اخبار و رویداد ها

خودروی اپل در راه است

این غول فناوری حق اختراع یک سیستم خودروی واقعیت مجازی(VR) را به ثبت رسانده است که “نماهای مجازی” را با حرکت فیزیکی خودرو در حین سفر مطابقت می‌دهد. به عنوان مثال، اگر خودرو در حال حرکت به سمت پایین یک تپه باشد، این سیستم می‌تواند تصویر مجازی از یک ترن هوایی را در حین پایین رفتن نمایش دهد. طبق یک حق اختراع یا پتنت جدید، شرکت اپل خودروی خود را که بسیاری چشم انتظارش هستند، احتمالا بدون پنجره می‌سازد و به جای پنجره‌های شفاف از نمایشگرهای مجازی در اتاق خودرو استفاده خواهد کرد .

این حق اختراع نشان می‌دهد که صندلی‌های داخل خودرو به گونه‌ای حرکت می‌کنند که با جلوه‌های بصری مطابقت داشته باشند که بسیار شبیه به یک تجربه سینمایی همه‌ جانبه خواهد بود. این بدان معناست که نماهای دنیای واقعی که همه ما در هنگام عبور از خیابان و جاده از پنجره خودرو مشاهده می‌کنیم، به طور کامل با صحنه‌های گرافیکی مجازی جایگزین می‌شوند. تصاویر مفهومی از ظاهر این خودرو که هم اکنون در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، مورد تمسخر برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و آن را به یک تابوت تشبیه کرده‌اند.

این تصاویر یک خودروی سیاه رنگ با سقف شیبدار را نشان می‌دهند که پنجره‌ای ندارد. البته این تصاویر توسط طراحان خارج از شرکت اپل ایجاد شده‌اند و طراحی خود این شرکت نیستند. خودروی اپل قریب به یک دهه است که در حال توسعه است، اما هنوز هیچ صحبتی در مورد زمان معرفی رسمی آن وجود ندارد.

این پتنت جدید توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ثبت شده و در تاریخ ۳ مه فهرست شده است. اپل در این پتنت گفته است: سیستم واقعیت مجازی ممکن است نماهای مجازی ارائه دهد که نشانه‌های بصری را با حرکات فیزیکی که یک مسافر تجربه می‌کند، مطابقت دهد. این سیستم VR ممکن است با جایگزین کردن محیط‌های مجازی با دنیای واقعی، تجربه‌های VR همه‌ جانبه‌ای را ارائه دهد. سیستم‌ های فعال خودرو یا سیستم‌ های کنترل خودرو ممکن است با سیستم VR ادغام شوند تا جلوه‌ های فیزیکی را با تجربیات مجازی ارائه دهند.

مطالعه بیشتر  اسامی برندگان قرعه کشی سایپا امروز اعلام می شود

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که کار بر روی خودروی اپل توسط این شرکت همچنان ادامه دارد، اگرچه این غول فناوری در مورد پیشرفت آن بسیار مخفیانه عمل می‌کند. در ماه نوامبر فاش شد که شرکت اپل “کریستوفر مور”، مدیر سابق نرم‌ افزار اتوپایلت شرکت “تسلا” را استخدام کرده است.

“بلومبرگ” در تحلیل این خبر نوشت: این حرکت نشان می‌دهد که اپل در تلاش برای توسعه فناوری خودران، رقابتی چالشی را با خودرو سازانی مانند “تسلا” آغاز کرده است. “تیم کوک”، مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای کوتاه با بلومبرگ در سال ۲۰۱۷ تایید کرد که اپل در حال کار بر روی ساخت یک خودرو است، اگرچه او گفت که اپل بیشتر بر روی سیستم‌های خودران تمرکز دارد تا یک وسیله نقلیه فیزیکی. “کوک” در این مصاحبه گفت: ما آن را به‌عنوان مادر تمام پروژه‌های هوش مصنوعی می‌بینیم. این احتمالاً یکی از دشوارترین پروژه‌های هوش مصنوعی برای کار کردن است.

به گفته منابعی که خبرگزاری رویترز در پایان سال ۲۰۲۰ به آنها اشاره کرده است، اپل سال ۲۰۲۴ را برای تولید یک وسیله نقلیه مسافربری هدف قرار داده است، اگرچه همه گیری بیماری کووید-۱۹ ممکن است اکنون این تاریخ را به تعویق انداخته باشد. در سال ۲۰۱۵ “میکی درکسلر”، عضو هیئت مدیره اپل به “بیزنس اینسایدر” گفت که “استیو جابز” فقید قبل از مرگش در سال ۲۰۱۱ به فکر ساختن یک خودرو بوده است.

مطالعه بیشتر  ابرخودروی برقی لکسوس به زودی معرفی می شود

نوشته های مشابه