اخبار و رویداد ها

طرح فروش فوتون دیزلی نیوفیس + مشخصات

پیکاپ فوتون تونلند از اواسط دهه ۹۰ به بازار ایران راه پیدا کرد. این پیکاپ حالا دستخوش تغییراتی شده و نسخه فیس لیفت ارائه کرده.به گزارش نیکبخت خودرو طرح فروش ویژه نقدی اقساطی پیکاپ فوتون نیوفیس آغاز شده و شما می توانید فقط از طریق مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو دیزل به نشانی esale.ikd.ir این مدل را خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای اولین بار امکان خرید مدل های رنگی پبکاپ فوتون نیوفیس دیزلی در چهار رنگ فراهم شده؛ چهار رنگ عبارتند از قرمز، نقره ای، خاکستری و مشکی.

در این طرح فروش فوتون سه روش نقدی، نقدی مرحله‌ای (با سود مشارکت ۱۲ درصد) و اقساطی با تحویل ۳۰ تا ۹۰ روزه و امکان خرید اقساطی تا ۲۴ ماه (روش اقساطی یک‌ساله بدون کارمزد) پیش‌بینی شده است.

عکس زیر بخشنامه ی مربوط به طرح فروش فوتون (با قیمت قطعی)  دیزل می‌باشد.

با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی این خودرو همراه باشید، همچنین شما عزیزان فروشنده خودرو جهت دریافت قیمت خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نماییدو نیز می توانید برای اطلاع از قیمت خودروی پیکاپ فوتون تونلند کارکرده و صفر به سایت نیکبخت خودرو مراجعه کنید، و اگر قصد فروش فوری خودرو خود را دارید برای کسب تجربه ایی متفاوت  به بخش خرید و فروش خودروهای کارکرده در سایت ما مراجعه کنید.

 

بررسی اجمالی

پیکاپ فوتون تونلند از وانت های لوکس ایران خودرو دیزل به حساب می آید که از رقبای سرشناس و قدرتمند پیکاپ های چینی به حساب می آید. این وانت پیکاپ که از اواسط دهه ۹۰ در بازار حضور داشت از رقبای دانگ فنگ ریچ و کاپرا هم محسوب میشد. البته سطح بالاتری را اراه می داد چرا که پلتفرم این پیکاپ مشترک با هایلوکس بود و قیمت بالاتری هم داشت به نسبت دو رقیب نام برده. (رقیب ارزان قیمت هایلوکس هم به حساب می آمد). به مرور زمان و ظهور پیکاپ های جدید تر مثل KMC T8، فوتون تونلند برای این که حرفی برای گفتن داشته باشد و جایگاه خود را حفظ کند نیاز به اپدیت شدن و یک نسخه ی جدید داشت این شد که ایران خودرو دیزل شروع به انجام فیس لیفت فوتون تونلند کرد و نسخه ی جدید را به بازار عرضه کرد. این پیکاپ نیوفیس با چهره ای جدید و البته امکانات و آپشن های بیشتر و بهتری وارد بازار شد و در نیمه اول امسال (۱۴۰۱) در نمایشگاه ها به نمایش درآمد و به فروش می رسید. همانطور که گفتیم فوتون دیزلی تونلند محصول مشترک ایرانخودرو با شرکت فوتون چینی ست که در راستای تحریم ها مورد توجه شرکت خودروساز داخلی قرار گرفت و به تولید آن منجر شد.

فوتون دیزلی در نسل اول با دو پیشرانه ی دیزلی (۲.۸ لیتری) و بنزینی (۲.۴ لیتری) در سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ به فروش می رسید. در سال ۹۸ فوتون تونلند اس با پیشرانه دو لیتری توربوشارژ جدید به دست مشتریان ایرانی رسید. فوتون تونلند اس با همان ظاهر قدیمی به دست مشتریان می رسید. فوتون تونلند جدید از نظر ظاهری به طور کامل تغییر کرده و در برخی نواحی مثل جلو پنجره، سپر و سایر المان‌های نمای روبرو، تغییرات زیادی کرده است. از دیگر تفاوت‌های فوتون تونلند نیوفیس با مدل قدیمی می‌شود به استفاده از آینه‌های جانبی جدید، طراحی نسبتا مدرن و جذاب‌تر داشبورد، صفحه نمایش بزرگ‌تر و… اشاره کرد. از لحاظ فنی اما تفاوتی با فوتون تونلند اس ندارد و با همان پیشرانه عرضه می شود.

مشخصات فنی فوتون تونلند نیوفیس

نسخه بنزینی این وانت پیکاپ فوتون تولند دیزل از موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی به قدرت ۲۰۰ اسب بخار به همراه گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر و گیربکس ۵ دنده دستی به‌اضافه سیستم انتقال قدرت سه حالته چهار یا دو چرخ محرک، بهره می‌برد. فوتون تونلند جدید دیزلی نیز از موتور ۲.۸ لیتری کامینز قدرتی معادل ۱۷۴ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور به همراه گیربکس ۵ دنده دستی و دیفرانسیل فوتون تونلند دیزلی نیز در سه حالت تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قابل انتخاب است. سیستم تعلیق فوتون تونلند دیزلی در جلو از نوع جناغی دوبل و عقب از نوع فنر تخت است.

در جدول زیر مشخصات فنی را به صورت خلاصه آورده ایم:

خودرو فوتون تونلند جدید بنزینی فوتون تونلند جدید دیزلی
پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ- ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل- ۲.۸لیتری
توان موتور ۲۰۰ اسب بخار – ۳۰۰ نیوتن متر ۱۷۴ اسب بخار – ۳۶۰ نیوتن متر
انتقال قدرت ۵ دنده دستی – ترانسفرکیس ۳ حالته ۵ دنده دستی – ترانسفرکیس ۳ حالته
سیستم تعلیق جلو: مستقل- جناغی دوبل

عقب: فنر تخت با دو کمک هیدرولیک

جلو: مستقل- جناغی دوبل

عقب: فنر تخت با دو کمک هیدرولیک

شتاب
ظرفیت باک (لیتر) ۷۶ ۷۶
ابعاد بدنه به میلیمتر (ارتفاع – عرض – طول) ۱۸۷۰ -۱۸۸۰- ۵۳۱۰ ۱۸۷۰ -۱۸۸۰- ۵۳۱۰
ابعاد بخش بار (میلی متر) ۴۴۰- ۱۵۸۰ – ۱۵۲۰ ۴۴۰- ۱۵۸۰ – ۱۵۲۰
وزن خالص – ناخالص مجاز (کیلوگرم) ۱۹۰۰ – ۲۹۰۰ ۱۹۴۰ – ۲۹۷۵

تغییرات داخلی فوتون نیوفیس

داخل کابین شاهد تغییرات خیلی زیادی نیستید. کابین تغییرات ریزی داشته که باعث زیباتر شدن آن به نسبت فوتون تونلند دیزلی اولد فیس شده. فرمان خودرو تغییر کرده و با طراحی ساده ولی در عین حال طراحی مناسب و جایگذاری دکمه های کنترلی متفاوت شده (زیباتر شده). در رابطه با سیستم صوتی هم تغییراتی داشتیم سیستم استفاده شده قدرتمند تر است و کیفیت صدای بهتری را ارائه می دهد. در نسخه ی فیس لیفت صفحه نمایشگر افزوده شده و کنترل سیستم چندرسانه‌ای از طریق دکمه‌های فیزیکی صورت می‌گیرد. رنگ استفاده شده در داخل کابین مشکی است با کیفیت متریال و پلاستیک به نسبت بهتر از نسخه ی قدیمی.

آپشن های استفاده شده در نسخه ی جدید از مواردی هستند که حتما باید مورد توجه قرار بگیرند امکانات جدید شامل: کروز کنترل، ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، دو کیسه هوای جلو، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، پورت برق ۱۲ ولت، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، بلوتوث و درگاه USB، چهار عدد بلندگو، مسیریاب، اتولایت، ترانسفرکیس سه حالته (۴L یا چهار چرخ محرک سنگین، ۴H یا چهار چرخ محرک سبک، ۲H یا دوچرخ محرک عقب سبک)، دیلایت یا چراغ روز، روکش صندلی چرمی، کیسه ابزار، کپسول آتش‌نشانی و…  می شوند.

با توجه به این که جدیدا قیمت قطعی برای این خودرو در نظر گرفته شده، فوتون تونلند با استفاده از سابقه ی خوب خود در بازار ایران و عملکرد خوبی که داشته میتواند از پیکاپ های پرفروش بازار بماند. ضمن اینکه در نسخه ی نیوفیس تغییرات بهتری هم داشته و قطعا محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

قیمت فوتون دیزل صفر و پیکاپ فوتون تونلند کارکرده در بازار ایران چگونه است

قیمت فوتون دیزل صفر مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است، نکته ی قابل توجه زمانی است که به دنبال قیمت فوتون تونلندکارکرده باشید زیرا که مساله تنها یک موضوع نیست بلکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و غیره در قیمت فوتون دیزل تاثیرگذارند. افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت فوتون دیزل را به‌درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند. این تفاوت قیمت فوتون دیزل صفر با قیمت فوتون تونلند کارکرده بسیار چشمگیر است، پس باید توجه خاصی به آن کرد و برای اطمینان بهتر از کارشناسان قابل اعتماد کمک خواست.

 

مطالعه بیشتر  بلوکه شدن پول برای شرکت در قرعه کشی ایران خودرو الزامی شد

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. باید وارد سایت بشی بعد بری تو بخش فروش خودرو یه فرم وجود داره که باید مشخصات خودروتو وارد کنی بعد تایید میزنی و منتظر میشی تا کارشناسای اون سایت باهات تماس بگیرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *