اخبار و رویداد ها

عرضه ۲۰۰۰ هزار دستگاه تارا در بورس کالا !

آنچه در این خیر از نیکبخت خودرو میخوانیم ، عرضه ۲۰۰۰ هزار دستگاه تارا در بورس کالا !قبل پرداختن به این خبر بهتر است کمی درباره خودرو تارا بدانیم . خودرو تارا ر واقع مدل ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ است که با طراحی زیبا و امکانات مناسب نظر خودرو سواران را به خود جلب نموده است . با توجه به اینکه میتوان ایراداتی در خصوص مونتاژ این خودرو به آن وارد نمود اما دیگر آپشنهایی که از آن نام بردیم خودرو تارا را یک سطح بالاتر از دیگر تولیدات داخل قرار داده است .آپشن های ایمنی ، بدنه مناسب و هم چنین شاسی خوب جایگاه نسبتا خوبی را در بین خودرو های ایمن برای تارا به همراه آورده است  اما در ادامه به خبر عرضه ۲۰۰۰ هزار دستگاه تارا در بورس کالا می پردازیم .طبق اطلاعیه ای که بازار بورس فیزیکی ایران اعلام شد ، در بین خودروهای وارد شده به بورس خودروی تارا هم قرار داده شد که در دو مدل اتوماتیک و دستی بر اساس موعد تحویل سه ماه خواهد بود .

شما مشتری محترم برای فروش تارا کارکرده خود و یا جهت دریافت قیمت تارا کارکرده خود میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید

قیمت تمام شده خودرو تارا در بورس کالا

همانطور که اشاره شد خودروی تارا با حضور در بازار بورس با دو مدل دنده اتوماتیک که با قیمت پایه ۳۷۹ میلیون و تارا با دنده دستی که با قیمت ۲۶۷ میلیون و هشتصد هزار تومان خواهد بود . در نظر داشته باشید که این واگذاری خودرو هم مانند دیگر خودروها دارای هزینه های جانبی دیگر مانند مالیات ، عوارض شماره گذاری، هزینه تولید پلاک و بیمه خواهد بود .هزینه ای که مربوط به قسمت بیمه و شماره گذاری به انضمام هزینه های ثابت است به طور کلی به مبلغ ۴ میلیون و ۳۱۷ هزار تومان علاوه بر ۱۲ درصد در مدل دستی و ۱۳% در مدل اتوماتیک بابت مالیات و عوارض قانونی در نظر گرفته شده است که باید توسط  خریدار پرداخت گردد .نکته مهم در خصوص پرداخت هزینه ها این است که پس از ثبت نام و ارسال پیامک پرداخت وجه حداکثر تنها تا ۵ روز کاری فرصت برای تاخیر در پرداخت خواهد بود که با توجه به زمان واریز مبلغ تاریخ تحویل نیز تغییر خواهد کرد .

مطالعه بیشتر  نقص در تسلا و امکان سرقت در عرض چند ثانیه

شرایط و نحوه ی ثبت نام تارا در بازار بورس کالا

در نظر داشته باشید که قوانین خرید تارا مانند دیگر خودروها شامل یک سری ضوابط است که میتوان به خرید و ثبت سفارش تنها یک کد ملی ، برای یک کد بورس اشاره کرد . این به معناست که هر فرد فقط میتواند با یک کد ملی و تنها برای یک دستگاه اقدام نماید .از سوی دیگر خریدار با ۱۸ سال سنی را کامل کرده باشد تا مجاز به ثبت نام در این طرح باشد .برای ثبت نام در طرح عرضه تارا در بورس مبلغ پیش پرداخت بر خلاف موارد مرسوم دیگر صد درصد عنوان شده است و خریدار باید نسبت به پرداخت کامل هزینه اقدام نماید .جهت خرید تارا در بورس باید نسبت به اخذ کد بورس کالا اقدام نمود که این امر میتواند در هریک از کارگزاری های بورس کالا انجام شود و سپس اقدام به خرید خودرو تارا نمود .

مشخصات فنی خودرو تارا ایران خودرو

خودروی تارا با الگو برداری از جدیدترین نسل خودروهای شرکت پژو مانند پژو ۳۰۱ ، سعی در جلب نظرات عمومی به بازار خودورهای داخلی نموده است تا خودرو سواران از طراحی زیبای خودروهای داخلی بی نصیب نمانند .این خودرو توسط کمپانی خودرو سازی داخلی ایران خودرو ایرانیزه شده که در بحث ایمنی سعی در رعایت موارد استاندارد شده است . آپشن های ایمنی ، مشخصات موتوری مناسب که شامل موتور تیونیگ ۵ ، ظاهر زیبا در طراحی، این خودرو را در دسته خودروهای مناسب  تولیدات ایران خودرو قرار داده است .از سوی دیگر در مشخصات فنی میتوان به سوپاپ های ۱۶ تایی ، استاندارد آلایندگی یورو ۵ ، شتاب ۹.۵ ، و امکاناتی مانند فرمان برقی ، ایربگ راننده و سرنشینن جلو ، دی لایت های چراغ جلو ، سامانه های هشداردهنده ی حسگر عقب ، حسگر فشار باد تایر ، کروز کنترل ، کنترل پایداری ، کنترل ایستایی در شیب اشاره نمود .

طراحی ظاهری خودروی تارا

همانطور که اشاره کردیم خودروی تارا از مدل فرانسوی پژو الگو برداری شده است ، چراغ های بزرگ جلو ، چراغ های یک دست عقب ، تعبیه شدن دی لایت در چراغ ،طراحی بدنه زیبا با خطوط و برجستگیهای مناسب در طراحی توانسته است از لحاظ جذابیت ظاهری محبوبیت خاصی در بین ایرانیان به دست اورد .

مصرف سوخت خودروی تارا

همانطورکه میدانید عوامل متعددی در تعیین میزان مصرف سوخت نقش دارند که میتوان به وزن خودرو ، شتاب خودرو در جاده درون شهری و برون شهری و قدرت موتور اشاره نمود .برای خودرو تارا میزان مصرف سوخت ۷/۶ لیتر تخمین زده شده است و وزن این خودرو به صورت خالص و بدون سرنشین ۱۱۵۰ کیلوگرم میباشد که برای این خودرو باکی با حجم و گنجایش ۵۰ لیتر در نظر گرفته شده است .

 

 

 

مطالعه بیشتر  پارس خودرو از بورس اخراج شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *