اخبار و رویداد ها

خداحافظی بنز با پدال کلاج

خداحافظی با پدال کلاج در خودروهای بنز موضوعی است در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، شما کاربران عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید تا پایان این مقاله با گروه نیکبخت خودرو همراه باشید، لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

از سال ۲۰۲۳، پدال کلاچ به طور تدریجی، به دلیل تقاضای کم مشتریان حذف خواهد شد. سخنگوی شرکت مرسدس بنز در صحبت با نشریه آلمانی Automobilwoche، استدلال کرد که سلایق خریداران تغییر کرده است، زیرا بیشتر مردم خواهان خودروهای تمام الکتریکی و یا پلاگین هیبریدی هستند و همچنین کمتر کسی پیدا می شود که خودرو های با گیربکس دستی را تدریج بدهد. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و با افزایش تولید برق، می بینیم که تقاضای مشتری به سمت قطعات محرک الکتریکی، باتری ها و سیستم های الکتریکی تا حدودی دچار تغییر می شود.

مطالعه بیشتر  قیمت خودرو پرواز کرد!

البته قابل توجه است که این روند ، برای مرسدس بنز مقرون به صرفه تر است، زیرا دیگر مجبور نیستند روی جعبه دنده های دستی سرمایه گذاری کنند. البته شایان ذکر است که فقط نسخه های های خاصی از کلاس مرسدس بنز A کلاس، B کلاس و CLA هنوز با فرمت سه پدال یا همان دنده دستی عرضه می شوند، که البته اکنون به طور گسترده در دسترس نیستند و همچنین افراد خاصی خریدار چنین مدل هایی هستند.

همان طور که گفتیم اینها خودروهایی خاص و منحصر به فرد هستند که با پیکربندی‌های مقرون‌ به‌ صرفه ‌تر و با موتورهای کم حجم تر و اقتصادی تر عرضه می شوند که خود دلیلی است برای عامه پسند نبودن این دست از خودروها. در اکتبر ۲۰۲۰، مارکوس شفر، رئیس R&D مرسدس بنز، درباره برنامه این برند لوکس برای “حذف گیربکس دستی” صحبت کرده بود، بنابراین اعلام جدید چندان غافلگیر کننده نیست. به عنوان مثال آخرین کلاس C (W206) را در نظر بگیرید که فقط با گیربکس اتوماتیک ارائه شد.

مرسدس بنز به سبک ICE

همچنین مرسدس بنز قبلاً اعلام کرده است که آمادگی ارائه مدل ها و رویکرد هایی فقط برای خودروهای برقی تا پایان دهه را خواهد داشت؛ آن هم در صورتی که شرایط بازار اجازه دهد. قبل از این اتفاق، مدل‌های جدیدی که با موتورهای احتراقی کار می‌کنند، در واقع بر اساس پلتفرم‌هایی هستند که عمدتاً برای وسایل نقلیه الکتریکی ساخته شده‌اند. این یک تغییر ۱۸۰ درجه ای در مقایسه با استراتژی مورد استفاده برای کراس اوورهای EQA، EQB و EQC است، زیرا این سه، ریشه در ساختار و معماری های ICE دارند.

در حالی که مرسدس بنز با گیربکس دستی خودت خداحافظی می کند، رقیب آن یعنی بی ام و همچنان به رانندگان اجازه می دهد تا لذت رانندگی با خودروهای دنده ای را در مدل در M3 و M4 تجربه کنند. (G87) M2 که اخیراً مورد آزمایش قرار گرفته است، دارای پدال کلاچ نیز خواهد بود، همچنین مدل‌های پایین‌تر، مانند سری ۱ با گیربکس دستی در برخی بازارهای خاص در دسترس مشتریان هستند.

مخالفان

انتشار این خبر مخالفان خاص خود را نیز داشته و بیشتر گروهی را شامل می شود که بر لذت بیشتر رانندگی با جعبه دنده دستی تاکید دارند. به اعتقاد این دسته، تصمیم مذکور نشانگر عدم احترام مرسدس به گروهی از مشتریان و حذف حق انتخاب در هنگام خرید است. به رغم تمامی این مسائل باید توجه داشت که خودروهای الکتریکی بازار جهانی در اکثر موارد با جعبه دنده تک سرعته اتوماتیک و شکل پیشرفته ای از فناوری در توسعه جعبه دنده هماهنگ شده اند. با توجه به پیشرفت بسیار سریع الکتریکی ها عملا دیگر نمی توان آینده ای روشن برای نمونه های مبتنی بر سوخت های فسیلی و جعبه دنده دستی متصور شد.

هزینه بالا

از سوی دیگر عدم سرمایه گذاری در زمینه تولید جعبه دنده دستی از منظر مالی نیز بسیار برای کمپانی سودآور خواهد بود زیرا هزینه بیشتری را در مقایسه با انواع اتوماتیک به تولیدکننده تحمیل می کند.

یک نکته!

نکته قابل توجه درباره این خبر به پیام آن بازمی گردد: برخلاف آنچه برخی تصور می کنند، فناوری و دستیابی به اشکال جدید آن نیازمند هزینه های سنگین نیست بلکه درجا زدن و اصرار بر فناوری های تاریخ گذشته است که به مراتب هزینه ها و آسیب های سنگینی را بر کار و کسب تحمیل می کند…

مطالعه بیشتر  قیمت محصولات سایپا افزایش یافت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *