خرید و فروش خودرو

بررسی و مقایسه تویوتا پرادو و هیوندای سانتافه

انتخاب میان خودروهای شاسی‌بلند دشوار است، چرا که تنوع تولیدات شرکت‌ های خودروسازی مطرح جهان افزایش‌ یافته است. هیوندای سانتافه و تویوتا پرادو از جمله خودروهای شاسی‌ بلند بازار هستند که طرفداران مخصوص به خود را دارند.

مقایسه پرادو و سانتافه باعث می‌ شود تا خریداران متناسب با بودجه و نیاز خود بهترین انتخاب را انجام دهند. هر دو خودرو در بین استفاده‌ کنندگان بسیار محبوب هستند؛ لذا در صورتی‌ که قصد خرید ماشین شاسی‌ بلند دارید و می‌خواهید فرق پرادو و سانتافه را بدانید، بهتر است تا پایان ما را همراهی کنید.

آشنایی با تفاوت پرادو و سانتافه

هیوندای سانتافه یکی از خودروهای شاسی‌بلند محبوب بازار است که به نسبت نسل قبلی خود دستخوش تغییرات زیادی شده است. از لحاظ شکل و شمایل، سانتافه جدید مورد پسند جوانان قرار دارد. در طراحی، شرکت هیوندای از اشکال هندسی مختلف استفاده کرده است تا ظاهر زیبنده‌ای را در خودرو ایجاد کند.

جلو پنجره خودرو به شکل ۶ ضلعی است که به نوارهای کرومی مزین شده است. چراغ‌ های چشم‌ نواز هیوندای باعث جذب جوانان به این خودرو شده است. به نسبت مدل‌های گذشته، بدنه خودرو کمی عضلانی‌تر و خوش‌تراش‌تر شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به معرفی تیگارد x35 را نیز حتما مطالعه کنید.

از سوی دیگر تویوتا پرادو یک خودروی فوق‌العاده پیشرفته است که برای نسل جوان کاربردی است. چهره مدرن شده پرادو موردپسند بسیاری از افراد نسل جوان قرار دارد. مقایسه پرادو و سانتافه نشان می‌دهد که هر دو خودرو برای استفاده نسل امروزی قابل‌توجه هستند و امکانات زیادی را ارائه می‌دهند. تویوتا در طراحی پرادو جدید در ناحیه چراغ‌ها، سپر و جلوپنجره از تغییرات ویژه‌ای رونمایی کرده است. از نظر سایر تغییرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد و طراحی

پرادو در مقایسه با سانتافه از لحاظ ابعاد بزرگ‌تر بوده و فضای داخلی بیشتری را به سرنشینان ارائه می‌دهد. امکانات به‌کاررفته در خودرو پرادو به‌گونه‌ای است که در محیط‌های سخت واکنش بهتری از خود نشان می‌دهد. سانتافه طراحی ظاهری اسپرت‌تری به نسبت پرادو دارد. پرادو با ظاهر مستحکم و شیک برای رفت‌وآمد در مسیر شهری و خارج از شهر مناسب است. سانتافه به دلیل اسپرت بودن برای مسیرهای درون‌شهری کاربردی است.

تفاوت پرادو و سانتافه

  • موتور خودرو

مقایسه پرادو و سانتافه نشان می‌دهد که موتور پرادو حجیم‌تر است و قدرت بیشتری نسبت به سانتافه دارد. قدرت بیشتر موتور پرادو باعث افزایش گشتاوری خودرو می‌شود. افرادی که به دنبال خرید خودروی شاسی‌بلند با موتور قدرتمند هستند، می‌توانند پرادو را انتخاب کنند. خودروی پرادو به‌راحتی می‌تواند مسیرهای سخت جاده‌ای را طی کند.

  • امکانات

هر دو خودرو دارای امکانات بی‌نظیری هستند. سانتافه برای کسانی که به دنبال امکانات رفاهی بیشتری هستند تولید شده است. سانتافه باتوجه‌به سیستم هوشمندی که دارد برای جاده‌های شهری و بزرگ‌راه‌ها مناسب‌تر است.

  • قیمت خودرو

مقایسه پرادو و سانتافه از لحاظ قیمت نشان می‌دهد که پرادو به دلیل داشتن ویژگی‌های سیستمی بیشتر به نسبت سانتافه، قیمت بالاتری دارد. در واقع افرادی که دارای بودجه محدود هستند، بهتر است برای خرید ماشین شاسی‌بلند، هیوندای سانتافه را خریداری کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به معرفی کمری ۲۰۲۳ را نیز حتما مطالعه کنید.

مقایسه توان فنی موتور پرادو با سانتافه

سانتافه از یک پیشرانه ۴ سیلندر طبیعی با حجم ۲.۴ لیتر تشکیل شده است. قدرت موتور خودرو چیزی حدود ۱۷۴ اسب بخار و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاوری است. کمپانی هیوندای در تولید سانتافه از یک جعبه‌ دنده ۶سرعته اتوماتیک بهره برده است. بیان این نکته حائز اهمیت است که سانتافه در مدل‌های دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل جهت خرید در بازار وجود دارد.

در سمت مقابل پرادو از ۶ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۴ لیتر تشکیل شده است. قدرت موتور خودرو چیزی حدود ۲۷۱ اسب بخار و ۳۸۱ نیوتن متر گشتاوری است. پرادو از دو دیفرانسیل و ۵ دنده‌ اتوماتیک تشکیل شده است. با مقایسه پرادو و سانتافه می‌توان گفت که قدرت موتور پرادو بیشتر از سانتافه است.

از لحاظ شتاب نیز سانتافه برای طی‌کردن سرعت ۰ تا ۱۹۰ کیلومتر حدود ۱۱ ثانیه به زمان نیاز دارد. این چابکی نشان می‌دهد که خودروی سانتافه برای محیط‌های شهری بسیار مناسب است. در مقابل پرادو برای طی‌کردن سرعت ۰ تا ۱۶۰ کیلومتر حدود ۱۳ ثانیه به زمان نیاز دارد. این مقایسه نشان می‌دهد که شتاب اولیه سانتافه به نسبت پرادو بیشتر است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به معرفی مشخصات و ویژگی های راو فور ۲۰۲۳ را نیز حتما مطالعه کنید.

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی پرادو با سانتافه

بررسی آپشن و امکانات رفاهی خودرو به خریداران این اطمینان را می‌دهد که با خیال راحت خرید خود را نهایی کنند. سانتافه جدید در تیپ‌های مختلف ارائه شده است که امکانات و تجهیزات متنوعی را به خریداران ارائه می‌دهد.

در نسخه فول آپشن این شرکت، امکانات مختلف زیادی نظیر کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، اتو پارک، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، چراغ چرخشی، پدال شیفتر، سردکن صندلی جلو، صندوق برقی هوشمند، استارت دکمه‌ ای، صندلی راننده ۸ حالته برقی، پشت‌ سری فعال و… دیده می‌شود.

فرق پرادو و سانتافه

مقایسه پرادو و سانتافه از لحاظ ایمنی و امکانات نشان می‌دهد که پرادو به نسبت سانتافه در سطح پایین‌ تری از امکانات قرار دارد. از مهم‌ ترین امکانات نسخه فول آپشن پرادو می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: کروز کنترل تطبیق‌پذیر، حسگر پارک عقب، ترمز کمکی؛ ترمز اضطراری، فرمان چندحالته هیدرولیک، آینه‌های تاشو برق، سانروف، دوربین عقب و جانبی، بلوتوث، ایربگ و استارت دکمه‌ای.

هر فرد بر حسب نیاز و بودجه‌ ای که در اختیار دارد می‌تواند از بین پرادو سانتافه یکی از گزینه‌ها را جهت خرید انتخاب کند. در مجموع می‌توان گفت که پرادو یک خودروی با موتور قدرتمند است که برای سفرهای شهری و برون‌شهری مناسب است؛ اما امکانات کمتری را به نسبت سانتافه ارائه می‌دهد. سانتافه در مقایسه با پرادو از قیمت بهتری برخوردار است.

جمع‌ بندی

مقایسه پرادو و سانتافه نشان می‌دهد که هر دو خودرو دارای اصالت و امکانات بی‌ نظیری هستند. خریداران بر حسب کاربرد خود می‌ توانند با خیال راحت از میان این دو خودرو انتخاب نهایی خود را انجام دهند. پرادو از لحاظ ابعاد و کابین بزرگ‌ تر بوده و قیمت بالاتری دارد. در مقابل سانتافه دارای طراحی اسپرت است و به‌ عنوان یک شاسی‌ بلند مقرون‌ به‌ صرفه شناخته می‌ شود. امید است که بتوانید با بررسی دقیق تفاوت پرادو و سانتافه بهترین انتخاب را داشته باشید.

برخی از سوالات متداول:

۱. توان فنی موتور پرادو با سانتافه چه تفاوتی دارد؟

سانتافه از یک پیشرانه ۴ سیلندر طبیعی با حجم ۲.۴ لیتر تشکیل شده است. قدرت موتور خودرو چیزی حدود ۱۷۴ اسب بخار و ۲۲۷ نیوتن متر گشتاوری است. هیوندای در تولید سانتافه از یک جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک بهره برده است.

۲. امکانات رفاهی پرادو با سانتافه چه تفاوتی دارد؟

در نسخه فول آپشن سانتافه، امکانات مختلف زیادی نظیر کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، اتو پارک، حسگرهای پارک جلو و عقب، ترمز کمکی، ترمز اضطراری، استارت دکمه‌ای، صندلی راننده ۸حالته برقی، پشت‌سری فعال و… دیده می‌شود. از مهم‌ترین امکانات نسخه فول آپشن پرادو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کروز کنترل تطبیق‌پذیر، حسگر پارک عقب، ترمز کمکی، دوربین عقب و جانبی، بلوتوث، ایربگ و استارت دکمه‌ای.

مطالعه بیشتر  خرید و فروش اپتیما کارکرده و صفر + قیمت روز اپتیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *