اخبار و رویداد ها

شاهین با کیفیت ترین و پرفروش ترین محصول سایپا / آذر ۱۴۰۱

شاهین با کیفیت ترین و پرفروش‌ ترین محصول سایپا / آذر ۱۴۰۱

به گزارشی از نیکبخت خودرو، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: به سبب افزایش رضایتمندی مشتریان شرکت برنامه ریزی هایی را در راس کار مشخص کرده است که موجب افزایش کیفیت محصولات میشود، برنامه پیش رو مستمر و پیوسته در حال انجام است و نتایج خوبی برای شرکت و محصولات منتخب سایپا، “شاهین” داشته است.

حسین کاظمی در ادامه گفت: نتیجه تلاش ها و برنامه ریزی هایی که همکاران ما داشته اند سبب افزایش کیفیت شاهین شده است در نظرسنجی که اخیرا از از مشتریان این خودرو صورت گرفته است ما شاهد نتیجه عالی بودیم که برای ما بسیار مسرتبخش بود. لازم است ذکر کنم که سطح رضایتمندی مشتریان ۸۷ درصد ارتقاء یافته که نشان از به ثمر نشستن اقدامات انجام شده می باشد.وی افزود: بر مبناء این موضوع در آبان ماه، شاهد جهش فروش خودرو شاهین بوده‌ایم به نحوی که میزان پذیرش ثبت نام بیش از ۴۰۰ درصد نسبت به مهرماه افزایش یافته است و با توجه به افزایش درخواست متقاضیان جهت خرید این محصول برنامه‌ریزی لازم جهت افزایش تولید صورت پذیرفته است.

با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

شاهین با کیفیت ترین و پرفروش‌ترین محصول سایپا / آذر ۱۴۰۱نیکبخت خودرو

۳ تغییر سایپا برای افزایش کیفیت شاهین

یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای خودروهای تولید داخل پایین بودن کیفیت مونتاژ و نصب نامناسب قطعات داخلی محسوب می‌شود. در همین راستا سایپا برای افزایش کیفیت سدان شاهین (پرفروش ترین محصول سایپا )، سطح مونتاژ آن را ارتقا داده است. ضمن این که برای رفاه سرنشینان صدای اضافه موتور و کابین را نیز کاهش داده اند. علاوه بر این، کیفیت پایین و ارگونومی نامناسب این سدان ملی نیز اعتراض مالکان را به همراه داشته بود و سایپا برای رفع این مورد از طراحی و ارگونومی صندلی زانتیا و سیتروئن C3 استفاده کرده است تا مانع خستگی و ناراحتی سرنشینان این محصول شود. یکی دیگر از اقدامات سایپا برای ارتقای کیفیت شاهین رفع نقص موتور شیشه بالابرهای این خودرو میباشد. به طور کلی شرکت سایپا در گام نخست برای افزایش کیفیت شاهین قصد، اقداماتی چون بهتر شدن فرایند باز و بسته کردن درها، رفع نقص شیشه بالابرها، تغییر ارگونومی صندلی‌ها و کاهش صدای پیشرانه و کابین را به سرانجام رسانده است.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید ماشین شاهین به وبسایت نیکبخت خودرو مراجعه نمایید.

مقایسه سایپا شاهین و تارا ایران خودرو

 دو خودروی تازه نفس به خیابان‌های کشورمان که از دو شرکت خودروسازی رقیب به بازار عرضه شده‌اند، موضوعی جذاب است که اگر علاقمند به خرید خودروهای صفر ایرانیزه باشید خواندن آن را از دست نخواهید داد. در این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک به بررسی طراحی، مشخصات فنی، امکانات و آپشن‌ها، ایمنی و… این دو سدان تازه‌وارد پرداخته تا بیشتر با سایپا شاهین و تارا ایران خودرو آشنا شوید. شرکت‌های سایپا و ایران خودرو برای پر کردن جای خالی مدل‌های خارجی، تصمیم گرفتند آستین همت را بالا بزنند و بر اساس پلتفرم‌های موجود، محصولاتی جدید را در سبد تولیداتشان جای دهند. بر همین اساس شاهین به سبد خرید محصولات سایپا اضافه شد و کمپانی رقیب هم با داخلی‌سازی پلتفرم و بدنه پژو ۳۰۱، تارا ایران خودرو را خلق کرد و در سبد خرید محصولات ایران خودرو قرار داد.

از آنجا که قیمت شاهین سایپا و قیمت تارا ایران خودرو در یک بازه قیمتی قرار دارد و همچنین رقبای مستقیم یکدیگر به حساب می‌آیند، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به مقایسه سایپا شاهین و تارا ایران خودرو بپردازیم و در اصطلاح پته این دو محصول بومی را روی آب بریزیم. لطفا در ادامه با همراه مکانیک همراه شوید. در ابتدای مقایسه سایپا شاهین و تارا ایران خودرو به معرفی این دو سدان تازه‌نفس می‌پردازیم. شرکت سایپا در سال ۹۹ از سدان جمع‌وجور خود تحت عنوان رهام رونمایی کرد، اما بعدا به دلایل محیط زیستی نام آن را به شاهین تغییر داد. گفته شده پلتفرم اصلی این خودرو به یکی از نسل‌های پیشین تویوتا یاریس و ولکس c30 بازمی‌گردد و سایپا نیز با به‌روزرسانی این پلتفرم، مدل شاهین را خلق کرده اما این سخن به طور رسمی از سوی سایپا تایید نشده است.

در بخش فنی نیز قرار بود پیشرانه ۱.۶۵ لیتری برلیانس روی اتاق شاهین نصب شود که پس از شروع تحریم‌ها و خروج برلیانس از بازار ایران، شرکت مگاموتور به سفارش سایپا دست به کار شد و موتور ۸ سوپاپ تیبا را به سامانه پرخوران تجهیز کرد تا این پیشرانه فعلا در کنار گیربکس دستی نیروبخش محصول جدید سایپا باشد. پس از امضای برجام و ورود شرکت‌های خارجی به ایران، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت تا با شریک فرانسوی خود یعنی پژو، محصولات جدیدی همچون پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ را روانه بازار کند، اما اعمال مجدد تحریم‌ها سبب شد تا تنها نمونه‌های وارداتی ۳۰۱ به دست مشتریان ایرانی برسد؛ اما از آنجا که شرکت ایران خودرو بر اساس توافق‌های انجام شده، حق توسعه و استفاده از پلتفرم خودروهای مذکور را نیز به دست آورده بود، مسئولان بزرگترین خودروساز ایران تصمیم گرفتند پژو ۳۰۱ داخلی‌سازی شده را به لیست تولیدات خود اضافه کنند.

با وجود این و طی یک حرکت ضربتی، مسئولان جدید ایران خودرو به یکباره از نمونه فیس‌لیفت پژو ۳۰۱ با نام و نشان ایرانی رونمایی کردند که دیگر اثری از لوگوی شیرایستاده پژو بر پیشانی آن دیده نمی‌شد. این محصول ابتدا با کد k132 به مخاطبان معرفی اما بعدا نام ایرانی تارا برای آن انتخاب شد. در این مقاله تارا دنده‌ای را با سایپا شاهین دنده دستی مقایسه می‌کنیم.

میزان رضایتمندی از خودرو شاهین ۱۴۰۱

میزان رضایتمندی از خودرو شاهین (پرفروش ترین محصول سایپا) در هر کس متفاوت است و معیار این مساله در واقع به امکانات و آپشن های موجوددر ماشین بستگی دارد که هر کس با توجه به خواسته ی خود میزان در این معیار را بالا و یا پایین می کند، می توان گفت باید به آپشن ها و امکانات ماشین شاهین پرداخت تا میزان رضایتمندی از خودرو شاهین بین مردم را جستو جو کرد. البته باید در نظر داشت این میزان رضایتمندی از خودرو شاهین ارتباط مستقیم با سلیقه ی افراد نیز دارد. به عنوان مثال باید ببینیم خواسته ی مردم از خودرو شاهین چیست؟

چه امکاناتی در این خودرو رضایت خریداران را بالا می برد و عدم چه تجهیزاتی نارضایتی را به دنبال دارد؟ از جمله بدی های این خودرو میتوانیم اشاره کنیم به: خودرو شاهین از نور بالای خودکار برخوردار نمیباشد و نیز این خودرو چراغ چرخشی ندارد، بلوتوث و وای فای و شارژرUSB  و شارژر بیسیم ندارد. میتوانیم ناوبری و دوربین عقب و کیسه هوا و ورود بدون کلید و استارت بدون کلید را نیز برای خودرو شاهین در نظر بگیریم .

تهویه اتوماتیک نیز ندارد صندلی برقی راننده را نیز ندارد دارای گرمکن صندلی جلو نیز نمی باشد و البته سرد کن هم ندارد، که باز هم باید دید و جستوجو کرد که میزان رضایتمندی از خودروی شاهین تا چه حد می باشد با وجود همه این عدم امکاناتی که ذکر شد. نکته دیگری که باید برای خودروی شاهین در نظر بگیرید این است که این خودرو با توجه به قابلیت هایی که دارد در هرسال در مدل های مختلفی تولید می شود و به بازار عرضه می گردد.

در جدول زیر مقایسه سایپا شاهین و ماشین تارا ایران خودرو را از لحاظ مشخصات فنی با جزییات شرح داده‌ایم:

مدل خودرو تارا سایپا شاهین
پیشرانه  ۴ سیلندر ۴ سیلندر
حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی ۱۴۹۷ سی‌سی
حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار  ۱۱۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر ۱۷۸ نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی پنج سرعته دستی
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۰۶ لیتر در صد کیلومتر اعلام نشده
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۱.۵ ثانیه ۱۴+ ثانیه (غیررسمی)
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتربرساعت اعلام نشده

۱۹۰ کیلومتربرساعت (تقریبی)

تاریخ: ۱۵  آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  آخرین وضعیت قانون واردات خودرو

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. جالبه خودروسازی سایپا هیچ تلاشی برای افزایش کیفیت شاهین نمیکنه خب معلومه که میزان رضایتمندی از خودرو شاهین پایین میاد. مردم از یه ماشین چی می خوان واقعا!!؟خودرو که فقط نباید چهارتا چرخ متحرک باشه که فقط نقش جابه جایی ایفا کنه باید ایمنی ،راحتی، کم مصرفی،رضایتمندی و خیلی چیزای دیگه رو به مردم ارائه کنه. این سایپا هم کارش شده ماشین بی کیفیت با کمترین هزینه به مردم بده اصن براش مهم نیست چه بلایی سر مردم میاد.

  2. یجوری نوشتین باکیفیت ترین خودروی سایپا شاهین، انگار سایپا محصول با کیفیت هم میزنه!!!

  3. دقیقا از کدوم کیفیت شاهین دارین حرف می زنید مگه شاهین کیفیت داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *