خودرو خارجی

خودرو مزدا

خودرو مزدا

موسس

تاسیس کشور
جوجیرو ماتسودا ۱۹۲۰

ژاپن

به نقل از پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، کمپانی مزدا حالا پانزدهمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود برند ژاپنی محترمی که اتفاقاً در ایران هم به خوبی جا افتاده و به بزرگی از آن یاد می‌شود. از این خودرو در حال حاضر می‌توانید مدل‌های مزدا ۲، مزدا ۳ (مونتاژ)، مزدا ۳ جدید صندوقدار (مونتاژ)، مزدا ۳ جدید هاچ بک (مونتاژ)، مزدا ۳۲۳ و وانت‌های مزدا را در ایران مشاهده و خرید و فروش کنید. این کمپانی به سال ۱۹۲۰ در سرزمین آفتاب تابان و توسط جوجیرو ماتسودا تأسیس شد. البته به این راحتی هم نتوانست به جایگاه فعلی‌اش برسد. مزدا در سال ۲۰۱۶ میلادی توانست یک میلیون و پانصد هزار خودرو تولید کند و جایگاه ۱۵خودروسازی جهان را داشته باشد. از دیگر نکات جالب این برند اسم آن است. بنیانگذار آن با الهام از اهورامزدا و البته مشابهتی که با نام خود داشته، نام کمپانی‌اش را انتخاب کرده است. رویکرد انتخاب این نام، هم میل به دستیابی به صلح جهان و هم توسعه صنعت خودرو بوده است.

نوشته های مشابه

این کمپانی در ابتدا قرار بود که تولیدکننده ابزار و ماشین‌آلات باشد ، اما ۱۱ سال بعد از تاسیس، شروع به تولید خودرو کرد. در جنگ جهانی دوم ناچار شد برای ارتش ژاپن سلاح تولید کند ، اولین خودروی چهار چرخ مزدا هم که در سال ۱۹۶۰ راهی بازار شد، مزدا ۳۶۰ بود. این کمپانی در حال حاضر سالانه بیش از دو میلیون خودرو تولید می‌کند. مزدا بیشتر موفقیت‌های خودش را مدیون بنیانگذار خود و البته کنیچی یاماموتو بوده است؛ همان فردی که موتورهای دوار مزدا را ایجاد کرد که اتفاق مهمی بود و برای این کمپانی نفع زیادی داشت. جالب این که مزدا در زمان یاماموتو توانست در رقابت‌های لمانز سال ۱۹۹۱ با مدل B787 بدون پیستون خود مقام نخست را کسب کند. اما حضور مزدا در ایران به دهه هفتاد میلادی باز می‌گردد. این حضور همراه با خودروهای سدان و البته وانت‌ بارهای معروف این برند بود. در این دوره مزدا ۹۲۹ به عنوان یک خودروی کوپه، محبوبیت زیادی در ایران کسب کرد. حضور مزدا F323 و SL323 در ایران باعث شد تا مردم عاشق مزدا شوند. تولید این خودروها تا سال‌ها ادامه داشت تا این‌که این کمپانی و نمایندگی‌اش در ایران یعنی بهمن‌موتور، محوبیت مزدا را به مدل مزدا ۳ به اوج رساندند.

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  تجربه رانندگی با ب ام و Z4

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن