ایرانخودروخرید و فروش خودرو

خرید و فروش دنا پلاس کارکرده و صفر + قیمت روز دنا پلاس

خرید و فروش دنا پلاس کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”دنا” model=”پلاس”]

در این مقاله می خواهیم در مورد خرید دنا پلاس کارکرده و دنا پلاس صفر صحبت کنیم. ایران‌خودرو بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی داخلی که تاکنون به جای بهره بردن از ایده های نو و ساخت خودروهای جدید ترجیح به مونتاژ محصولات قدیمی یا فیس لیفت آنها داده است. این شرکت در سال ۱۳۹۳ اقدام به رونمایی از محصولی به نام دنا نمود که درواقع فیس‌لیفتی از دومین خودرو ملی (سمند) به‌حساب می‌آمد. طراحی جدید، امکانات مناسب و تبلیغات فراوان شرکت ایران‌خودرو باعث شد تا سومین خودروی ملی این شرکت به فروش نسبتاً خوبی دست یابد.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

بعد از گذشت دو سال در پروژه‌ی ۴۰۹X با ایجاد تغییراتی در خودروی دنا و افزودن امکانات و ویژگی های بیشتر به این محصول در سال ۹۵ دنا پلاس را طراحی و تولید کرد. سرانجام در مردادماه سال ۱۳۹۶ اولین نمونه‌های دنا در نمایندگی‌های ایران‌خودرو عرضه‌شده و آماده تحویل به خریداران گردید.

دنا پلاس نسخه فیس لیفت شده دنا، یکی از محصولات زیبا و جذاب داخلی است که با وجود کمبودهایش توانسته در بازار کم‌تنوع ایران جایگاه ویژه‌ای برای خودش ایجاد کند. این خودرو از مزایایی همچون ظاهر جذاب، کابین زیبا، کیفیت ساخت معقول، بازار خرید و فروش پررونق، توان فنی مناسب به ویژه در نسخه توربو و خدمات پس از فروش گسترده سود می‌برد.

ازلحاظ فنی فیس‌لیفت‌ها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • Minor Face Lift (تغییرات جزئی در ظاهر)
  • Major Face Lift (تغییر عمده در ظاهر)
  • Redesign (طراحی مجدد)

دنا پلاس نسخه ی Minor Face Lift دنا محسوب می‌شود به علت تغییرات کمی که داشته.

دنا پلاس کارکرده

قیمت روز دنا پلاس کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت روز دنا پلاس
دنا پلاس‏، اتوماتیک توربو1400 | ایران خودروقیمت روز بازار980,000,000خرید دنا پلاس کارکرده
دنا پلاس‏، اتوماتیک توربو1401 | ایران خودروقیمت روز بازار1/000,000,000
دنا پلاس‏، دنده ای توربو1400 | با سانروف، چهار ایربگ - ایران خودروقیمت روز بازار830,000,000
دنا پلاس‏، اتومات1402قیمت روز بازار1/030,000,000
دنا پلاس‏،تیپ 1 دنده ای ساده1402قیمت روز بازار770,000,000

طراحی ظاهری

اولین تغییر در ظاهر را در نمای جلویی خودرو شاهد هستیم، به بخش مرکزی سپر رنگ مشکی اضافه شده که باعث بزرگتر جلوه دادن این فیس لیفت می‌شود. فرم کلی چراغ های خودرو که تغییری نکرده ولی در قسمت داخلی چراغ ها تغییراتی دیده می شود: در اجزای داخلی استفاده از دیلایت های LED و نئونی را شاهد هستیم. آینه های جانبی هم دچار تغییر شده و طرح جدیدی روی آنها اجرا شده است. آنتن رادیویی هم حذف شده.

سانروف، تغییر گرافیک چراغ ها و استفاده از جلو پنجره ی جدید تغییرات دیگریست که در نمای جلویی دیده میشود و به طور کلی جذابیت را بیشتر کرده است.

به جرات می‌توان گفت نمای جانبی دنا پلاس بیش از سایر بخش‌ها دستخوش تغییرات شده و به‌خوبی مشخص است که شرکت ایران‌خودرو تمام تلاش خود را برای به‌روزرسانی این بخش انجام داده است. خط افقی و کسل‌کننده‌ای که به‌طور مشترک روی درب‌های دنا معمولی و سمند به چشم می‌خورد، جای خود را به خط زاویه‌دار و خشنی داده است که از گلگیر جلو آغازشده و تا بخش انتهایی خودرو ادامه دارد.

همچنین رنگ کرومی جدید دستگیره درب‌ها در کنار طرح جدید لچکی‌های انتهای شیشه عقب باعث زیبایی هرچه بیشتر نمای جانبی این خودرو شده است؛ البته نباید نقش خطوط شکسته پایین درب‌ها را در زیباسازی نمای جانبی دنا پلاس نادیده گرفت.

شکل کلی و ابعاد چراغ‌های عقب بدون تغییر مانده اما همانند آنچه در چراغ‌های جلو نیز شاهد بودیم، گرافیک آن‌ها به‌کلی تغییر کرده که باعث شده تا حدودی زیباتر از قبل به نظر برسد. نمای پشتی دنا پلاس شاید جذاب و مدرن به نظر برسد اما همان‌طور که پیش‌تر در مقاله بررسی دنا معمولی نیز به آن اشاره کردیم، طراحی آن هیچ هماهنگی با سایر بخش‌های خودرو نداشته و به‌نوعی جز نکات منفی طراحی دنا و دنا پلاس محسوب می‌گردد.

از دیگر نکات منفی که در طراحی ظاهری دنا می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از رینگ‌های ۱۵ اینچی است که با توجه به گلگیرهای حجیم این خودرو به نظر می‌رسد استفاده از رینگ‌هایی پهن‌تر می‌توانست زیبایی بیشتری را برای آن به همراه داشته باشد.

قیمت دنا پلاس کارکرده

طراحی داخلی

طراحی داخلی دنا پلاس در مقایسه با سایر محصولات ایران خودرو چشم نوازتر و لوکس‌تر است، اما با این وجود با دنا معمولی تفاوت چشمگیری ندارد. هرچند در مقایسه با خودروی خارجی امروزی حرفی برای گفتن ندارد ولی در مقایسه با دیگر محصولات داخلی خیلی بهتر است.

طراحی داشبورد دنا پلاس با پلاستیک خشک تیره رنگ مشابه قبل است تا حدودی شباهت قبلی با برخی از خودروهای قدیمی مانند هیوندای سوناتا YF حفظ کرده است.

کابین دنا پلاس از پلاستیک با کیفیت معمولی ساخته شده است و فضای نسبتاً بزرگی را برای یک خانواده پنج نفره فراهم می کند. باید اذعان داشت که ظرفیت کابین این خودرو نسبت به برخی از رقبا کمتر و فضای آن تنگ تر است، بنابراین فضای سر نسبت به دنای معمولی کاهش می یابد. استفاده از قطعات پلاستیکی طرح چوب در بخش مرکزی داشبورد تنوع مناسبی را در نمای داخلی این خودرو به وجود آورده است.

تنها تفاوت بین کابین دنا پلاس با دنای معمولی، وجود سانروف برقی است که به همراه دکمه‌های تنظیمات آن بر روی سقف خودرو قرار گرفته‌اند. صندلی‌های ردیف جلو از تنظیمات ۸ جهته برقی بهره می‌برند که در این رنج قیمتی آپشن کم‌نظیری محسوب می‌شود، اما متأسفانه این صندلی‌ها عرض کمی داشته که باعث می‌شود کمتر کسی بر روی آن‌ها احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

حجم صندوق عقب ۵۰۰ لیتری نیز ظرفیت مناسبی برای ابزار و تجهیزات مورد نیاز سفرهای خانوادگی دارد و نگرانی مشتریان ایرانی را در این زمینه کاهش می دهد.

دنا با لقب خودروی ملی را مجهز به امکانات متعددی چون سانروف برقی، کروز کنترل، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، نمایشگر دمای محیط، چراغ روشن‌کننده فضای پایین درب‌های جلو، آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی، سیستم مالتی مدیا مجهز GPS و مانیتور لمسی ۷ اینچ، چراغ‌ روز (Daylight)، مه شکن جلو و عقب و… شده است.

قیمت دنا پلاس دنده ای صفر

سیستم تعلیق دنا پلاس

سیستم تعلیق (Suspension System) در هر خودرو مجموعه‌ای از کمک‌فنرها، فنرها، بوش، طبق و… است که عملکرد صحیح این اجزا در کنار هم آرامش را برای سرنشینان خودرو به همراه خواهد داشت؛ دنا پلاس در جلو به سیستم تعلیق مستقل مک فرسون و در بخش عقب به سیستم فنر پیچشی مجهز شده است.

سیستم تعلیقی که در دنا پلاس به کار برده شده قدیمی ست و عملکرد نرمی ندارد و در حین رانندگی متوجه تا حدودی خشک بودن خودرو می شوید به صورتی که ناهمواری ها و دست نداز های جاده را میتوانید لمس کنید به همین سبب در حین رانندگی قدرت زیادی برای مانور شدید در عبور از پیچ های خیلی تند را نخواهید داشت ولی خب در حد رانندگی شهری و استفاده ی روزمره از ماشین به مشکل نخواهید خورد

ایمنی

از آنجایی که متاسفانه در ایران هیچ موسسه ایمنی معتبری برای سنجش ایمنی و اعطای گواهی ایمنی خودرو وجود ندارد تا امنیت خودروهای تولیدی یا مونتاژی را چک کند مده محصولات موجود در بازار ایران فاقد گواهی معتبر ایمنی هستند

دنا پلاس به‌عنوان یک سدان شهری از امکانات ایمنی فراوانی بهره می‌برد ازجمله ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو، ترمزهای دیسکی عقب، ترمزهای ABS و EBD، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشداردهنده مرکزی ورود غیرمجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو سه‌نقطه‌ای باقابلیت تنظیم ارتفاع، ۴ عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو و جانبی) و….

با وجود تمام این موارد که موارد مناسبی هم هستند اما باز نه‌تنها دنا پلاس بلکه اغلب محصولاتی که شرکت ایران‌خودرو اقدام به تولید یا مونتاژ آن‌ها می‌نماید (سمند، سورن، پارس،SLX …) ازلحاظ ایمنی در وضعیت نامشخصی قرار دارند و اعتماد به آن‌ها کار بسیار سختی‌ست.

مشخصات فنی

دنا پلاس نیز همچون دنا معمولی از پیشرانه‌ای بنام EF7 یا همان موتور ملی بهره می‌برد که حاصل همکاری دو شرکت ایپکو و F.E.V آلمان است. این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه‌هایی همچون XU7، TU5 از تکنولوژی ساخت و کیفیت بالاتری برخوردار است. EF7 یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۶۴۶ سی‌سی است که توان تولید ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه و ۱۵۹ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۵۰۰ دور بر دقیقه را دارد. نیروی تولیدشده توسط پیشرانه دنا پلاس از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد. صفر تا صد این خودرو درحدود ۱۴ ثانیه زمان میبرد

مشخصات کلی دنا پلاس

نوع موتور خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۷ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۱۱۳ اسب بخار
گشتاور ۱۵۵ نیوتن.متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۲ ثانیه
سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۴ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان هیدرولیک
نوع بدنه سدان
نوع رینگ آلومینیومی

مطالعه بیشتر  خرید و فروش هیوندای i10 کارکرده و صفر+قیمت روز هیوندای i10

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *