اخبار و رویداد ها

خودروی تیارا X5 معرفی شد

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به خودروی تیارا x5 ، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این خودرو هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

شرکت مکث موتور زیر مجموعه‌ی گروه ماموت، از شاسی بلند جدیدی به نام تیارا ایکس فایو در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ رونمایی کرده است. این مدل، براساس محصولی از بایک (Baic) به نام روژیانگ X5 در ایران مونتاژ خواهد شد. خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است و رتبه‌ی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایه‌گذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعه‌ی بایک محسوب می‌شوند درحالی‌که بزرگ‌ترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی مانده‌اند.

مطالعه بیشتر  تمدید مهلت ثبت نام خودروهای ایران خودرو

تنوع محصولات بایک در بازار چین، انواع سواری، وانت، شاسی‌بلند و هاچبک با پیشرانه‌ی بنزینی و تمام برقی را شامل می‌شود. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E150) و X25 توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند.  سال ۱۴۰۰، کراس‌اور  Senova X35  یا Beijing X3 هم در کشورمان توسط سانیار موتور با برند تیگارد رونمایی شد. روژیانگ X5، یک کراس‌اور جدید از بایک با برندی تازه‌تاسیس است. ظاهرا خودروسازان بزرگ چین، در کنار تنوع محصول، توجه ویژه‌ای به افزایش برندهای زیرمجموعه دارند تا تنواع خودرو با قیمت‌های مختلف را به نام برندهای متفاوت، عرضه کنند. ظاهرا روژیانگ نیز، یک برند ویژه از بایک برای خودروهای نیمه‌لوکس چینی است. به همین دلیل، اطلاعات چندانی از کراس‌اور X5 و دیگر تولیدات روژیانگ در سایت‌های خارجی دیده نمی‌شود.

طراحی نمای ظاهری تیارا X5

بایک روژیانگ تیارا X5 در قسمت جلو دارای جلوپنجره‌ای بزرگ بوده که از دو سمت با چراغ‌های بزرگ احاطه شده است. سپر دارای خطوط تیزی بوده که چهره عضلانی تری به بایک X5 بخشیده و در دو گوشه آن ورودی هوای هوا تعبیه شده که به نظر می رسد صرفا جنبه تزیینی داشته باشند. نکته مثبت بایک X5 بهره بردن از چراغ های LED ماتریکس بوده که روشنایی به مراتب بیشتری نسبت به چراغ های معمولی دارند و چراغ های LED روشنایی در روز نیز به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی طراحی شده اند. در قسمت عقب خودرو طراحان بایک X5 مقداری محافظه کارتر عمل کرده اند و خوشبختانه چراغ ها به وسیله نوار LED به یکدیگر متصل نبوده و بین آنها یک نوار کرومی است که در قسمت میانی آن لوگوی این برند چینی قرار دارد. به طور کلی طراحی قسمت عقب ساده تر از پروفیل جلو است. اما در قسمت پایینی سپرعقب یکی دیفیوزر ساده طراحی شده که درون آن دو خروجی اگزوز مصنوعی تعبیه شده است. نصب اگزوزهای تزیینی هیچ جذابیتی ندارد و امیدواریم این ایده دیگر توسط طراحان هیچ شرکتی اجرا نشود.

مطالعه بیشتر  مزایده خودروهای وارداتی رسوبی

تیارا X5

طراحی داخل کابین تیارا X5

مشابه بسیاری دیگر خودروهای مدرن ساخت چین، ترکیب داشبورد و نمایشگر لمسی روژیانگ X5 هم الهام گرفته از تولیدات بی‌ام‌و است. این خودرو از صفحه دیجیتال تمام رنگی برای پنل پشت فرمان ۱۲/۳ اینچ استفاده می‌کند و مجهز به نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچی خواهد بود.

در کابین تیارا، ادوات پلاستیک نقره‌ای رنگ برای القای حس لوکس استفاده شده است. دسته‌دنده با دکمه‌ی بزرگ، کاملا قدیمی به نظر می‌رسد و همراه کلیدهای گردان برای کنترل سیستم صدا و تهویه، جذابیت چندانی ندارد. مواد به کار رفته در داشبورد نیز، ظاهرا از پلاستیک سخت و کیفیت پایین مرسوم در خودروهای چینی ساخته شده است. ابعاد بزرگ بدنه، راحتی بسیار خوبی در اختیار سرنشینان تیارا می‌گذارد. این خودرو در ایران با ساختار سه ردیف صندلی مونتاژ خواهد شد و صندوق عقب جادار برای یک خانواده‌ی چهارنفره، فراهم خواهد کرد.

مشخصات فنی تیارا X5

خودرو تیارا مکث موتور
سگمنت کراس‌اوور بزرگ هفت نفره
موتور ۱.۵ لیتری توربو
توان ۱۵۵ اسب بخار – ۲۱۵ نیوتن‌متر
شتاب ۰-۱۰۰ حدود ۱۳ ثانیه
مصرف سوخت حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
بیشترین سرعت
وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم

نوشته های مشابه