خودرو خارجی

معرفی تویوتا جی تی ۸۶ + مشخصات فنی تویوتا جی تی ۸۶

معرفی تویوتا GT86

مشخصات تویوتا gt86

در این مقاله به معرفی جی تی ۸۶ می پردازیم و مشخصات جی تی ۸۶ را شرح می دهیم. تجربه رانندگی با تویوتا GT 86 سامورایی در شهر، «تویوتا» که همیشه در ساخت خودروهای کم استهلاک بدون دردسر مشهور است، در سال ۲۰۱۱ با معرفی «GT86» (جی تی ۸۶) در نمایشگاه خودروی توکیو باعث شگفتی همگان شد، زیرا این محصول را معرفی کرد. سایر تولیدات این شرکت، دارای ظاهری بسیار مدرن و تهاجمی بود که در سینه خود یک پیشرانه ۲ لیتری از طبیعت طبیعی گرفته شده بود. GT86 از اوایل سال ۲۰۱۲ راهی بازارهای جهانی شد که در آن زمان و با فاصله زمانی کوتاهی از معرفی، توسط شرکت «ایرتویا» به بازار کشور عرضه شد.

مشخصات فنی جی‌ تی ۸۶ و همچنین وجود طراحی بسیار جذاب آن باعث شد تا این خودرو میان مردم به‌ویژه جوانان محبوبیت زیادی پیدا کند. به دنبال این اتفاق این خودرو در بازارهای مختلف نظیر ایران تبدیل به یکی از محصولات پرفروش شده و رونق بسیار زیادی گرفت. یکی از مجموعه‌های معتبر در سطح ایران که به کمک آن می‌توانید با این خودروهای خارجی به‌خوبی آشنا شوید و آنها را خریداری کنید مجموعه نیک‌ بخت خودرو بوده که با ۲۰ سال سابقه کارنامه درخشانی از خود به‌جای گذاشته است. این مجموعه خریدوفروش خودرو شما را در کمترین زمان ممکن انجام داده و خودروی موردنیاز شما را طبق خواسته خودتان فراهم می‌کند.

اگر می خواهید در مورد تویوتا کمری اطلاعاتی داشته باشید و از قیمت روز آن مطلع شوید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله خرید تویوتا کمری را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

تاریخچه تویوتا GT86

نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۱ میزبان اولین کوپه ارزان‌قیمت تویوتا بود که با نام تویوتا GT 86 به همگان معرفی شد. در واقع، تویوتا برای ساخت این محصول از برخی برندهای دیگر مانند سوبارو کمک گرفته تا برآیند کار، محصولی پرفورمنس با محصولات بالا باشد. به همین دلیل این محصول در بازارهای مشابه آسیا، آفریقای جنوبی و استرالیا با نام های ۸۶ و در اروپا با نام های ۸۶ و جیتی ۸۶ شناخته می شود. اما جالب است بدانید که این کوپه دوست‌داشتنی در جامائیکا با نام «FT86»، در ایالات متحده آمریکا و کانادا با نام «Subaru BRZ» و «Scion FR-S» هم شناخته می‌شود.

فلسفه ۸۶

زمانی که برای اولین‌بار نام این خودرو را می‌شنوید شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد می‌شود که چرا عدد ۸۶ باید در نام آن به کار گرفته شود و دلیل آن چه چیزی است. در این باره باید به شما بگوییم که عدد ۸۶ یکی از کلیدی‌ترین نکات طراحی این خودرو بوده و اگر شما مشخصات فنی جی تی ۸۶ را بررسی کنید در قطعه‌های مختلف به این عدد خواهید. برای مثال قطر برخی از قطعه‌های این خودرو مانند خروجی‌های اگزوز پیستون دریچه‌های ورودی هوا غیره قطری حدود ۸۶ میلی‌متر دارد. در واقع طراحان این خودرو می‌خواهند به‌نوعی این عدد را در لوگو و سایر جزئیات این محصول به مشتریان خود به نمایش بگذارند که چقدر برایشان حائز اهمیت است.

اگر می خواهید در مورد تویوتا پریوس اطلاعاتی داشته باشید و از قیمت روز آن مطلع شوید، به شما پیشنهاد می کنیم مقاله خرید تویوتا پریوس را مطالعه کنید.

کابین اسپرت با مرکز ثقل پایین تویوتا جی تی ۸۶

با ورود به فضای داخل کابین تویوتا جی‌تی ۸۶، اولین موردی که توجه به آن جلب می‌شود، ارتفاع کمی نسبت به سطح زمین و موقعیت جاگیری صندلی‌هاست. در واقع، طراحان این خودرو سعی کرده‌اند که تمامی قطعات و اجزاء، از جمله موتور و گیربکس، در پایین‌ترین جای ممکن قرار گیرند تا در نهایت، مرکز ثقل آن در پایین‌ترین نقطه ممکن ایجاد شود. همه این موارد به منظور چسبندگی بیش تر و هندلینگ بهتر صورت گرفته است.

گفتنی است اگر به دنبال کابینی منطبق با مد روز هستید و به امکانات رفاهی و آپشن های متعدد علاقه دارید، پیشنهاد می کنید دور GT86 را خط بکشید. زیرا آن چه در این کابین مشاهده می‌شود، طرحی شکل گرفته که در جهت بهبود وضعیت اسپرت ایجاد شده و با کمترین رنگ و تریم مدرن امروزی تجهیز شده است.

به دنبال این موارد اگر شما فردی هستید که به استانداردهای مد روز و طراحی‌های به‌روز اهمیت می‌دهید باید به سراغ خودروهای متفاوتی بروید چرا که در جی تی ۸۶ این آپشن‌ها و امکانات رفاهی به‌روز وجود ندارند. در بررسی ویژگی‌های آن متوجه می‌شوید که ابزارهایی که به کمک آن این خودرو تجهیز شده کمترین شباهتی به مد روز و مواردی ازاین‌قبیل دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به کمری ۲۰۲۳ را نیز حتما مطالعه کنید.

امکانات رفاهی و آپشن های تویوتا GT86

همان طور که گفته شد، تویوتا جی‌ تی ۸۶ بیش از آن‌ که خودرویی مجهز به امکانات رفاهی متعدد باشد، خودرویی پرفورمنس با عملکرد بالاست. اگر بخواهیم به امکانات و آپشن های موجود در این خودرو اشاره کنیم، باید به مواردی از قبیل کیسه هوای کناری، پرده های و زانو و سیستم های ایمنی ABS، EBD، BA، TRC و VSC، پدال های ماشینی، سیستم مولتی مدیای Touch&Go با صفحه مراجعه کنید.

در ادامه آپشن‌ها و امکانات این خودرو ما شاهد یک صفحه‌ نمایش ۶ اینچی و همچنین ۶ بلندگو با شفافیت صدای متوسط هستیم که درون این کابین تجهیز شده‌اند. همچنین وجود سیستم تهویه خودکار به همراه غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم آن به‌صورت دستی جز دیگر مواردی است که توجه شما را جلب خواهد کرد.

علاوه بر این موارد امکانات دیگری مانند بالابر شیشه خودکار، گرمکن آینه‌های کناری، کنسول یک‌تکه، وجود سیستم ورود بدون نیاز به کلید و استارت دکمه‌ای درون این ماشین جذابیت آن را دوچندان کرده است لازم به ذکر است که شیشه‌های به‌کاررفته برای این خودرو ضد اشعه uv بوده و در چراغ جلوی آن نیز سیستم شستشوی چراغ نیز قرار گرفته که باعث افزایش شدت تابش نور آن می‌شود.

جهت فروش فوری خودرو پیشنهاد می کنیم به وبسایت نیکبخت خودرو مراجعه کنید.

ویژگی های فنی قوای محرکه تویوتا GT86

شاید شما هم در اولین نگاه به تویوتا GT86 به این فکر کنید که درون سینه این کوپه ژاپنی، قلبی پرتوان با حجم بالای قرار گرفته است که نیروی پیشران آن را می‌کند. بله درست حدس زدید، پیشرانه در نظر گرفته شده برای این کوپه اسپرت پرتوان اما کم‌ حجم است. در واقع، شرکت تویوتا به منظور کاهش مرکز ثقل جی‌ تی ۸۶، از یک پیشرانه ۴ سیلندر Boxer با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی‌سی دیدن طبیعی برداشت شده است که در پایین‌ترین نقطه در محفظه موتور نصب شده است.

تجربه رانندگی با تویوتا GT86

با این پیش‌زمینه ذهنی و دانستن مشخصات فنی این خودرو، پشت فرمان نشسته و با فشردن دکمه استارت پیشرانه را روشن می‌کنیم. همزمان با روشن شدن موتور، صدای گوش‌نوازی به لطف کیت اگزوز نصب شده به گوش می‌رسد. هر چه این خودرو به صورت استاندارد هم دارای صدای موتور جذاب و اسپرتی است.

این صدا میزان آدرنالین خون را به شدت بالا برده و حس هیجان را دوچندان می کند. برای شروع حرکت و همزمان با فشردن پدال گاز تا انتها، تویوتا جی‌ ۸۶ شاید آن‌طور که باید شما را شگفت‌زده کرد، چراکه پیشرانه طبیعی این خودرو ماشین گشتاور و توان را از دور ۶۴۰۰ در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بنابراین ممکن است جی‌ تی ۸۶ در مقایسه و یا حتا درگ با سایر خودروهای هم‌رده، هنگام شروع حرکت کمیتر عمل کند، اما با بالا رفتن دور موتور با خودرویی تند و تیز و چالاک مقابله‌ایم که با فرمان‌پذیری و هندلینگ بالا، قطعاً باعث شگفتی شما خواهد شد. شد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید ماشین پاژن به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

تصور عموم، که محصولات تویوتا کم‌ خرج و کم‌ استهلاک هستند، تویوتا جی‌ تی ۸۶ خودرویی کاملاً پر استهلاک به‌ شمار می‌رود. این مهم نیست که در صورت مراقبت و صحیح، شما را با توجه به دردهای ناشی از آن خواهد کرد، بلکه پتانسیل بالای این خودرو در زمینه تیونینگ و شخصی سازی بیشتر آن، فنی و ظاهری متعددی در آن اعمالی است که همین موضوع باعث افزایش تغییرات می شود. نگهداری و افزایش استهلاک می‌شود. جی‌ تی ۸۶ در ابتدای ورود به بازار، قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان داشت، اما میزان افزایش آن افزایش یافت و همچنین باعث افزایش قیمت آن شد.

امروزه با وجود افزایش قیمت خودرو و نوسان‌ های فراوان قیمت این خودرو از بازه حدوداً یک میلیارد شروع شده و تا دو الی سه میلیارد نیز ادامه‌دار است که بنا بر مدل و کارکرد آن قیمت‌ها متفاوت است؛ بنابراین هنگام خرید این خودرو باید تمامی موارد را به‌خوبی بسنجید و از یک مرکز معتبر کمک بگیرید تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید. این مراکز با ارائه اطلاعاتی به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خودروی موردنظر را باارزش واقعی آن خریداری کنید و از کیفیت قیمت آن دیگر نگرانی نداشته باشید و با اعتماد کامل این کار را انجام دهید.

سوالات متداول:

از جمله امکانات رفاهی تویوتا جی تی ۸۶ چیست؟

کیسه هوای کناری، پرده های و زانو و سیستم های ایمنی ABS، EBD، BA، TRC و VSC، پدال های ماشینی، سیستم مولتی مدیای Touch&Go با صفحه و…

مشخصات فنی جی تی ۸۶ شامل چه مواردی است؟

پیشرانه در نظر گرفته شده برای این کوپه اسپرت پرتوان اما کم‌ حجم است. در واقع، شرکت تویوتا به منظور کاهش مرکز ثقل جی‌ تی ۸۶، از یک پیشرانه ۴ سیلندر Boxer با حجم دقیق ۱۹۹۸ سی‌سی دیدن طبیعی برداشت شده است که در پایین‌ترین نقطه در محفظه موتور نصب شده است.

مطالعه بیشتر  خودرو چری

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن