر نشینانی که در پشت هستند، احساس خستگی نخواهند کرد. این ماشین صندلی هایش جمع می شود و فضای زیادی را برای شما باز می کند. در صندلی عقب این ماشین، فضای برای پاها زیاد می باشد.

  • کیفیت ساخت بالا ماشین اف جی کروز

این ماشین بدنه بسیار مقاوم و محکم در برابر حوادث و تصادف ها دارد و از سر نشینان خود محافظت می کند. این ماشین از بدنه بسیار زیبا درست شده و در بدنه این ماشین از بهترین آهن و آلومینیوم استفاده شده است.

  • کیفیت سواری مطلوب اف جی کروز

این ماشین از بهترین و عالی ترین سوار کیفیت برخوردار است که رانندگی با این ماشین بسیار لذت بخش می باشد. در داخل این ماشین برای صندلی هایش از متریال خیلی عالی استفاده شده است که باعث اذیت شدن راننده و سر نشینان نخواهد شد.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت نیسان تیانا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 معایب تویوتا اف جی کروز

  • قیمت بالا که بیشتر جنبه لوکس پیدا کرده است
  • نیاز داشتن به میدان زیاد برای دور زدن
  • مصرف سوخت بسیار بالا که روزانه باید از بنزین فراوان استفاده کرد
  • کابین با طراحی ساده و کسل کننده
  • کوبش و سر و صدای اتاق حتی در کیلو متر های پایین

این ماشین یک نکته منفی دارد که آن هم این موضوع است که ماشین در زمان رانندگی باعث به صدا در آمدن موتورش می شود که تا داخل کابین نیز می آید که باعث اذیت شدن راننده و سرنشینان می شود.

  • قیمت بالا اف جی کروز

این ماشین از امکانات رفاهی و ایمنی خوبی برخوردار است و بخاطر همین موضوع و ویژگی های دیگر قیمت بالایی دارد. این ماشین امکانات بسیار خوبی دارد ولی قیمت بالایی دارد که بودن قیمت بالا این ماشین یکی از نکات منفی این ماشین می باشد.

  • خدمات پس از فروش ضعیف

اگر ماشین شما دچار مشکلی شود، زمان زیادی می برد تا آن مشکل را بر طرف کنند که این موضوع یکی از ویژگی های منفی این ماشین که باعث می شود مشتری های خود را از دست دهد.

سوالات متداول:

۱- خرید اف جی کروز چه مزایایی برای خریدار به همراه دارد؟

فرمان پذیری دقیق، چابکی سواری، پایدار مناسب، استهلاک کم قطعات، کشش عالی پیشرانه با توجه به کاربری

۲- قیمت ماشین اف جی کروز به چه عواملی بستگی دارد؟

امکانات رفاهی، ایمنی، قدرت موتور، سلامت بدنه و…

مطالعه بیشتر  خرید و فروش ساینا اس دوگانه سوز صفر و کارکرده

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *