اخبار و رویداد ها

فروش خودروهای کوییک معمولی و کوییک R، بدون قرعه کشی

فروش خودروهای کوییک معمولی و کوییک R، بدون قرعه کشی

گروه خودروسازی سایپا، طی انتشار بخشنامه ای، از شروع طرح فروش فوق العاده خودروهای کوییک معمولی و کوییک R، بدون انجام قرعه کشی خبر داد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متقاضیان شرکت دراین طرح می توانند از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه، مورخ ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ به وبسایت فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند. سایپا زمان تحویل محصولات را ۹۰ روز کاری اعلام کرده است و ثبت نام تا پایان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد یافت

شرایط بخشنامه در طرح فروش فوق العاده خودروهای کوییک و کوییک R، بدون قرعه کشی شامل شرایط مشخص شده در متن ذیل است:

در این طرح، ثبت نام ها مشمول محدودیت کد ملی خواهد بود و هر کد ملی، تنها یک بار می تواند برای یک دستگاه خودرو ثبت نام کند. همچنین حداقل سن متقاضی برای خرید خودرو ۱۸ سال بوده و متقاضیان ملزم به داشتن گواهینامه رانندگی خودرو، حداقل پایه سوم هستند.

همچنین مانند سایر طرح های فروش برگزار شده اخیر، امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو به صورت وکالتی وجود نداشته و غیر قانونی محسوب می شود. همچنین لازم است که متقاضیان طی ۴۸ ماه گذشته، اقدامی نسبت به ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت های خودروساز نکرده باشند. در ضمن امکان ثبت نام برای متقاضیان خرید که دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) هستند، وجود ندارد.

نوع خودرو مبلغ خودرو (ریال)
کوییک با گیربکس معمولی ۱,۶۸۰,۷۴۰,۰۰۰
کوییک R با گیربکس معمولی ۱,۷۸۰,۲۰۰,۰۰۰

طبق اطلاعیه این شرکت، ظرفیت رنگ محصولات محدود بوده و در صورت تکمیل ظرفیت، امکان ثبت نام برای سایر رنگ ها امکان پذیر خواهد بود. کوییک معمولی با رنگ های سفید، مشکی متالیک، نقره ای متالیک، اطلسی متالیک و نوک مدادی متالیک و ماشین کوییک R با رنگ های سفیدمشکی، کرم‌مشکی، قرمزمشکی، نقره ای‌مشکی، سفیدقرمز و مشکی قرمز ارائه می شود.

لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در ضمینه ی خرید و فروش خودرو کارکرده، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان است. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی در زمینه فروش فوری خودرو کسب کنید.

تفاوت ماشین کوییک و ماشین کوییک R

قبل از پرداختن به تفاوت ماشین کوییک و ماشین کوییک r بهتر است آشنایی مختصری با این محصول محبوب سایپا پیدا کنیم. ماشین کوییک به‌عنوان سومین محصول ملی سایپا بعد از خانواده تیبا و ساینا، نخستین بار در سال ۱۳۹۷ و با نسخه اتوماتیک به بازار آمد. نسخه دنده‌ای این خودرو هم یکسال بعد عرضه شد که آپشن‌های خیلی کم‌تری نسبت به نسخه اتوماتیک داشت اما به‌دلیل قیمت ارزان‌تر خود با استقبال بسیار بیش‌تری در بازار روبه‌رو شد. سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ هم به‌ترتیب ماشین کوییک r و ماشین کوییک s به بازار آمدند تا این خودرو هرسال یک نسخه جدید در بازار داشته باشد.

قلب تپنده ماشین کوییک هم مثل برادران تانتی‌اش (خانواده تیبا و ساینا)، همان پیشرانه معروف M15 سایپا است. این پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) روانه محور جلو این هاچ‌بک کراس می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد کوییک دنده‌ای هم به‌ترتیب برابر با ۷.۱ لیتر در صد کیلومتر و ۱۳ ثانیه استY در حالی که این اعداد برای نسخه اتوماتیک به ۷.۷ و ۱۳.۶ ثانیه افزایش پیدا می‌کنند.

آپشن‌های ماشین کوییک و کوییک r هم تنها در موارد معمولی مثل تنظیم برقی شیشه‌ها و آینه‌های جانبی، مه‌شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، سنسور پارک عقب، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، ترمز ABS+EBD، ۲ ایربگ و… خلاصه می‌شود. اما در کوییک اتوماتیک امکانات بسیار بیش‌تری مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، دی‌لایت، دوربین دید عقب، سنسور فشار باد لاستیک و… نیز وجود دارد.

کوییک معمولی (دنده‌ای) و ماشین کوییک R از نظر مشخصات فنی و امکانات رفاهی کاملاً یکسان هستند و به‌عبارتی، تنها تفاوت کوییک معمولی و کوییک r در بخش ظاهری خلاصه می‌شود. جالب است بدانید که حرف r مخفف کلمه انگلیسی rainbow به معنی رنگین کمان است که اشاره به دورنگ بودن بدنه این نسخه از کوییک دارد. در ماشین کوییک r، سقف و برخی دیگر از قسمت‌های بدنه، رنگی متفاوت با رنگ اصلی بدنه خودرو دارند که طرح کلی خودرو را اسپرت‌تر از نسخه عادی جلوه می‌دهد. وجود رینگ آلومینیومی و برچسب رنگی با نوشته cross نیز دیگر تفاوت‌های کوییک و کوییک r را تشکیل می‌دهد.

اما انواع کوییک r کدام‌اند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که ما دو نوع کوییک r در بازار داریم. کوییک r با سقف مشکی و کوییک r با سقف قرمز. در نسخه‌ سقف مشکی تنها رنگ سقف با بدنه متفاوت است و سایر قسمت‌ها، هم‌رنگ بدنه هستند. تریم داخلی این نسخه هم کاملاً با کوییک معمولی یکسان است. اما در نسخه سقف قرمز، قسمت‌های دیفیوزر مانند زیر سپرهای جلو و عقب، قاب آینه‌های جانبی و قاب مه‌شکن‌های جلو  نیز قرمزرنگ هستند. تریم داخلی این نسخه‌ هم با کاربرد رنگ قرمز قسمت میانی داشبورد، بخشی از رودری‌ها و روکش صندلی‌ها، جذاب‌تر از نسخه‌های عادی و سقف مشکی به‌نظر می‌رسد.

مشخصات ماشین کوییک R

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده پنج سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۳۹۸۹ طول – ۱۶۸۸ عرض – ۱۵۲۴ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۴۱۲ میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۴۱ لیتر
استاندارد آلایندگی
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

امکانات و تجهیزات ماشین کوییک R

کوئیک R در تیپ پایه امکانات بسیار محدودی دارد که البته با توجه به قیمت طبیعی هم هست. اما در نسخه فول یا همان R پلاس شاهد اضافه شدن گزینه‌هایی نظیر شیشه‌های دودی عقب، رینگ‌های آلومینیومی با طرح جدید، فرمان دی‌کات با دکمه‌های کنترلی، سیستم مالتی مدیا شامل نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره ای، روکش چرم صندلی‌ها و برخی موارد جزئی دیگر مثل چند برچسب اضافه و کفپوش سه بعدی و… هستیم که در مجموع راضی کننده است.
هرچند در این بین کمبود آپشن های امنیتی و عدم تست تصادف توسط یک نهاد معتبر باعث شده که همچنان برخی افراد، خرید گزینه های قدیمی و دست دوم بازار را امن تر از محصول جدید سایپا بدانند.

امکانات کوییک R

ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی – ترمز عقب کاسه‌ای
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جانبی
سیستم صوتی سیستم صوتی با پشتیبانی از USB – CD و چهار بلندگو
دیگر تجهیزات چراغ مه شکن جلو و عقب – سیستم تهویه دستی – روکش صندلی پارچه‌ای – صندلی عقب تاشو – تریم رنگی کابین – ایزوفیکس – آینه جانبی با تنظیم برقی

مشخصات کوییک معمولی

مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT یا ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت
وزن ۱۰۶۳ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۰۰۵ طول – ۱۶۷۸ عرض – ۱۴۹۲ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۴۱۵ میلیمتر
مصرف سوخت و استانداردها
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۴۱ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

امکانات و تجهیزات ماشین کوییک

نسخه دستی کوییک در تیپ پایه از امکانات بسیار ابتدایی و ساده بهره میبرد که البته برای این رده قیمتی (حداقل در کشور ما) طبیعی است. اما نسخه اتوماتیک فول به انبوهی از آپشن‌های تکمیلی تجهیز شده که برای این رده انصافاً راضی کننده است. البته شاید بگوئید امکانات کوییک اتوماتیک از نظر سطح کیفی با شرایط ایده‌آل فاصله دارند اما همین که داخل خودروی در سطح قیمتی پژو ۲۰۶، شاهد گزینه‌هایی نظیر: سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم مالتی مدیا شامل نمایشگر ۷ اینچی، نویگیشن و دوربین دنده عقب، کروز کنترل، فرمان برقی، ترمز کمکی BAS، جعبه دنده خودکار، چراغهای روشنایی در روز و کامپیوتر سفری و.. هستیم واقعاً جای امیدواری دارد. در واقع بسیاری از ماشین‌های گرانتر از کوییک اتوماتیک هم از این امکانات بی بهره هستند.

امکانات ماشین کوییک
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی عقب کاسه ای – ABS – EBD – BA – ESC
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی نمایشگر ۷ اینچی لمسی – رهیاب – بلوتوث – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات فرمان برقی یا هیدرولیک نسبت به مدل – رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم هشدار سرقت با بوق VAS – چراغ های مخصوص روز – استارت دکمه ای – سیستم ورود بدون کلید – دوربین عقب – سنسور پارک عقب – کروز کنترلخودرو در سه مدل ارایه می شود که نسبت به مدل بعضی از تجهیزات بالا روی آن نصب شده است

جمع بندی

در مجموع و با توجه به شرایط کنونی بازار خودرو کشور می‌توانیم کوییک را یکی از خودروهای مقرون به‌صرفه محسوب کنیم که نسبت به مبلغ پرداختی، ظاهر نسبتاً اسپرت، استهلاک پایین و فضای مناسب کابین را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما بدانید که نسخه‌های مختلف کوییک (به‌جز کوییک اتوماتیک) از نظر آپشن مشابه تیبا ۲ هستند و اختلاف قیمت این دو خودرو تنها برای تفاوت‌های ظاهری‌شان است. تفاوت قیمت کوییک معمولی و کوییک r با مبنای قیمت کارخانه، امروز حدود ۱۰ میلیون تومان است. در بازار آزاد هم این اختلاف قیمت در همین حد و حتی گاهی کم‌تر است. بنابراین اگر دورنگ‌بودن بدنه و داشتن رینگ آلومینیومی برایتان مهم است؛ پرداخت این اختلاف قیمت ارزشش را خواهد داشت؛ اما اگر به این موارد اهمیت نمی‌دهید، با خرید کوییک معمولی هم چیزی را از دست نخواهید داد.

مطالعه بیشتر  اولین محموله خودرو های خارجی آذرماه وارد کشور می شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *