اخبار و رویداد ها

زمان عرضه دنا پلاس و دنا جوانان

آغاز تولید خودروی دنا و دنا پلاس جوانان ایران خودرو؛ معرفی مشخصات و امکانات

در این مقاله به زمان عرضه دنا پلاس جوانان و همچنین زمان عرضه دنا جوانان پرداخته ایم. مدیر عامل گروه خودروسازی ایران خودرو در طی مراسمی خصوصی خط تولید دو محصول جدید این شرکت یعنی ، خودروی دنا جوانان و تارا سال را افتتاح کرد . خودروی دنا جوانان کامل ترین تیپ از خودروی دنا پلاس است که مجهز به موتور جدید EFP میباشد و گیربکس این خودرو با گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد . دیگر محصول این گروه خودروسازی خودرو تارا سال است که به عنوان نمونه فول آپشن و بهینه از خودرو تارا اصلی تولید شده و جایگزین محصولات تولیدی در حال حاضر ایران خودرو شده است .

مشخصات فنی و ویژگی های دنا جوانان

به تازگی قدرتمند ترین و جدید ترین محصول ایران خودرو به سبک نامگذاری چهل سال پیش خودرو ها مانند نسخه نوستالژیک پیکان جوانان نام گذاری شده است که نام آن را خودروی دنا جوانان نام گذاری کرده اند .

آغاز تولید دنا جوانان  

از لحاظ پیشرانه این خودرو به پیشرانه جدید EFP مجهز شده است که نسخه ارتقاء یافته ای از موتور EF7 است . این موتور با نام EF7 پلاس هم شناخته میشود و حالا برای اولین بار در نسخه جدید خودروی دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک معرفی شده است .

ایران خودرو در این خودرو در قسمت های میل لنگ ، ، یاتاقان ها ، شاتون ها ، پیستون ، میل بادامک ، سر سیلندر ، منیفولد های هوا و دود ، توربو شارژر ، و … تغییراتی را ایجاد کرده است همچنین این موتور به سیستم دوگانه زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز شده است .

با توجه به این تغییرات ، موتور ۱.۷ لیتری ارتقاء یافته به EFP در بهرین حالت خود توانایی انتقال قدرت به میزان ۱۶۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را دارد و توانسته است تا لقب قوی ترین پیشرانه تولید داخل کشور را به خود گیرد .

برای خرید و یا دیدن قیمت های خودروها می توانید صفحه خرید خودرو مراجعه کنید که در آنجا با بیش از ۱۰۰ مدل مختلف از ماشین ها رو به رو خواهید بود.

آغاز تولید دنا پلاس جوانان  

در مقایسه با نسخه قبلی ، خودروی دنا پلاس با موتور EF7 تولید میشد ، که این پیشرانه توانایی انتقال قدرت ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور را با خود به همراه داشت ،  که در نسخه جدید دنا جوانان با پیشرانه EFP  خودرو ،  ۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتون متر گشتاور قوی تری را نسبت به تولید نسخه قبلی این خودرو دارد .

طبق گفته شرکت ایران خودرو ، افزایش قدرت این خودرو همراه با کاهش مصرف سوخت و آلایندگی  ۱۰ درصدی بوده است و همچنین پیشرانه EFP دوام بیشتری نسبت به پیشرانه EF7 دارد .

گفته شده مصرف سوخت خودروی دنا جوانان به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۶.۸ لیتر رسیده  است که حدود ۱ لیتر نسبت به نسخه قبلی خود که ۷.۸ لیتر مصرف سوخت داشت کم تر شده است .

پیشرانه EFP جدید تولید شده در ایران خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و سازگاری بیشتری را با شرایط آب و هوایی و سوخت کشور ایران دارد . در قسمت آپشن های خودرو نسخه جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر بهبود پیشرانه به نسخه EFP ، مجهز به آپشن های جدیدی از جمله : سنسور نور ، سنسور باران ، سیستم پایش باد در تایر ها ، سیستم ورود و خروج خودرو بدون نیاز به کلید (کی لس استارت) شده است که قرار است در آینده به سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کمکی شروع حرکت در سر بالایی ها هم مجهز شود .

آغاز تولید دنا و دنا پلاس جوانان  

مشخصات فنی و ویژگی های تارا سال

خودروی تارا شرکت ایران خودرو ،  از ابتدای تولید خودش حواشی و انتقادات زیادی را به همراه داشت که این انتقادات به خودرو از قسمت طراحی نه چندان جالب چراغ های عقب خودرو گرفته تا کمبود برخی امکانات و آپشن های این خودرو ؛ که این موضوعات همگی باعث شد تا شرکت ایران خودرو به فکر بهینه سازی این محصول گران قیمت خود باشد ؛  که خودرو تارا در دو نسخه جدید تارا V3 با گیربکس (دنده ای) و تارا V4 با گیربکس (اتوماتیک) جایگزین نمونه فعلی این خودرو خواهد شد  .

آغاز عرضه دنا جوانان 

در نمای خارجی تارا سال ، تغییر گرافیک چراغ عقب و جایگزینی آنتن بال کوسه با نمونه اکتیو مشاهده میشود . در قسمت داخل کابین که وارد میشویم دکمه های بالا و پایین برنده شیشه از روی کنسول خودرو به روی در ها منتقل شده است و همچنین کنسول وسط خودرو نیز تغییر کرده و هم اکنون فضای بسیار مناسب تری را برای قرار دادن تلفن همراه فراهم کرده  است .

آغاز عرضه دنا پلاس جوانان  

خودرو تارا اتوماتیک در تیپ V4 از نظر فنی و موتوری تفاوتی با نسخه فعلی تیپ V2 ندارد و همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس روی این خودرو نصب است . این پیشرانه در بهترین حالت خود توانایی انتقال قدرت ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور را توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT که توسط شرکت چینی (LANDAY) ، تولید میشود منتقل میکند .

از لحاظ آپشن تارا سال دقیقا مانند V2 به امکاناتی مانند کروز کنترل (محدود کننده سرعت) ، فرمان برقی ، سنسور نور ، سنسور باران ، تهویه الکتریکی ، نمایشگر لمسی ، دوربین و سنسور پارک دنده عقب ، تریم داخلی چرم و پارچه ، سانروف ، رینگ های آلمینیومی ۱۶ اینچی ، چهار عدد کیسه هوا ، تنظیم پشتی صندلی های جلو به صورت برقی ، تنظیم زاویه کفی صندلی راننده به صورت برقی و استارت دکمه ای مجهز است علاوه بر این آپشن ها برای تارا سال با گیربکس اتوماتیک امکانات و تغییراتی مانند باز شدن درب صندوق عقب با سنسور حرکت پا ، صندلی برقی شش حالته برای راننده ، گرمکن صندلی های جلو ، دوربین دنده عقب با خطوط پارک متحرک ، چراغ خوش آمد گویی زیر در ها و زیر پایی ، تغییر جنس پارچه سقف ، اضافه شدن جا عینکی ، آفتابگیر همراه با آِنه برای سر نشین و راننده ، چراغ روشنایی داشبورد ، کنسول برای زیر آرنج در ردیف عقب و تغییر تو دوزی در صندلی ها در نظر گرفته شده است .

آغاز عرضه دنا و دنا پلاس 

مدیر عامل گروه سنعتی ایران خودرو در این مراسم اظهار داشت :

با بهبود مشخصات و کیفیت محصولات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برمی داریم. به زودی محصول جدید تارای سال که طبق نظرات مشتریان بهبود یافته از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد. بیش از ۱۰ بهبود در محصول تارای سال نسبت به نسخه پیشین ایجاد شده است. گرم کن صندلی، تغییر گرافیک چراغ عقب، جعبه ذخیره کننده برخی محتویات برای صندلی عقب و جلو، تغییر محل کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به روی درها از جمله خواسته های مشتریان بوده که در این محصول اعمال شده است.

در خصوص خودروی دنا جوانان نیز قوای محرکه جدید (موتور جدید پرقدرت EFP با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر و گیربکس شش سرعته) و افزودن سیستم های جدید کی لس، سنسور نور و باران، سامانه پایش فشاد باد تایرها و… در مسیر تحقق خواست مشتریان صورت گرفته است. این دو محصول با تنوع رنگی جدید و همچنین ارتقای کیفیت در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

همچنین کیانوش پور مجیب قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه این افتتاحیه به ویژگی های جدید این دو محصول جدید ایران خودرو اشاره کرد :

خودروی دنا جوانان با قوای محرکه ارتقاء یافته و مصرف سوخت یک لیتر کم‌تر و مجهز به سامانه برق و الکترونیک متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است. یکی از مزایای سامانه برق و الکترونیک ایران خودرو در تک نود بودن است که تمامی کارکردها توسط یک نود صورت می گیرد. سرعت پردازش توسط این سامانه نسبت به سامانه های پیشین بالاتر، به روزتر و کارآمدتر است، به گونه ای که به راحتی می توان امکانات جدیدی را برای محصولات تعریف و اجرا کرد.

عمده استانداردهای جدیدی که سازمان استاندارد تکلیف کرده است را در محصولات جدید و به روز شده به کار برده‌ایم، سامانه های مختلف پایش فشار باد تایرها، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سامانه تعویض بهینه دنده، سنسور نور و باران، کنترل پایداری الکترونیکی، صندوق پران به وسیله پا و… از جمله این بهبودهاست. خودروی دنا جوانان و تارا استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته‌ اند .

مطالعه بیشتر  با آپشن های اضافی ماشین، رفاه بیشتری را تجربه کنید

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. مشخصات دنا جوانان رو کاملتر توضیح بدین الان یه چند بند کوتاه درباره دنا جوانان جدید توضیح دادن بعد کلی از مشخصات دنا پلاس گفتن

  2. ولی به نظرم که طراحی دنا جوان به اندازه دنا پلاس قشنگه بلاخره ایران خودرو یه حرکتی در تغییر چهره خودروها زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *