خودرو خارجی

تجربه رانندگی با ب ام و Z4

تجربه رانندگی با ب ام و Z4

تجربه رانندگی با ب ام و Z4، خودروهای اسپرت همواره به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات در میان جوانان شناخته می شوند. از همین رو کمپانی های خودروسازی از گذشته تاکنون در تلاش بوده اند که بهترین ها را در این زمینه تولید و عرضه کنند. جالب این جاست که محبوبیت این دسته از خودروها تنها به جوانان ختم نشده و گاه شاهد هستیم که افراد میان سال نیز برای داشتن خودروهای اسپرت تمایل نشان می دهند، زیرا این دسته از خودروها افزون بر ظاهر جذاب و فریبنده ای که دارند، از عملکرد و پرفورمنس قابل توجهی برخوردارند که می توانند نظر بسیاری از ماشین بازها را به خود جلب کنند.

تجربه رانندگی با ب ام و Z4

کمپانی «ب ام و» یکی از همان خودروسازانی است که از ابتدا با تولید خودروهای اسپرت شهرتی جهانی یافته است. جالب این جاست که سایر محصولات این برند نیز، که در سگمنت های خانوادگی هستند، رگه هایی از خودروهای اسپرت دارند و قدرت و شتاب از ویژگی های بارزشان به شمار می رود. همین امر نیز موجب شده محصولات ب ام و در مقایسه با سایر رقبا همواره یک گام جلوتر باشد.

نوشته های مشابه

“Z4” یکی از مدل های پرفروش و جذاب این برند آلمانی است که سال ها به عنوان یکی از گزینه های مدعی در سگمنت رودسترهای آلمانی شناخته می شود. این خودروی دودر با سقف متحرک، به دلیل فرم خاص بدنه و طراحی منحصر به فردی که دارد، از گذشته تا امروز در صدر محصولات پرفروش این شرکت قرار داشته است.

هنگامی که این خودرو پا به ایران گذاشت، با استقبال بی نظیری مواجه شد و با توجه به قیمت بالایی که دارد همچنان از این محبوبیت کاسته نشده است. Z4 لقب گران ترین رودستر بازار را دارد. ما به سراغ یکی از Z4های موجود در پایتخت رفته ایم و به بررسی این خودرو پرداخته ایم.

تجربه رانندگی با ب ام و Z4

سری Z ب ام و به خودروهای رودستر سقف متحرکی اختصاص دارد که در ابتدا از سال ۱۹۸۹ با مدل Z1 پا به عرضه رقابت گذاشت. پس از آن Z3 در سال ۱۹۹۵ جایگزین آن شد. همچنین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ مدل Z8 به بازار عرضه شد که یکی از کمیاب ترین نمونه های سری Z شناخته می شود

نسل دوم ب ام و Z4 از سال ۲۰۱۰ از سوی شرکت «پرشیا خودرو» به صورت رسمی به بازار ایران عرضه شد. پیش از آن نیز تعداد بسیار محدودی از نسل اول این رودستر آلمانی به صورت شخصی به کشور وارد شده بود. اما نسل دوم آن، که با تیراژی قابل توجه به بازار راه پیدا کرد، به دلیل رقابت نزدیک با پورشه باکستر توانست آمار فروش قابل توجهی را برای خود ثبت کند.

به هر حال، امروز هیچ کدام از این خودروها، به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، به صورت صفر کیلومتر در بازار عرضه نمیشوند و تنها نمونه های کار کرده آن ها در بازار موجود است. (مگر به صورت بسیار محدود نمونه های صفر کیلومتر آن ها موجود باشند.) به همین دلیل، در حال حاضر با بودجه ای حدود ۹۵۰ تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می توان یک دستگاه ب ام و Z4 خریداری کرد.

 

مطالعه بیشتر  خودرو زوتی

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن