اخبار و رویداد ها

ورود خودروهای جدید وارداتی به گمرک بندر لنگه

ورود خودروهای جدید وارداتی به گمرک بندرلنگه

مجموعه ی تخصصی نیکبخت خودرو در در این مقاله پرداخته به خبر داغ ورود خودروهای جدید وارداتی به بندر لنگه، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره خودروهای وارداتی هستید، تا پایان این مقاله با نیکبخت همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

روز گذشته  کوشا خودرو که زیر نظر شرکت کیا فعالیت می کند از  محموله خودروهای وارداتی که در حال انتقال به ایران بودند تصاویری را منتشر کرد که در آنها خودروی میتسوپیشی به چشم میخورد .این شکل ورود خودرو به گمرک ایران نوید  عرضه خودروها به بازار را می دهد. شب گذشته نیز  اولین محموله خودرو های کیا وارد بندرلنگه شد. در بین خودروهای وارد شده به بندرلنگه ، تنوع  ۶ خودرو دیده می شود از جمله  محصولات کیا نظیر سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت، و اسپورتیج و قرار است با هماهنگی گمرک  محموله این خودروها به گمرک شهریار تهران  انتقال پیدا کند.

مطالعه بیشتر  تولید 4 خودرو در کشور متوقف شد

پیش از این خبر ورود خودروهای وارداتی منتظر شده بود که از سوی وزیر صنعت و معدن تایید شد . همینطور در اولین سفارش صورت گرفته ۷۰۰ دستگاه خودروی کیا در ماه آینده وارد ایران خواهد شد .لازم به ذکر است که خودروهای ذکر شده  همگی تولید کره جنوبی و تولید ۲۰۲۳ هستند.گزارش ها حاکی از آن است که بیلبوردهای تبلیغاتی از خودروهای برند کیا در سطح شهر نصب شده است که این خود گویای عرضه این خودروها به بازار است . سرپرست مدیریت بنادر و دریانوردی لنگه در مورد این خودروها که در سوم دی ماه تخلیه شدند متذکر شد این خودروها پس از طی مراحل گمرک به بازار عرضه خواهند شد .

ورود خودروهای جدید وارداتی به گمرک بندر لنگه -نیکبخت خودرو

مرتضی سالاری صبح امروز (۴ دی ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به پهلودهی و ترخیص محموله خودروهای وارداتی در بندرلنگه افزود: بعد از پنج سال وقفه، ۲۲ خودرو محصول کشور کره جنوبی، شنبه شب وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان شد. وی ادامه داد: این محموله خودرو شامل ۲۲ خودرو از ۶ نمونه  محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که پس از تخلیه در محوطه بندرلنگه در اسرع وقت جهت ترانزیت به گمرک شهریار تهران بارگیری می‌شود. به گزارش ایسنا، واردات خودرو از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع شده بود که در اردیبهشت‌ماه امسال آزادسازی واردات خودرو در جلسه دولت سیزدهم تصویب و شب گذشته از طریق یک فروند شناور لندینگ کرافت وارد پایتخت ترانزیت خودروی کشور شد. بندرلنگه در حال حاضر مهم‌ترین بندر ایران در حوزه ترانزیت خودرو شناخته می‌شود و سالانه خودروهای زیادی از طریق این خط به کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان و کشورای آسیای میانه ترانزیت می‌شود.

همچنین سخنگوی وزارت صمت  از ورود خودروهای مورد انتظار از کشورهای چین و کره جنوبی و ژاپن  اطلاع رسانی کرد و گفت پس از پذیرش این خودروها اقدامات لازم برای ورود آنها به بورس فراهم خواهد شد . «کوشا خودرو» اولین شرکتی است که از خودروهای وارداتی خود به صورت رسمی رونمایی کرده است. این شرکت نسل جدید سراتو را با لوگوی جدید کیا   و به نظر می‌رسد تبلیغ برای این خودرو را در فضای مجازی هم آغاز کرده است. جالب آن است که نام کوشا خودرو  در گذشته  به عنوان واردکننده مجاز خودرو عنوان نشده و احتمالا این شرکت خصوصی بعد از تصمیمات به لیست ۱۲ واردکننده مجاز خودرو در سال ۱۴۰۱ راه یافته است. نکته  دیگر اما سرعت کوشا خودرو در پیش بردن فرآیند واردات است. در واقع شرکتی که پس از ۱۲ شرکت دیگر اجازه واردات خودرو را دریافت کرده، توانسته زودتر واردات خودرو را به  انجام دهد. کوشا خودرو در دور جدید واردات خودرو، توانسته نمایندگی رسمی کیا، خودروساز کره‌ای را اتخاذ کند.

ورود خودروهای جدید وارداتی به گمرک بندر لنگه -نیکبخت خودرو

زمان ورود اولین خودروی وارداتی به کشور

   خبرگزاری تسنیم، اعلام کرده است که این خودروها احتمالا تا دو هفته دیگر (اواخر آذر) وارد کشور شوند.

 چه خودروهای کیا وارد ایران می‌شوند؟

کوشا خودرو هنوز  اعلام نکرده است  که کدام محصولات کره‌ای را وارد   خواهد کرد. اما با توجه به سقف ۲۰ هزار دلاری خودروهای وارداتی طبق آیین‌نامه واردات خودرو ۱۴۰۱، خودروهای پیکانتو، پگاس، سراتو، ریو سدان و هاچبک، سلتوس، سول و K۵ (نسل جدید اپتیما)  با این قیمت مذکور  می شوند . خبرها حاکیست که کوشا خودرو قرار است محصولات ۱۵ تا ۲۰ هزار دلاری کیا را وارد کند.  و طبق آن، می‌توان انتظار واردات کیا سراتو، کیا ریو سدان و هاچبک، کیا سلتوس، کیا سول و کیا اپتیما را  داشته باشیم .

 حدود قیمت خودروهای وارداتی کیا

در  زیر قیمت  لیست خودروهای کیا در کشور عمان آمده است. با این حال، باید توجه داشت که قیمت‌های ذکر شده  قیمت  تک فروشی  کارخانه هستند و قطعا نمایندگی رسمی کیا در ایران بتواند خودروها را به قیمت پایین‌تر از قیمت خرده‌فروشی وارد کند. در ستون بعدی، قیمت دلاری  خودروها را با  دلار  ۳۷ هزار تومان بررسی کردیم و در سطر  بعدی هم قیمت تخمینی   را با   تعرفه‌های گذشته  و  سود   ۲۰ درصدی برای واردکننده  می بینید.ورود خودروهای جدید وارداتی به گمرک بندر لنگه -نیکبخت خودروتاریخ : ۵ دی ۱۴۰۱

مطالعه بیشتر  معرفی کانسپت جدید رنو 4Ever Trophy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *