تویوتاخرید و فروش خودرو

خرید و فروش تویوتا کمری کارکرده و صفر + قیمت روز تویوتا کمری

فروش و خرید تویوتا کمری کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”تویوتا” model=”کمری”]

در این مقاله در مورد خرید تویوتا کمری و همچنین فروش تویوتا کمری صحبت خواهیم کرد. به گزارش خبرگزاری نیکبخت خودرو ، تویوتا (Toyota) یک شرکت خودروسازی ژاپنی و چند ملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر تویوتای آیچی ژاپن قرار دارد. این شرکت که در سال ۲۰۱۴ به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته شد، هم اکنون نیز جایگاه خود را حفظ کرده است و بالاترین مقام را بین خودروسازان دارد.

اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت.

شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز می‌باشد. سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند .

 

در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

اگر به دنبال این هستید که ماشین تویوتا کرولا چه مشخصاتی دارد و همچنین از قیمت آن مطلع شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله  خرید تویوتا کرولا را مطالعه کنید.

قیمت روز تویوتا کمری کارکرده و صفر

در ادامه قیمت تویوتا کمری را مشاهده می کنیم

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
C-HR، تمام چرخ متحرک2018 | iconقیمت روز بازار3,250,000,000
C-HR هیبرید‏2018 | Styleقیمت روز بازار3,850,000,000
C-HR هیبرید‏2018 | Loungeقیمت روز بازار3.600,000,000
C-HR هیبرید‏2018 | Iconقیمت روز بازار3,300,000,000
راوفور‏، دو دیفرانسیل2018 | اماراتقیمت روز بازار5.050,000,000
راوفور‏، دو دیفرانسیل2018 | عمانقیمت روز بازار5.400,000,000
راوفور‏، دو دیفرانسیل2018 | الفطیمقیمت روز بازار5.200,000,000

تویوتا کمری به‌عنوان یک سدان میان سایز از سال ۱۹۸۲ میلادی در قالب مدلی جدید به لیست محصولات کمپانی خودروسازی تویوتا راه پیدا کرد. بازار کشورمان هم از وجود این خودرو بی‌نصیب نمانده و تاکنون شاهد حضور نسل‌های مختلف تویوتا کمری بوده است. نسل پنجم تویوتا کمری (XV50) از سال ۲۰۱۱ توسط شرکت ایرتویا و برخی دیگر واردکنندگان غیررسمی به بازار ایران راه یافت و مورد استقبال نسبی مشتریان قرار گرفت.

نسل ها:

  • ۱۹۸۳ – نسل اول (V10)
  • 1987 – نسل دوم (V20)
  • 1992 – نسل سوم (XC10)
  • 1997 – نسل چهارم (XV20)
  • 2002 – نسل پنجم (SV30)
  • 2007 – نسل ششم (XV40)
  • 2012 – نسل هفتم (XV50)
  • 2018 – نسل هشتم (XV70)

نسل اول (V10) 1983-1987

این خودرو سال ۱۹۸۳ به‌عنوان جانشین مدل کرونا رونمایی شد. سدان کامپکت ژاپنی در کنار برادر کوچک‌تر خود، کرولا، در اوایل دهه ۷۰ میلادی تویوتا را به پرفروش‌ترین برند وارداتی آمریکا تبدیل کرد. تویوتا برای آن نامی جدید در نظر گرفت: کمری. این اسم از واژه ژاپنی kanmuri به معنی تاج گرفته شده است. تویوتا قصد دارد تفاوت‌هایی بین این سدان ۴ در دیفرانسیل جلو و مدل قدیمی دیفرانسیل عقبی که جانشینش شده ایجاد کند. برهمین اساس نسل اول کمری در دو فرم بدنه سدان و لیفت‌بک ارائه شد و طولی برابر با ۴۴۶۰ میلی‌متر داشت. این عدد تقریباً ۱۹۰ میلی‌متر کمتر از طول نسل فعلی کرولا است.

شرکت آن را ابتدا با یک پیشرانه ۲ لیتری انژکتوری تک میل‌سوپاپ چهار سیلندر خطی ۹۲ اسب‌بخاری و یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی یا ۴ دنده‌اتومات روانه بازار کرد. بعدها یک مدل توربودیزل هم به مجموعه مدل‌های نسل اول کمری اضافه شد، که فروش خیلی خوبی نداشت. با این حال به‌عنوان خودرویی جادارتر از کرونا، کمری به سرعت جایگاه خوبی برای خود در بازار آمریکا دست‌وپا کرد. کمری انتخاب اول کسانی بود که به دنبال خودرویی با سواری راحت و استهلاک کم بودند. هوندا آکورد را می‌توان جدی‌ترین و نزدیک‌ترین رقیب کمری در آن زمان دانست.

نسل دوم (V20) 1987-1992

4 سال بعد از رونمایی اولین کمری، تویوتا نسل دوم را در سال ۱۹۸۷ میلادی معرفی کرد. مدل جدید فضای کابین جادارتری داشت و تنوع مدل‌های آن بیشتر بود. گرچه طول بین دو محور آن در مقایسه با نسل اول تغییری نکرد، ولی خودروی جدید از نظر طول و عرض رشد داشت و صندوق‌عقب جادارتری داشت. شکل کلی طراحی «سدان سه جعبه‌ای» آن دست‌نخورده باقی‌ ماند اما مشخصه‌های آیرودینامیکی آن بهبود یافت. در این نسل نسخه استیشن کمری برای اولین بار ارائه شد که از همان پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مدل سدان استفاده می‌کرد. این پیشرانه جدید در مقایسه با مدل قبلی ۲۰ اسب‌بخار قوی‌تر بود و کل خروجی آن به ۱۱۲ اسب بخار می‌رسید.

در سال ۱۹۸۸، تویوتا یک خط تولید جدید در جورج تاون کنتاکی باز کرد تا پاسخ‌گوی تقاضای بازار آمریکای شمالی برای کمری باشد. در این سال گزینه‌های پیشرانه کمری هم بیشتر شد. مدل‌های ۴ سیلندر برای اولین بار با آپشن سیستم دو دیفرانسیل به نام All-Trac ارائه شدند. این سیستم از یک دیفرانسیل مرکزی برای تقسیم بهتر گشتاور بین محورهای عقب و جلو بهره می‌برد. علاوه‌براین یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی جدید با ۱۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور برای هر دو مدل سدان و استیشن ارائه شد.

با این تغییرات فروش نسل دوم کمری بیشتر شد و برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ در آمریکا، رکورد ۲۰۰ هزار دستگاه فروش سالانه را شکست.

نسل سوم (XC10) 1992-1997

نسل سوم کمری که سال ۱۹۹۲ رونماییشد را می‌توان یک نقطه عطف در تاریخ این خودرو دانست. برای نخستین بار، کمری آمریکایی با دیگر نسخه‌های جهانی متفاوت بود و از یک ترکیب بدنه عریض جدید استفاده می‌کرد. اتفاقی که آن را از سگمنت کامپکت یک پله بالاتر، به دسته سایز متوسط‌ها برد. کمری جدید که ۱۸۲ میلی‌متر درازتر و ۶۱ میلی‌متر پهن‌تر از مدل قبلی بود، فضای کابین بیشتری داشت و طراحی بدنه آن بسیار زیباتر شده بود. عرضه نسخه‌های سدان و استیشن همچنان ادامه داشت، منتهی با دو پیشرانه جدید و قوی‌تر: یک ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر و یک ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی.

در سال ۱۹۹۴، تویوتا مدلی کوپه و دو در از کمری را روانه بازار کرد. این خودرو که ابعادی مشابهی با مدل سدان دارد، از همان پیشرانه‌های ۴ سیلندر و ۶ سیلندر خورجینی استفاده می‌کرد و گزینه‌ای با طراحی اسپرت‌تر برای جوانان بود.

نسل چهارم (XV20) 1997-2002

بیشتر کارهای طراحی و توسعه نسل چهارم کمری برعهده مرکز مهندسی تویوتا واقع در ایالت میشیگان بود. ازاین‌رو، نسل چهارم این خودرو آمریکایی‌ترین مدل کمری تا به امروز است. باقی کارهای مهندسی این خودرو در ژاپن انجام شد. این خودرو با ۶۱ میلی‌متر افزایش طول بین دو محور از نسل قبلی بزرگ‌تر بود. با وجود افزایش ابعاد وزن کم‌تری داشت و قیمت آن نیز ارزان‌تر بود. دو پیشرانه ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر خطی و ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی در این مدل هم مورد استفاده قرار گرفتند. البته با تیونینگ‌هایی متفاوت، خروجی‌های قدرت آن‌ها به ترتیب به ۱۳۳ و ۱۹۴ اسب‌بخار رسیده بود. سال ۱۹۹۷ کمری شش سیلندر به لیست ۱۰ خودرو برتر مجله «کار اند درایور» راه یافت و در همین سال، کمری برای نخستین بار عنوان پرفروش‌ترین خودروی آمریکا را به خود اختصاص داد و تا سالیان سال این عنوان را نزد خود نگه داشت.

اتفاق مهم در این نسل توقف عرضه نسخه استیشن در آمریکا بود، همچنین و طی دو سال ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ خبری از مدل کوپه نبود. تا این‌که در سال ۱۹۹۹، کمری سولارا خودی نشان می‌دهد. کوپه جدید تویوتا اسم و طراحی متفاوتی نسبت به مدل سدان داشت، اما همچنان اکثر بخش‌های مکانیکی آن با کمری سدان مشترک بود. برای سال ۲۰۰۰، نسخه کانورتیبل سولارا به بازار آمد و رقابتی جدی با نسخه روباز کرایسلر سبرینگ ایجاد کرد.

نسل پنجم (SV30) 2002-2007

کمری بار دیگر رشد اندازه را تجربه کرد، موضوعی که در کنار بازطراحی اوایل قرن بیست و یکم توجه خیلی‌ها را به خودرو جلب کرد. نسل پنجم طول بین دو محور بیشتری داشت و ارتفاعش هم افزایش یافته بود. این موارد منجر به افزایش ارتفاع صندلی راننده و سرنشین جلو و همچنین افزایش فضای پا برای سرنشین‌های عقب شد. برای همگام شدن با افزایش اندازه بدنه، کمری به سراغ یک پیشرانه پایه بزرگ‌تر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با ۱۵۷ اسب‌بخار قدرت رفت. پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۳ لیتری همچنان روی خودرو عرضه می‌شد، گرچه در این نسل دیگر شاهد ترکیب این پیشرانه و جعبه‌دنده دستی نبودیم. تریم اسپرت SE، بعد از یک نسل غیبت دوباره به مجموعه مدل‌های کمری بازگشت و برای نخستین بار تویوتا در این مدل سیستم ناوبری را ارائه کرد.

کمری سولارا کوپه و کانورتیبل برای سال ۲۰۰۴ و بعد از به‌روزرسانی بزرگ سدان نسل پنجم، بازطراحی شدند. طراحی متفاوت این مدل‌های دو در بسیار زیبا و تهاجمی بود و دیگر هیچ‌کس نمی‌توانست این دو را متهم به شبیه بودن به مدل سدان کند. همان سال، تویوتا پیشرانه قوی ۳.۳ لیتری ۶ سیلندر خورجینی سولارا را در سدان کمری SE هم ارائه کرد.

نسل ششم (XV40) 2007-2012

در بازار تقریباً همه به رونمایی یک نسل جدید کمری هر ۴ تا ۵ سال یک بار عادت کرده‌ بودند. هر نسل جدید بزرگ‌تر، قوی‌تر و مجهزتر از همیشه بود و نسل ششم هم از این قاعده مستثنا نبود. زمانی که کمری جدید سال ۲۰۰۷ رونمایی شد، تویوتا در همان سال رکورد فروش جدیدی برای کمری ثبت کرد. فقط در آن سال ۴۷۳ هزار و ۱۰۸ دستگاه کمری جدید، به مشتریان تحویل شد.

پیشرانه پایه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۵۸ اسب‌بخاری از نسل قبلی در این مدل ماند، ولی پیشرانه ۳.۳ لیتری شش سیلندر جای خود را به یک پیشرانه کاملاً جدید ۳.۵ لیتری ۲۶۸ اسب‌بخاری داد. علاوه‌براین برای نخستین بار، مدل هیبریدی کمری مجهز به سیستم Hybrid Synergy Drive تویوتا روانه بازار شد. تویوتا مصرف سوخت ترکیبی معادل ۵.۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر برای آن پیش‌بینی می‌کرد. این عدد در کنار ۱۸۷ اسب‌بخار قدرت کلی سیستم، کمری هیبریدی را به یکی از خودروهای محبوب بازار تبدیل کرد.

کمری سولارا کوپه و کانورتیبل از سال ۲۰۰۹ از بازار خارج شدند و بدین ترتیب، هوندا آکورد کوپه در سگمنت مدل‌های سایز متوسط دو در دیفرانسیل جلو تقریباً بدون رقیب باقی ماند.

نسل هفتم (XV50) 2012-2018

یک کمری جدید بدون هرگونه هیاهوی رسانه‌ای سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. علی رغم طراحی جدید بدنه، پیشرانه‌های آن‌ تقریباً دست‌نخورده از نسل قبل منتقل شدند. به‌ جزء پیشرانه هیبریدی که پس از به روزرسانی، مصرف سوختش کاهش پیدا کرد. نسل هفتم سدان محبوب ژاپنی‌ها اولین مدل کمری است که دیگر با دنده دستی عرضه نشد و کل مدل‌های آن به‌صورت استاندارد به یک جعبه دنده اتوماتیک مجهز بودند. کابین خودرو اندکی جادارتر شد و یکی از اولین تویوتاهایی بود که با سیستم اطلاعات سرگرمی جدید Entune شرکت به بازار عرضه شد.

هر چند فروش نسل هفتم کمری در آمار خوب بود، ولی نقدهای متفاوت و گاهاً نه‌چندان خوب از سوی مجلات مختلف، تویوتا را وادار به واکنش کرد. برای سال ۲۰۱۵، یک مدل فیس‌ لیفت از کمری ارائه می‌شود. تویوتا بارها تاکید می‌کند که این فیس لیفت بسیار با فیس لیفت‌های جزئی میانه عمر تفاوت دارد و تنها بخش خودرو که دست‌نخورده باقی‌مانده، سقف آن است. طراحی جدید خودرو شجاعانه‌تر شد و کابین آن‌هم بسیارارتقا پیدا کرد، ولی باز هم شاهد استفاده از همان پیشرانه‌های نسبتاً قدیمی بودیم و از نظر عملکرد فنی، خودرو بدون تغییر باقی ماند.

نسل هشتم (XV70)

با رونمایی از نسل هشتم کمری در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷، و استقبال خوبی که مردم از طراحی زیبای آن کردند، انتظارات را از سدان پرفروش تویوتا بسیار بالا برد. نسل جدید کمری برای اولین بار در طی سالیان دراز روی یک پلتفرم کاملاً جدید ساخته شده، این پلتفرم جدید در واقع همان معماری TNGA تویوتا است. زمان‌بندی این تغییر بزرگ در پلتفرم کمری بسیار خوب بود، چراکه هوندا آکورد جدید با دست پر برای رقابت با کمری آماده می‌شود. باور کنید یا نه، این دو رقیب قدیمی هیچ‌وقت در طول تاریخ دراز خود در یک سال به‌صورت هم‌زمان بازطراحی نشده بودند.

گرچه همه از دینامیک رانندگی جذاب کمری ۲۰۱۸ راضی هستند و پیشرانه‌های قوی‌تر ۴ سیلندر، شش سیلندر خورجینی و هیبریدی عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند، اما برخلاف آکورد، کمری موفق به حضور در لیست ۱۰ خودرو برتر «کار اند درایور» نمی‌شود. از سویی دیگر به دلیل تغییر سلیقه مردم آمریکا از سدان‌ها به سمت کراس‌اورها، کمری دیگر آن شکوه گذشته را ندارد. در سال ۲۰۱۷، تویوتا راوفور با فروش بیش از ۲۰ هزار دستگاهی، موفق می‌شود عنوان پرفروش‌ترین مدل تویوتا را از کمری بگیرد. بااین‌حال، کمری به‌عنوان یک مدل سدان یکی از بهترین‌هاست و چند هزار دستگاه فروش بیشتر یک کراس‌اور، قطعاً نخواهد توانست این شرکت ژاپنی را مجبور به خارج کردن آن از خط تولید کند.

 

 

مطالعه بیشتر  خرید و فروش برلیانس H330 کارکرده وصفر + قیمت روز برلیانس H330

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *