آموزش و ترفند های خودرویی

مزایا و معایب باد نیتروژن در تایر خودرو

باد نیتروژن در تایر خودرو

 به گزارش پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، تحقیقات نشان داد که میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و مصرف‌کننده است. مصرف آن به شدت افزایش یافته است. ویژگی های مهم باد نیتروژن در لاستیک خودرو را در ۴ عامل اصلی دانست که شامل حذف رطوبت، عدم شرکت در احتراق، امنیت بالا و ثبات بیشتر باد لاستیک است.

بر اساس این اطلاعات، هوای معمولی که برای باد لاستیک استفاده می شود خالص نبوده و شامل ۷۸ درصد نیتروژن، یک درصد از انواع گازها، ۲۱ درصد از گازها و حجم است. از همین رو این ماده در هوای معمولی باعث افزایش مصرف خودرو و کاهش عمر سیم لاستیک ها می شود. به همین دلیل هنگام استفاده از باد نیتروژن همه این موارد حل شده و به دلیل حذف کامل هوا، لاستیک خودرو دارای عمر بالاتر خواهد بود.

مزایای باد نیتروژن در تایر خودرو

عدم شرکت در احتراق

مزیت دیگر استفاده از نیتروژن در لاستیک است که گاز سوزی در آتش سوزی و احتراق عامل کمکی نیست. و مواد در مکان های خاص وحساس به آتش (نظامی صنعتی ویژه) مورد استفاده قرار گیرنده، ملزم به استفاده از نیتروژن در باد لاستیک های خودهستند.

ثبات بیشتر باد لاستیک

مولکول های تشکیل دهنده باد نیتروژن، دارای اندازه بزرگتری نسبت به شاهد بودن هستند؛ از این فرار مولکولی کمتری بود. در این، تحقیقات نشان می دهد، میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و کمی دار است. رطوبت ، تغیرات باد دمایی سریعا بر روی فشار لاستیک تأثیر مستقیم و برای کاهش دما افت فشار باد لاستیک خودرو بود.

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو های خود به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

امنیت بالا

باد نیتروژن به دلیل دارا بودن اندازه مولکولی بزرگتر، تقریباً ۴ درصد سبک تر از باد معمولی است. این خاصیت باعث می شود باد نیتروژن گرما را با سرعت بیشتری از دست بدهد، در نتیجه خطر ترکیدگی لاس به صورت قابل توجهی کاهش می یابد. به خاطر همین خاصیت است که باد نیتروژن از آن در ماشین های مسابقه ای استفاده می شود، تا خطرات احتمالی از طرف لاستیک را کاهش دهد.

معایب باد نیتروژن در تایر خودرو

باد نیتروژن بیشتر استفاده از باد نیتروژن بیشتر به عدم پذیرش آن در همه جا و قیمت نسبتا بالای آن است که با توجه به تأثیری که روی طول عمر لاستیک ها می گذارد. این مورد نیز کاملا مقرون به صرفه است و برخی از ارائه دهندگان لاستیک نیز به صورت پیش فرض از نیتروژن برای محصولات خود استفاده می کنند. این موضوع کار خرید لاستیک با باد نیتروژن را برای مشتریان راحت تر کرده است اما با این حالات تاثیرگذار روی قیمت روز لاستیک ندارد.

مطالعه بیشتر  تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ خودرو

نوشته های مشابه