اخبار و رویداد ها

معرفی قدرتمندترین شاسی بلند تاریخ هوندا (پایلوت ۲۰۲۳)

معرفی قدرتمندترین شاسی بلند تاریخ هوندا (پایلوت ۲۰۲۳)

در این مقاله از نیکبخت خودرو می رویم به سراغ یکی از جدیدترین شاسی بلند های جهان که به تازگی در راستای عرضه شدن است و می توان گفت بهترین شاسی بلندی ست که هوندا تا این لحظه تولید کرده با ما باشید تا با ویژگی های جذاب این شاسی بلند آشنا شویم. تاریخ عرضه هوندا پایلوت ۲۰۲۳ برای اواخر پاییز ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است، این SUV کاملاً بازطراحی شده با قدرت زیادی به پرواز در خواهد آمد. از مسیرهای بزرگراهی گرفته تا رفت‌وآمدهای درون شهری، این قدرت به هر لحظه که پشت فرمان هستید تعمیم می‌یابد، با هوندا پایلوت ۲۰۲۳ جاده های آسفالت نشده را فتح کنید و حتی زمانی که از هوندا پایلوت ۲۰۲۳ خود خارج می‌شوید، طراحی پیشرفته ظاهری به همان اندازه قدرتمند خواهد داشت.

هوندا پایلوت یک سیستم AWD4I ارائه می دهد که پایداری خودرو در جاده را افزایش میدهد. می توانید با ارتقا به حالت TRAILSPORT قدرت رانندگی بیشتری را دریافت کنید. از تکنولوژی X-Axle logic استفاده کنید تا زمین های سنگی را بپوشانید. صفحات لغزنده فولادی هم به محافظت از زیر بدنه کمک می کند. هوندا پایلوت ۲۰۲۳ کاملاً جدید است، نسل چهارم شاسی بلند سه ردیفه محبوب این شرکت. Pilot جدید با ظرفیت هشت نفر، کابینی مملو از جاهای کوچک و محل‌های ذخیره‌سازی، و در دسترس بودن سیستم چهار چرخ متحرک یا جلو، بیشتر آنچه را که نسل قبلی خود را عالی کرده بود، حفظ کرده است. اما سبک تراشیدگی، معماری بازطراحی شده، و تریم اسپرت جدید ناهموار، به آن کمک می کند تا با یک تصویر جدید و سخت بر خلاف هر شاسی بلند هوندا، در گذشته یا حال، از مدل قدیمی متمایز شود.

بررسی طراحی ظاهری پایلوت نسل چهار

مدل نسل اول پایلوت ناشناس اما خوش‌تیپ جای خود را به نسل دوم بزرگی داد که خطوط برآمده و مربعی آن از نظر آیرودینامیکی ناکارآمد و کمی کارتونی به نظر می رسید. اما پس از آن شرکت در مسیری دیگر با Pilot 2016 که طراحی آن بیش از حد گرد و تخم مرغی بود، پیش رفت. هوندا پایلوت ۲۰۲۳ با طراحی سنتی تر SUV شکل که دارای جلوپنجره عمودی، خطوط گلگیر درشت و بزرگ ترین کاپوتی است که تا به حال بر روی خودرویی که نشان مربعی H را بر تن کرده است، تلاش می کند تا همه این اشتباهات را اصلاح کند. هنوز مقداری پیچ و خم در خط سقف وجود دارد و دریچه های عمودی سپر به هدایت هوا در اطراف خودرو برای حفظ کارایی آیرودینامیکی کمک می کنند. اما جزئیات فراوانی وجود دارد (یعنی پنجره‌های پخ‌دار و ستون C محدب) که نسل دوم Pilot را به یاد می‌آورد.

مطالعه بیشتر  نقص فنی خودرو های داخلی؛ عامل نیمی از تصادفات کشور!

پیشنهاد می کنیم جهت خرید ماشین هوندا به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

PILOT 2023 دارای زیبایی شناختی جدید و سختی ست که می توان آن را شایسته ترین SUV هوندا شمرد چرا که در تمام جزئیات این شاسی بلند قدرت را می شود دید. این در حالیست که تریم TRAILSPORT استایل جسورانه تری دارد در حالی که چرخ های منحصر به فرد، لاستیک های سراسری و ارتفاع سواری با اندازه ی یک اینچ بیشتر ارائه می کند. برای کسانی که به دنبال فراتر رفتن هستند پایلوت ۲۰۲۳ یک پکیج ویژه از لوازم جانبی چشم نواز HBD ارائه میکند. چراغ های عقب زاویه دار ظاهری عضلانی را ارائه می دهند.

نسخه ۲۰۲۳ از پایلوت در نمای جلویی شباهت هایی به هوندا CR-V دارد، جایی که چراغ های جلویی به یک جلوپنجره بزرگ و زاویه دار می پیوندند. اما در بیشتر موارد، Pilot ظاهری خاص دارد، که توسط ستون C کاملاً یکپارچه‌ای که به خودرو کمک می‌کند بلندتر، مربع‌تر و سخت‌تر احساس شود، ایجاد شده است.

بررسی کابین پایلوت چهار

در طراحی داخلی، Pilot دوباره چند نشانه از پیشینیان خود را با سبک مدرن هوندا ترکیب می کند. Pilot دارای دریچه‌های تهویه مطبوع و همچنین یک شیار ذخیره‌سازی وسیع است که در بالای جعبه دستکش قرار دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز به نوعی ارتقا یافته است. صفحه نمایش ۷.۰ اینچی در مدل پایه اسپورت در واقع یک اینچ کوچکتر از صفحه نمایش Pilot Sport 2022 است، اما هر تریم دیگر دارای یک صفحه نمایش ۹.۰ اینچی بزرگتر است (Pilot قدیمی حداکثر ۸.۰ اینچ است) در زیر صفحه نمایش، کنترل‌های آب و هوای هوندا دیده می‌شود که جلوه‌ای از رنگ‌های درخشان را در داخل ارائه می‌کند.آپشن های فضای داخلی مدرن پایلوت ۲۰۲۳ شامل مواردی چون: سازگاری بی‌سیم Apple CarPlay را برای iPhone و شارژر تلفن بی‌سیم، سیستم Honda Sensing اکنون با دوربین و رادار دید عریض، درب عقب برقی با Walkaway Close، صفحه نمایش لمسی رنگی ۹ اینچی، سیستم درایو ۷ حالته شامل: حالت های ورزش، یدک کش و انواع حالت مسیر، مونروف پانورامیک برقی تک لمسی و … می شود.

طراحی کابین خانواده پسند: این کابین طوری طراحی شده که سفرهای جاده ای خانوادگی را آسان تر می کند. علاوه بر جای نشستن سرنشینان بسیار اندازه ی مناسبی دارد و فضای سر و پای خوبی را در ردیف های دوم و سوم ارائه می دهد که بیشتر از نسل های پیشین است، کنسول مرکزی بزرگتر از قبل است و در مجموع ۱۴ جا لیوانی وجود دارد. گرمکن صندلی‌های جلو به‌صورت استاندارد در خط تولید، با فرمان گرم‌کن در تریم‌های TrailSport و Elite وجود دارد.

فضای بار پایلوت ۲۰۲۳ برابر با ۲۲.۴ فوت مکعب هست که اگر تمام صندلی های دو ردیف آخر را بخوابانید با حداکثر فضای ۱۱۳.۷ مکعب مواجه می شوید. فضای بار هم در حالت عادی هم در حالتی که به حداکثر رسیده، در رقابت ها عدد بالایی ارائه داده که باعث برنده شدن پایلوت می شود.

تریم های Pilot Sport، EX و EX-L به صورت استاندارد با یک نیمکت ردیف دوم با مجموع ۸ صندلی عرضه می شوند، در حالی که تریم TrailSport دارای صندلی های کاپیتان و ظرفیت ۷ صندلی است. تریم‌های Pilot Touring و Elite با یک صندلی مرکزی تاشو و قابل جابجایی در ردیف دوم که می‌تواند در سه موقعیت مختلف تنظیم شود ارائه می شوند.

بررسی مشخصات فنی پایلوت نسل چهار

ادعای هوندا در خصوص پیشرانه در یک جمله خلاصه می شود: طراحی مهندسی شده برای صخره و سنگ. هوندا می گوید پایلوت ۲۰۲۳ تواناترین و قدرتمندترین SUV است که تا به حال ساخته است. اگرچه خروجی آن هنوز ۲۸۵ اسب بخار متوسط ​​و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور است. اکسپلورر فورد با استفاده از توربوشارژر چهار سیلندر خود ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. با این حال، موتور ۳.۵ لیتری کاملاً جدید در Pilot دارای طراحی سر و ساده‌تر با قطعات متحرک کمتر برای قابلیت اطمینان و کارایی بهتر، و همچنین ابعاد کلی جمع‌وجورتر برای ایمنی بهتر عابر پیاده است. نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به محور جلو (در تریل اسپرت و الیت به تمام چرخها) منتقل می‌شود. سیستم تعلیق جلوی مک‌فرسون با تسمه باز تنظیم شده که هم برای هدف خانوادگی بودن و فضای بار Pilot و هم برای طراحی خشن TrailSport بهینه شده است.

اختصاصی تریم TrailSport

ترکیب منحصربه‌فرد فنر و پایه به تریم TrailSport یک اینچ بیشتر از سطح زمین فاصله می‌دهد، و میله‌های نوسانی در جلو و عقب، مفصل‌بندی و راحتی سواری خارج از جاده را بهبود می‌بخشند. در حالی که سایر تریم‌های Pilot دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی هستند، ۱۸S TrailSport فضای بیشتری را در گلگیرها برای تایرها ایجاد میکند. TrailSport همچنین نرم‌افزار جدیدی دریافت می‌کند تا به سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد خود کمک کند تا حرکت رو به جلو را حفظ کند. در اکثر رانندگی ها، محور عقب تا ۷۰ درصد از قدرت موتور را دریافت می‌کند که ۱۰۰ درصد آن در صورت لزوم از طریق کلاچ‌های بردار گشتاور به هر یک از چرخ‌ها می‌رود. در تریم تریل اسپرت، نیروی پیشرانه به نسبت ۷۵ به ۲۵ به دو چرخ یک محور منتقل خواهد شد. خزیدن چرخ در این حالت به یاری دیفرانسیل عقب و تقسیم گشتاور از محور جلو منجر شده است و مخصوصا در مسیرهای برفی یا سنگلاخ، نتیجه بهتری دارد. هوندا پایلوت ۲۰۲۳ از دسامبر امسال و برای رقابت با کیا تلوراید، هیوندای پالیسید، شورولت تراورس، فورد اکسپلورر و انبوهی از شاسی‌ بلندهای بزرگ، وارد بازار می‌­شود.

مطالعه بیشتر  شرایط ثبت نام و شرکت در قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *