اخبار و رویداد ها

رونمایی از خودروی شیائومی MS11

برند شیائومی یکی از برند های شناخته شده در زمینه ساخت گوشی هوشمند است اما اخیرا وارد به صنعت خودرو سازی شده و محصول جدید خودش یعنی ms11  یا مودنا را رونمایی کرده و در آینده راهی بازار خواهد کرد .

به تازه گی دیگر مرزی بین خودروسازان خودرو و گوشی های هوشمند به وضوح قبل نیست . برخی خودروسازان چینی همانند نیو و  جیلی  در حال توسعه دادن گوشی های هوشمند میباشند و همچنین برخی تولید کنندگان مشهور خودرو هم نیز وارد صنعت تولید گوشی های هوشمند شده اند . برای آشنایی با خودروی شیائومی ms11 باید بگوییم که این خودرو یک سدان برقی است که قرار است از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ راهی بازار خودوری چین میشود .

رونمایی از خودروی شیائومی MS11 - نیکبخت خودرو

شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۰ در پکن تاسیس شده و در ابتدا فقط به ساختن گوشی های هوشمند میپرداخت اما چند سالی است که وارد تجارت هایی از جمله تلویزیون ، بلندگو های هوشمند ، جارو برقی های اتوماتیک شده  و حتی لوازم آشپز خانه را مانند مخلوط کن تولید کرده است ؛ با توجه به این مسائل تولید خودرو چیز عجیبی نیست و یک تصمیم بسیار منطقی ای به نظر میرسد ، مخلوط کن و خودرو ، هردو از موتور های برقی استفاده میکنند .

تصاویر خودروی شیائومی MS11  نشان میدهد که ما با خودروی سدان چهار در روبه رو هستیم  که ظاهر آن نیز حالت اسپرتی را به همراه خواهد داشت .

 در ظاهر بیرونی از لحاظ طراحی این خودرو شباهت زیادی به رقیب چینی اش یعنی BYD SEAL دارد . البته در قسمت طراحی چراغ جلوی آن شباهت زیادی به چراغ های جلوی خودرو مک لارن ۷۲۰ S دارد ، در قسمت چراغ های پشتی نیز دارای حالتی کشیده مشابه با زبان طراحی معروف استون مارتین هستند .

اما شاید بهتر بودکه شرکت شیائومی کمی نوآوری در طراحی خودرویش داشته باشد . ابعاد این سدان الکتریکی شیائومی بزرگ است و سرنشینان آن با توجه به فضای داخلی بزرگ آن احساس راحتی میکنند .

رونمایی از خودروی شیائومی MS11 - نیکبخت خودرو

یکی از جذابیت های دیگری که شیائومی MS11  دارد سقف شیشه ای خودرو است ، حضور حسگر LIDAR  روی سقف این خودرو نیز احتمال خودران بودن این خودرو را افزایش میدهد . همان طور که در تصویر های پخش شده از این خودرو مشاهده میکنیم ممکن است شاهد رنگ سفید این خودرو باشیم اما از وجود رنگ های دیگر این خودرو اطلاعی نداریم .

 

در قسمت رینگ های خودرو شیائومی MS11  مشاهده میکنیم که لوگوی این خودرو در مرکز رینگ ها نقش بسته است .

به طور کلی که بخواهیم به تصاویر این خودرو نگاه کنیم خودرویی بسیار زیبا و اسپرت و جوان پسند را مشاهده میکنیم.

رونمایی از خودروی شیائومی MS11 - نیکبخت خودرو

خودروی شیائومی MS11  (مودنا) از باتری های تولیدی شرکت کاتال و بی وای دی استفاده خواهد کرد ،  اما پیشرانه برقی این خودرو ها را خود شرکت شیائومی تولید میکند هرچند خودرو ساز شیائومی اولین سازنده گوشی هوشمندی نیست که پیشرانه برقی برای خودرو ها تولید میکند . شرکت هوآوی که آن هم به خاطر تجارت گوشی هوشمند و شبکه های مخابراطی شناخته میشود در زمینه تولید و فروش پیشرانه های برقی به خودرو سازان فعالیت میکند .

به صورت کلی میدانیم که شرکت شیائومی سال های زیادی را روی این خودرو کار کرده پس انتظار میرسد زمان زیادی تا رونمایی آن نمانده باشد بنابر این طی سال ۲۰۲۴ منتظر پرده برداری شیائومی از اولین محصولش در حوضه خودرو هستیم .

مطالعه بیشتر  معرفی بنتلی کانتیننتال GT Speed 2022 + قیمت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *