اخبار و رویداد ها

سهول X6 جایگزین جک S5

سهول X6 جایگزین جک S5 کرمان موتور

طبق آخرین خبرهای خودرویی، احتمالا در سال جدید یعنی  ۱۴۰۲ شاهد حضور خودروی سهول X6 در بازار خودروی ایران باشیم در واقع خودروسهول X6 نسخه‌ی ارتقا یافته از جک S5می باشد، این خودرو که در بازار چین، تحت برند سهول فروخته می‌شود در حقیقت نسخه فیس لیفت S5 در بازار خودرو چین است و SEHOL X6 نام اصلی‌ آن است. خودرو X6 نسخه ارتقاء یافته از خودرو جک S5 می باشد که در کشور چین با نام X6 تولید می شود، طبق آخرین خبرها این خودرو هم اکنون وارد ایران شده است و قرار است در سال ۱۴۰۲ به عنوان جایگزین خودرو جک S5 وارد بازارخودرویی ایران شود.

سهول X6 جایگزین جک S5 _نیکبخت خودرو

با توجه به اینکه انتظار دیدن سهول X6 را درکشورمان نداشتیم و همه منتظرآمدن سهول QX یا SEHOL QX بودن، اما با انتشار این خبر باید گفت کرمان موتور همه را غافلگیر کرد، باید اعتراف کنیم که عرضه X6 بجای QX، جای تحسین دارد چراکه خودروی QX محصول سال ۲۰۲۱ میلادی بود اما خودروی X6 در مدل ۲۰۲۲ به بازار چین آمده است. آقای محمد فتح‌اللهی اعلام کرد: سهول X6 اکنون در کرمان موتور حضور دارد. اما هنوز مشخص نیست که این خودروساز داخلی چه برنامه‌ای برای معرفی و عرضه این کراس اوور چینی به بازار آن دارد.

از آنجایی که سهول X6 از خانواده ی دو محصول کراس‌اور K7 و سدان J7 می باشد و قبلا این دو محصول در ایران ارائه شده پس این احتمال وجود دارد که X6 نیز تحت برند KMC به بازار کشورمان بیاید در ضمن چون این خودرو نسخه به روز شده ی جک S5 است؛ پس انتظار تغییرات چشمگیر در نباید داشت. حضور این خودرو در بازار ایران دارای دو احتمال است، اول آنکه ورود آن به بازار به عنوان محصولی جدید و به روز از سوی کرمان موتور است و دوم آنکه احتمال خروج جک S5 از خط تولید کرمان موتوربا روی کار آمدن X6، وجود دارد و کرمان موتور حیات خود را با تولید جانشین S5 یا همان سهول X6 ادامه دهد.گفتنی است کرمان موتور توسط جک S5 موقعیت مناسبی در بازار دست دوم‌ها دارد می توان نتیجه گرفت خداحافظی با جک S5 ریسک بسیار بالایی دارد. از سوی دیگر این خودروساز کرمانی می‌تواند با تغییر برخی ماژول‌های خط تولید جک S5، نسخه فیس‌لیفت آن را احتمالاً به قیمت بالاتری بفروشد.

مطالعه بیشتر  دنا ایران خودرو مدل 2023 با نام لادا گرانتا در روسیه معرفی شد

سهول X6 جایگزین جک S5 _نیکبخت خودرو

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

معرفی برند سهول

در اوایل سال ۲۰۱۸میلادی برند سهول (Sehol) که حاصل اشتراک سرمایه گذاری بین جک چین و سیات اسپانیا است متشکل شد. این برند در ابتدا برای عرضه نسخه الکتریکی از محصولات جک در نظر گرفته شده بود اما در سال ۲۰۲۰ استراتژی جک تغییر کرد و محصولات سری Refine و Jiayue این شرکت توسط سهول به بازار عرضه شدند. این شرکت، خودروهای با کیفیت بالاتر و قیمت بیشتر نسبت به دیگر تولیدات JAC عرضه می‌کند.

 شرکت جک که در سال ۲۰۱۳ تولید S5 را شروع کرد، خودرو s5 تا سال ۲۰۱۹ با موتورهای ۱/۵  و ۲ لیتر توربودر بازار چین فروش قابل قبولی را تجربه کرد و با اتمام تولید S5،محصول جدید خود را با نام X6 معرفی و در سال ۲۰۲۲ به بازار خود عرضه کرد. با این استراتژی جدید، همه سدان‌ها و کراس‌اوورهای در حال تولید جک به برند سهول منتقل شدند. در سری خودروهای سهول، X6  ابعاد کوچک‌تر و قیمت پایین‌تر نسبت به خودروهای QX و X7 دارد اما در رده‌ی بالاتر نسبت به سهول X4 قرار می‌گیرد.در ایران، شاسی‌بلند KMC K7 مونتاژ کرمان موتور، یکی از محصولات سهول (Sehol X7) محسوب می‌شود و سهول X6 نیز، خودرویی ویژه براساس جک S5 است.

مقایسه طراحی بدنه سهول X6 با جک S5

به ندرت می توان از نمای جلو شباهتی بین سهول X6 و جک S5 پیدا کرد، در واقع سهول X6 در قسمت فریم پنجره‌ها و چراغ عقب، شباهت‌ به مدل قدیمی دارد. یکی از تفاوت های که در خودروی جدید نسبت به مدل قدیمی تر خود یعنی جک S5 بسیار به چشم میخورد، خطوط تیز و باریک حاشیه‌ی جلوپنجره می باشد اما در طراحی چراغ‌های باریک و مه‌شکن مخفی شده در طرفین، مشابه دیگر خودروهای چینی است. در نمای جانبی هم همانند جک S5 است ولی حالت ساده فاقد خطوط حجم‌دهنده.

سهول X6 جایگزین جک S5 _نیکبخت خودرو

در نمای پشت خودروی سهول X6، چراغ‌های عقب با ساختار پیوسته، چندان متفاوت از جک S5 نیستند، می توان گفت سادگی درپوش وعدم وجود خطوط حجم دهنده روی آن، و وجود ادوات پلاستیکی پایین سپر نیز باعث شده کمی طراحی سهول X6به نظر کم ارزش بیاید. جالب آنجاست که جایگاه نصب پلاک داخل سپر تعبیه شده است و روی بدنه‌ی فلزی نیست که در مقایسه با جک S5، پس‌رفت طراحی محسوب می‌شود. از نظر ابعاد این دو خودرو کاملا مشابه هم می باشند به طوری که با طول ۴,۵۰۵ میلی‌متر، عرض ۱,۸۵۰ میلی‌متر، ارتفاع سقف ۱,۶۹۸ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۶۰ میلی‌متر می باشند.

 مقایسه طراحی داخلی سهول X6 با جک S5

داشبورد و دیگر امکانات خودروی جدید یا همان سهول X6، به نسبت خودرو جک S5 بسیار متفاوت و مدرن تر است اما یک ایرادی که می توان به خودروی جدید گرفت این است که اندازه نمایشگر لمسی خارج از عرف است، قرار گیری این نمایشگر روی داشبرد که ۱۲/۸ اینچ می باشد با وجود کاربردی بودن باعث شده ظاهر کلی در نمای داخلی را بدفرم جلوه دهد از سویی دیگر، چیدمان تجهیزات مختلف و طراحی فرمان، هماهنگ با سبک‌های جدید نیست. طراحی فرمان این خودرو به حالت D شکل با حاشیه‌ی نقره‌ای رنگ می باشد و پشت فرمان نیز پنل دیجیتال ۷ اینچ مشابه دیگر خودروهای چینی می باشد.

در رابطه با صندلی ها می توان گفت، صندلی‌های اسپرت با خط دوخت‌های منظم، جذاب به نظر می‌رسند و با طراحی داشبورد کاملا هماهنگی دارد، داخل تودری‌ها نیز مواد نرم مبله استفاده شده است. باید گفت ایده طراحی کنسول میانی و چیدمان کلیدهای این قسمت، به خوبی انجام شده و نمی توان زیبایی آن را نادیده گرفت. از دیگر ابتکارات جالبی که در این خودرو اعمال شده، می‌توان به کلید گردان برای انتخاب حالت رانندگی اشاره کرد. در مجموع می‌توان از طراحی نمای داخلی سهول X6 رضایت داشت و آنرا مورد پسند عامه‌ی مردم ایران دانست. خودرو فضای مناسب ۴ سرنشین بلند قد و صندوق بار ۴۸۵ لیتر با امکان خواباندن صندلی عقب و حمل بار ۱۸۱۶ لیتر دارد.

امکانات سهول X6

1_ دارای کیسه هوا و سرنشین جلو

۲_ دارای کیسه هوای جانبی جلو (۴عدد)

۳_ دارای دوربین پارک

۳_ دارای مولتی مدیا با خروجی AUX و ورودی IPOD و USB، رابط بلوتوث

۴_ دارای سیستم صوتی ۶ بلندگو

۵_ دارای کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان

۶_ خروجی ۱۲ولت

۷_ دارای سانروف و آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن

۸_ دارای آینه های جانبی تا شونده برقی

۹_ روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های مه شکن، چراغ های عقب LED، امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ راهنما روی آینه

۱۰_ دارای دیمر (تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر)

۱۱_ دارای کامپیوتر سفری

۱۲_ دارای صندلی و فرمان چرم، تظیم برقی صندلی راننده با حافظه، گرمکن صندلی های جلو،

۱۳_ و دیگر امکاناتی مثل: اخطاردهنده فشار باد چرخ ها TPMS، فرمان برقی، قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، استارت دکمه ای  و سیستم ورود بدون کلید.

سهول X6 جایگزین جک S5 _نیکبخت خودرو

مشخصات فنی سهول X6

1_ موتور: ۱/۵ لیتر توربوشارژ

۲_ قدرت: ۱۵۰ اسب بخار

۳_ گشتاور: ۲۳۰ نیوتن‌متر(ضعیف‌تر از جک S5 مونتاژ کرمان موتور است)

۴_ گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ(مشابه جک S5)

5_ میانگین مصرف سوخت: ۷/۵ تا ۸/۵ لیتر در صد کیلومتر

۶_ حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر برساعت

۷_ سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر: ۱۲ ثانیه

قیمت احتمالی سهول X6 در بازار ایران

باتوجه به ارزش دلار بازار آزاد، احتمالا سهول X6 مونتاژ کرمان موتور، هزینه‌ی خرید ۱/۵ میلیارد تومانی خواهد داشت.

 

تاریخ: ۱اسفند ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  دلایل عدم واردات خودروی ارزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *