اخبار و رویداد ها

مقایسه کیا سورنتو با هیوندای سانتافه

مقایسه کیا سورنتو با هیوندای سانتافه

در این مقاله به مقایسه کیا سورنتو با هیوندای سانتافه خواهیم پرداخت. کدام شاسی بلند متوسط ​​برای شما بهترین است؟برای خرید کیا سورنتو و خرید هیوندای سانتافه باید نکاتی را بدانید. این دو خودرو از جهات زیادی به هم شبیه هستند از جمله پیشرانه های مشترک و یکسری امکانات. با این حال، این SUVs (شاسی بلندهای سایز متوسط)​​حداقل در یک زمینه بسیار متفاوت هستند: سورنتو سه ردیف صندلی دارد، در حالی که سانتافه فقط دو ردیف صندلی دارد. ما در این مقاله از نیکبخت خودرو به مقایسه ی این دو شاسی بلند از جهات مختلف میپردازیم پس اگر قصد خرید خودرو بین یکی از این دو ماشین را دارید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

راحتی صندلی

برنده: ۲۰۲۲ کیا سورنتو

در این بخش از مقاله مقایسه سانتافه و سورنتو به راحتی صندلی ها خواهیم پرداخت. سورنتو هفت مسافر را در سه ردیف جای می دهد، هرچند ردیف سوم بهتر است مخصوص کودکان باشد. سانتافه یک کراس اوور دو ردیفه با پنج صندلیست که هیچ گزینه ای برای ردیف سوم وجود ندارد.  مهم نیست که کدام SUV را انتخاب کنید، از دو ردیف صندلی راحت و پشتیبان لذت خواهید برد. دو ردیف اول سورنتو فضای کافی برای بزرگسالان دارد و ردیف دوم تقریباً به اندازه سانتافه است.

با این حال، ردیف اول سانتافه اندکی جادارتر از سورنتو است.از آنجایی که سورنتو و سانتافه اقامتگاه های مشابهی را در دو ردیف اول ارائه می دهند، ردیف سوم سورنتو است که در اینجا برنده می شود. اگرچه برای بزرگسالان به اندازه کافی جادار نیست، اما همچنان سورنتو را همه کاره تر می کند. افرادی که به طور منظم به ردیف سوم نیاز ندارند، می توانند به سادگی آن را تا کنند تا ظرفیت بار بیشتری باز شود.

فرق سورنتو با سانتافه

فضای بار

برنده: ۲۰۲۲ کیا سورنتو

در این بخش از مقاله مقایسه سانتافه و سورنتو به فضای بار خواهیم پرداخت. سورنتو ۲۰۲۲ تنها ۱۲.۶ فوت مکعب فضای بار در پشتی ترین صندلی های خود دارد. تا کردن ردیف سوم ظرفیت را به ۴۵ فوت مکعب افزایش می دهد. با خواباندن تمام صندلی های سورنتو، حجم بار ۷۵.۵ فوت مکعب را ارائه می دهد. سانتافه ۲۰۲۲ دارای ۳۶.۴ فوت مکعب فضای پشت ردیف دوم خود است که کمتر از سورنتو با ردیف سوم تا شده است.

 

مجموع ظرفیت بار هیوندای با تا شدن ردیف دوم به ۷۲.۱ فوت مکعب می رسد. باز هم، این کمتر از کل حجم محموله سورنتو است. اگر به یک SUV سایز متوسط ​​با فضای بار بیشتر نیاز دارید، گزینه های مختلفی از جمله شورولت تراورس، هوندا پاسپورت، هیوندای پالیسید، کیا تلوراید و فولکس واگن اطلس وجود دارد.

فرق کیا سورنتو با هیوندای سانتافه

کیفیت داخلی

برنده: تساوی

هیوندای سانتافه و کیا سورنتو هر دو دارای فضای داخلی شیک با نشانه های طراحی مدرن و مواد با کیفیت هستند. سورنتو و سانتافه هر دو کیفیت ساخت محکم و تناسب و خروجی چشمگیر را نشان می‌ دهند. هر دو SUV به خوبی عایق بندی شده اند، فضای داخلی آن ها عاری از اکثر صداهای بیرونی است و صدای باد و جاده حداقل است.

فناوری داخلی

برنده: ۲۰۲۲ کیا سورنتو

در این بخش از مقاله مقایسه سانتافه و سورنتو به فناوری داخلی خواهیم پرداخت. از آنجایی که کیا و هیوندای پسرعموهای شرکتی هستند، از نظر فناوری بسیار شبیه هم هستند. هر دو سورنتو و سانتافه دارای صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی، بلوتوث و چندین پورت USB هستند. با این حال، در حالی که سورنتو مجهز به رادیو HD و پورت های USB بیشتر است، سانتافه دارای اتصال استاندارد بی سیم تلفن هوشمند با سیستم اطلاعات سرگرمی پایه است.

 

سانتافه و سورنتو هر دو دارای صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، خوشه ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، ناوبری، شارژ دستگاه های بی سیم و سیستم های صوتی با ۱۲ بلندگو ممتاز هستند. سورنتو همچنین امکانات اضافی مانند رادیو ماهواره ای، تشخیص صدا و سیستم سرگرمی صندلی عقب را ارائه می دهد. مهم نیست کدام کراس اوور سایز متوسط ​​را انتخاب کنید، یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی با گرافیک واضح، زمان پاسخگویی سریع و عملکرد بصری دریافت خواهید کرد.

 

 این دسته یک تماس نزدیک است. اتصال بی سیم تلفن هوشمند سانتافه می تواند از نظر برخی خریداران برنده باشد. با این حال، سورنتو در نهایت در اینجا ادعای برتری می‌کند زیرا ویژگی‌های استاندارد بیشتری دارد و امکانات اضافی را ارائه می‌دهد که در سانتافه در دسترس نیستند.

تفاوت سورنتو با سانتافه

موتور

برنده: تساوی

در این بخش از مقاله مقایسه سانتافه و سورنتو به موتور دو اتومبیل خواهیم پرداخت. سانتافه و سورنتو پیشرانه مشترک دارند. نیروی استاندارد از یک موتور ۴ سیلندر ۱۹۱ اسب بخاری همراه با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک می آید. قدرت کافی برای رانندگی روزانه را ارائه می دهد، اما به سرعت شتاب نمی‌گیرد. این شاسی بلندها یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲۸۱ اسب بخاری در دسترس دارند.

 

این خودرو به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه پیشرفته متصل شده است.هر دو کراس اوور به صورت استاندارد با دیفرانسیل جلو عرضه می شوند، اگرچه سیستم چهار چرخ متحرک در دسترس است.

تفاوت سورنتو با هیوندای سانتافه

بکسل

برنده: تساوی

کیا سورنتو و هیوندای سانتافه می توانند تا ۲۰۰۰ پوند با موتور پایه یدک بکشند. در صورت تجهیز مناسب، مدل های دارای توربو-فور می توانند تا ۳۵۰۰ پوند وزن داشته باشند. اینها ظرفیت های معقولی برای یک SUV سایز متوسط ​​هستند، اگرچه برخی از رقبا می توانند بیشتر یدک بکشند.

سوخت

برنده: تساوی

طبق گزارش EPA، سورنتو ۲۰۲۲ و سانتافه ۲۰۲۲ مصرف سوخت ترکیبی شهر/بزرگراه یکسانی را دارند، هرچند که mpg شهر و بزرگراه کمی متفاوت است.سورنتو با چهار سیلندر پایه اش ۲۴ مایل بر گالن در شهر و ۲۹ در بزرگراه تخمین زده شده توسط EPA برمی گرداند. با اضافه کردن سیستم چهار چرخ متحرک، این ارقام به ۲۳ مایل بر گالن در شهر و ۲۵ در بزرگراه کاهش می یابد.

 

 سورنتو با موتور چهار توربو و دیفرانسیل جلو دارای ۲۲ شهر و ۲۹ بزرگراه است. مدل های چهار چرخ متحرک با توربو-فور بازگشت ۲۲ شهر و ۲۷ بزرگراه. پایه سانتافه ۲۵ مایل بر گالن در شهر و ۲۸ مایل بر گالن در بزرگراه دریافت می کند. افزودن سیستم چهار چرخ متحرک باعث کاهش مصرف سوخت به ۲۲ مایل بر گالن در شهر و ۲۵ مایل بر گالن در بزرگراه می شود. مدل‌های دارای موتور توربوشارژ ۲۲/۲۸ مایل بر گالن شهر/بزرگراه را برمی‌گردانند. مدل های توربو چهار با توری تمام چرخ متحرک ۱ مایل بر گالن کمتر در شهر.

تفاوت کیا سورنتو با هیوندای سانتافه

سواری و کنترل

برنده: هیوندای سانتافه ۲۰۲۲

در این بخش از مقاله مقایسه هیوندای سانتافه و کیا سورنتو به سواری و کنترل خواهیم پرداخت. سورنتو سواری و هندلینگ متعادلی را متناسب با اندازه اش ارائه می‌کند، سواری نرم و فرمان دقیقی دارد. با این حال، عملکرد خیلی خوبی را برای جلوگیری از سواری بر روی جاده های ناهموار انجام نمی دهد.مانند سورنتو، سانتافه هم فرمان دقیقی دارد و در اطراف منحنی ها قرار گرفته است. با این حال، تا حدی به دلیل اندازه کوچکتر، این هیوندای به دلیل مهارت هندلینگ خود مورد تحسین قرار می گیرد.

 

پارک کردن و مانور دادن در فضاهای تنگ نیز آسان است. گفته می‌شود، سانتافه سیستم تعلیق محکمی دارد که باعث می‌شود در پیاده‌روی ناهموار کمی خشن‌تر از آنچه که برخی افراد از یک SUV مناسب خانواده انتظار دارند، ظاهر شود. از آنجایی که هر دو خودروی شاسی‌بلند از مشکلات کیفیت سواری بر روی سطوح ناهموار جاده رنج می‌برند، ما به لطف هندلینگ چابک و مانور قابل توجه آن، سانتافه را برنده می‌کنیم. با این حال، برنده این دسته ممکن است بر اساس ترجیحات شخصی شما تغییر کند. قبل از توافق با یک معامله، مطمئن شوید که هر SUV را در یک رانندگی کامل تست کرده باشید.

مقایسه سورنتو با سانتافه

ایمنی

برنده: هیوندای سانتافه ۲۰۲۲

طبق گزارش موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS)، سانتافه ۲۰۲۲ در هر شش تست تصادف، رتبه برتر را کسب کرده است. همچنین به‌عنوان انتخاب برتر ایمنی در سال ۲۰۲۲، بالاترین افتخار سازمان، تعیین شده است.اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) به سانتافه ۲۰۲۲ امتیاز کلی ۵ از ۵ ستاره، با پنج ستاره در تست تصادف از جلو و جانبی و چهار ستاره در تست واژگونی داده است.

 

 سورنتو ۲۰۲۲ بالاترین رتبه خوب را در هر شش دسته تست تصادف کسب کرد و به عنوان بهترین انتخاب ایمنی انتخاب شد. NHTSA به سورنتو ۲۰۲۲ پنج ستاره در تست تصادف کناری و چهار ستاره در تست تصادف از جلو و واژگونی داد که در نتیجه رتبه ایمنی کلی چهار ستاره از پنج ستاره را به دست آورد. هر دو SUV استاندارد با مجموعه ای کامل از جدیدترین سیستم های پیشرفته کمک راننده ارائه می شوند.

مقایسه کیا سورنتو با سانتافه

برنده: کیا سورنتو

سورنتو در این نبرد رودررو پیروز می شود، اما به سختی. این به این دلیل است که سورنتو و سانتافه در بیشتر دسته ها با هم برابری می کنند. در دسته بندی هایی که ما برنده اعلام کردیم، سورنتو تنها با برنده شدن در یک دسته دیگر، سانتافه را شکست داد.

مقایسه سورنتو با هیوندای سانتافه

سانتافه ارزان‌تر از سورنتو است، کمی قابل اعتمادتر است، و مسلماً در دسته سواری و هندلینگ بهتر است، اگرچه این واقعاً به اولویت بستگی دارد. سورنتو از نظر راحتی صندلی و فضای بار در صدر سانتافه قرار دارد. با این حال، سانتافه صندلی های به همان اندازه راحت دارد، فقط ردیف سوم را ارائه نمی دهد. فضای بار بین این دو عموزاده نیز بسیار نزدیک است.

مهم نیست که کدام شاسی بلند را انتخاب می کنید، می توانید مطمئن باشید که ایمن است و کابینی درجه یک با فناوری اطلاعات و سرگرمی بصری دارد. هر دو شاسی بلند دارای گزینه های پیشرانه، مصرف سوخت و ظرفیت بکسل یکسانی هستند. در پایان، انتخاب بین این خودروها ​​به ترجیحات و اولویت های شخصی شما بستگی دارد. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت هیوندای سانتافه و قیمت کیا سورنتو روی لینک های کلمات کلیک کنید و قیمت روز این دو خودرو همراه با موجودی های شرکت ما را چک کنید.

مطالعه بیشتر  دلالان، عامل اصلی آشفتگی بازار خودرو هستند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *