اخبار و رویداد ها

فروش فوری آریسان ۲ بدون قرعه کشی

به گزارشی از نیکبخت خودرو، ایران خودرو اعلام کرد که از ۱۲ آذر ماه طرح فروش فوری وانت آریسان ۲ را آغاز خواهد کرد.

در این طرح وانت آریسان ۲ دوگانه سوز با قیمت قطعی ۲۸۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

این طرح بدون قرعه کشی بوده و به هر کد ملی دارای گواهینامه رانندگی تنها یک دستگاه خودرو تعلق می گیرد.

متقاضیان می توانند از ساعت ۱۱ صبح روز شنبه، ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ اقدام به ثبت نام برای خرید کنند.

موعد تحویل خودرو به مشتریان ۳۰ روزه است.

خودرو  قیمت رنگ 
آریسان ۲ دوگانه سوز ۲۸۵ میلیون تومان نقره ای – مشکی متالیک – خاکستری متالیک

فروش فوری آریسان 2 بدون قرعه کشی-نیکبخت خودرو

در ادامه می پردازیم به بررسی وانت آریسان، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره  وانت آریسان و بررسی جزئیات این خودرو تا پایان مقاله با تیم تخصصی نیکبخت خودرو همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

بررسی کامل وانت آریسان

وانت آریسان در اوایل تولید از سوی ایران‌خودرو به‌عنوان جایگزینی برای پیکان وانت معرفی شده بود؛ خودرویی که سال ها در خط تولید ایرانخودرو بود و نقش ثابتی را در صنعت حمل‌ونقل کشور داشت.

در سال ۱۳۹۱ به دلیل ایمن نبودن و وجود مشکلات متعددی که در پیکان وانت وجود داشت، شماره‌گذاری آن توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف گردید و از همین رو تولید پیکان وانت در اسفندماه سال ۱۳۹۳ نیز متوقف شد و ایران خودرو در همان سال تولید وانت آریسان را آغاز کرد.

بررسی تخصصی مشخصات فنی وانت آریسان

وانت آریسان در دو نوع پایه گازسوز و بنزینی تولید می‌شود. این پیکاپ دارای پیشرانه ۱.۷ لیتری پیکان وانت است.

قابل ذکر است این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو ۴ بهره مند بوده و سیستم انژکتوری آن از نوع پاشش چند نقطه ای می باشد. شتاب صفر تا صد آریسان در سوخت بنزینی حدود ۱۲.۷ ثانیه و در سوخت گازی حدود ۱۴ ثانیه می باشد. نسخه بنزینی آریسان در حالت ترکیبی، مصرف سوختی حدود ۹.۲۵ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر دارد و در حالت گازسوز مصرف سوختی معادل ۹.۹۲ متر مکعب گاز طبیعی در هر صد کیلومتر دارد.

 

مشخصات موتور وانت آریسان

در بررسی ها مشخص وانت آریسان از یک پیشرانه ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ بهره می برد که با کد OHVG II شناخته می گردد. این پیشرانه در وانت باردو نیز به کار رفته بود که قدرت تولید ۸۶ اسب بخار قدرت را در ۵۲۵۰ دور در دقیقه (بنزین) و ۷۳ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه گازی دارد.

در ضمن گشتاور حداکثری ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه در حالت بنزینی و ۱۲۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه در حالت گازی را ارائه می دهد. توان خروجی پیشرانه وانت آریسان توسط یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ های عقب فرستاده می شود که یک نکته ی قوت برای خودرو محسوب می شود.

مشخصات فنی آریسان ایران خودرو را مشاهده می‌کنید:

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس۵ دنده دستی
  • پیشرانه۴ سیلندر دوگانه سوز (OHV G2)
  • حجم موتور۱.۷ لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت۸۶ اسب‌بخار
  • گشتاور۱۴۰ نیوتن‌متر
  • شتاب۱۲.۷ ثانیه
  • سرعت۱۶۰ کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی۹.۲ لیتر در صد کیلومتر

 

 

 

فروش فوری آریسان 2 بدون قرعه کشی-نیکبخت خودرو

 

معرفی امکانات و آپشن های وانت آریسان

وانت آریسان از امکانات رفاهی و ایمنی اعجاب‌انگیزی برخوردار نیست اما با داشتن گزینه‌هایی نظیر: ترمزهای مجهز به ABS و EBD، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع (دستی)، مه‌شکن عقب، قفل مرکزی با ریموت، رادیو پخش، شیشه‌بالابرهای برقی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و فرمان تلسکوپی، شرایط به مراتب بهتری در قیاس با باردو در اختیار سرنشینان قرار میدهد.

 

طراحی ظاهری وانت آریسان

 

وانت آریسان برخلاف اغلب وانت‌هایی میان رده‌ای همچون وانت کارا، وانت باردو،  زامیاد و… که در بازار کشورمان حضور دارند، از طراحی ظاهری خوبی برخوردار است و بسیار مدرن‌تر از آن‌ها به نظر می‌رسد. در روزهای نخست ورود آریسان به بازار، به شباهت‌های بسیاری که بین این خودرو و پژو پارس وجود داشت.

فروش فوری آریسان 2 بدون قرعه کشی-نیکبخت خودرو

ظاهر نمای بیرونی وانت آریسان

طراحی ظاهری وانت آریسان را اگر کمی عمیق تر نگاه‌کنید، در قسمت جلویی متوجه‌نوعی شباهت و البته‌تلفیق از خودرو پژو پارس و پژو ۴۰۵ خواهید شد که‌این واقعیت دارد و تنها تفاوت ظاهر این خودرو با خودروهای مذکور، تنها در بخش نیمه‌تا انتهای خودرو است که‌تبدیل به‌خودرو حمل بار یا همان وانت شده‌است.

اما اگر بخواهیم رقیبی را برای این خودرو ذکر کنیم، خودرو پراید وانت می‌باشد که‌نسبت به‌وانت آریسان از ایمنی کمتری در بدنه‌برخوردار است و گزینه‌ای که‌ما انتخاب می‌کنیم، وانت آریسان می‌باشد.

فروش فوری آریسان 2 بدون قرعه کشی-نیکبخت خودرو

طراحی داخل ماشین وانت آریسان

طراحی کابین وانت آریسان، به نسبت طراحی ساده و البته کاملا مشابه پژو ۴۰۵ می باشد که یک طراحی ساده، یک دست، یک رنگ و البته دلسرد کننده می باشد. این در حالی است که رو دری وانت آریسان نسبت به پژو ۴۰۵ سری جدید متفاوت می باشد و رو دری نسل اول پژو ۴۰۵ بر روی این خودرو نصب شده است و اگر رو دری نسل جدید پژ ۴۰۵ بر روی آن قرار می گرفت، به نسبت قابل قبول تر بود. همچنین آینه های جانبی این خودرو برقی نیستند و باید با دست اقدام به تنظیم آنها کنید.

مزایا و معایب وانت آریسان

این خودرو دارای مزیت‌های همچون:طراحی نسبتاً خوب، قابلیت حمل بار بیشتر از باردو، هزینه‌های نگهداری مناسب، کابین تقریباً راحت، امکانات جانبی قابل قبول بهره می‌برد. در بحث نقاط ضعف می توان به ضعف شاسی در نسخه‌های اولیه، پیشرانه نسبتاً ضعیف و قدیمی (بخصوص برای بدنه سنگین آریسان)، کیفیت پایین ساخت، ایمنی نامشخص اشاره کرد.

معایب وانت آریسان

  • توان باربری کم وانت آریسان در وزن بالا

حداکثر وزن بار قابل تحمل وانت آریسان ۶۰۰ کیلوگرم می‌باشد که این عدد با در نظر گرفتن وزن دو سرنشین به۷۵۰ کیلوگرم خواهد رسید.

به گفته ی خود کمپانی آریسان می تواند ۳۵۰ کیلوگرم بیشتر از وانت پیکان بار حمل کند اما آیا یک خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرمی قدرت تحمل بار ۱۱۰۰ کیلوگرمی را دارا می باشد؟! خیر.  بدنه ی ۲ تکه ی این خودرو (اتاق و بار) در زیر سنگینی بار سوار شده بر آن می شکند و از هم جدا می شود.

  • کیفیت ساخت پایین

وانت آریسان در ابتدای ورود به بازار، در قسمت اتصال اتاق بار و کابین سرنشینان دچار مشکل شد. در آن زمان، بسیاری فکر می کردند که تنها دلیل ارزان بودن این خودرو، ساخت بی کیفیت آن است.بعد از خم شدن شاسی تعدادی از آریسان ها در قسمت اتصال کابین جلو و اتاق بار، عده ای از طرفداران و خریداران این خودرو ریزش کردند. هرچند این مشکل قابل دفاع نیست،

  • مصرف سوخت نسبتا بالا

پیشرانه وانت آریسان علی‌رغم تمام به‌روزرسانی‌ها، دارای ماهیتی کاملا قدیمی است و مصرف سوخت آن به اندازه مدل‌های جدید مقرون‌به‌صرفه نیست. این موتور به طور متوسط، حدود ۹.۵ لیتر در صد کیلومتر سوخت می‌سوزاند که با توجه به توان خروجی پایین، رقمی بسیار نامناسب ارزیابی می‌شود. هم‌چنین در صورتی که بار سنگینی توسط آریسان حمل شود، مسلما میزان مصرف آن بسیار بیشتر از این میزان خواهد شد.

  • قرار گرفتن زاپاس در محل نامناسب

یکی از نقاط ضعف این خودرو، قرار دادن لاستیک زاپاس در پشت صندلی شاگرد است. این موضوع باعث می شود که محل نشیمن سرنشین جلو مناسب نبوده و امکان جا به جایی و تنظیم صندلی وجود نداشته باشد. با توجه به ابعاد خودرو بهتر بود برای زاپاس در بیرون کابین، جایی در نظر گرفته می شد

  • دارای امکانات رفاهی مناسب

امکانات آریسان برای یک وانت نسبتا ارزان‌قیمت مناسب به نظر می‌رسد. ازجمله مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک، پخش MP3، دارای دو بلندگو، چراغ جلو لامپی با محفظه کرومی، چراغ عقب لامپی، چراغ مه شکن عقب، چراغ‌خطر سوم، چراغ سقفی، شیشه‌های برقی، رینگ‌های فولادی ۱۵ اینچ، صندلی ۴ جهته دستی با پشت‌سری قابل تنظیم، ستون فرمان جمع‌شونده (تلسکوپی)، سیستم کنترل بخار بنزین، کاتالیست اگزوز و… اشاره نمود.

  • طراحی خوب و ساده کابین

اگر سالیان سال با وانت پیکان کارکنید، بعد از ورود به کابین آریسان حس و حالی بسیار خوبی به شما دست خواهد داد. داشبورد، طراحی قابل قبولی داشته و تقریبا شبیه همان طرح جدید داشبورد ۴۰۵ و پژو پارس است. طراحی کنسول مرکزی خودرو ساده و درعین‌حال زیبا بوده و ارگونومی خوبی هم دارد.

دکمه‌های سیستم صوتی در کنار یک صفحه‌نمایش کوچک قرارگرفته و کنترل‌های تهویه مطبوع در قسمت پایینی کنسول مرکزی دیده می‌شوند. جعبه‌داشبورد بزرگ و جادار بوده و می‌تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد.

  • کیفیت سواری قابل قبول

وقتی می‌گوییم کیفیت سواری وانت آریسان خوب است، حتما باید توجه داشته باشید که ما اینجا در یک وانت‌ میان‌ رده بحث می‌کنیم، نه یک سدان لوکس همچون رنو تلیسمان! آریسان به‌عنوان خودرویی که جانشین پیکان وانت شده، بهبود کیفیت سواری آن کاملا مشهود و قابل‌قبول است.

فروش فوری آریسان 2 بدون قرعه کشی-نیکبخت خودرو

  • دسترسی به قطعات و خدمات پس از فروش

وانت آریسان، یکی از پرفروش‌ترین محصولات در کلاس خود به شمار می‌رود که در تیراژ نسبتا بالایی روانه بازار شده است و تحت پوشش نمایندگی‌های گسترده شرکت ایران خودرو در سراسر کشور قرار دارد؛ بنابراین، فروشندگان لوازم یدکی و تعمیرگاه‌های شخصی نیز به‌راحتی قادر به ارائه خدمات به این محصول ایران خودرو خواهند بود.

ضمنا این محصول از لحاظ فنی، شباهت زیادی به خانواده پژو روآ یا پیکان دارد و بنابراین، دارندگان وانت آریسان نگرانی چندانی از بابت تامین قطعات فنی، لوازم بدنه و فرآیند تعمیرات اتومبیل خود نخواهند داشت.

  • سیستم کولر قوی

یکی از مهم‌ترین مزایای وانت آریسان، کولر بسیار خوب آن است که کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. روش کردن کولر در حین رانندگی نه تنها هیچ فشار زیادی روی موتور وارد نمی‌کند، بلکه تأثیر منفی روی حرکت خودرو نداشته و خبری از داغ کردن هم نیست.

کوچک بودن فضای کابین این خودرو از طرف دیگر توان قابل‌قبول کولر این خودرو باعث می‌شود که پس از روشن نمودن کولر این خودرو ظرف مدت کوتاهی به دمای موردنظر رسیده و از آن لذت ببرید.

بررسی مصرف سوخت وانت آریسان

مصرف سوخت بدون شک برای افرادی که تصمیم به کار با خودروهایی مانند وانت آریسان یا وانت پراید دارند، یک شاخصه مهم می باشد و به آن اهمیت زیادی می دهند. با این وجود مصرف سوخت این خودرو نسبت به پراید وانت به نسبت بیشتر می باشد و اما گزینه قابل قبولی که وجود دارد این است که این خودرو تنها در یک مدل به بازار عرضه شده است که هم بنزین سوز و هم گازسوز می باشد.

مطمئنا مصرف سوخت آریسان را نمی‌توان از نقاط قوت آن دانست. اما به رغم مصرف بالا سطح آلایندگی محیط در این خودرو تا حدی کاهش یافته که توانسته استاندارد یورو ۴ را کسب کند و این موضوع برای یک خودرو تولید داخل واقعا جالب توجه است.

با این حال اگر شاخصه مصرف سوخت را مدنظر میخواهید قرار دهید، وانت پراید مناسب تر می باشد چرا که نسبت به این خودرو مصرف سوخت بسیار مقرون به صرفه تری دارد.

نام خودرو خارج شهر مصرف ترکیبی
وانت پراید ۵.۶ بنزین ۶.۶ بنزین
وانت آریسان ۷/۳۳ (بنزین) – ۷/۳۴ متر مکعب (گاز) ۹/۲۵ (بنزین) – ۹/۹۲ متر مکعب (گاز)

تاریخ: ۱۱  آذر ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  معرفی فونیکس اف ایکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *