خرید و فروش خودرو

خرید و فروش رنو تلیسمان کارکرده و صفر + قیمت روز تلیسمان

خرید و فروش تلیسمان صفر و کارکرده در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”رنو” model=”تلیسمان”]

برند رنو (Renault)، یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین برندهای خودروسازی در سراسر جهان است. این کمپانی فرانسوی چند ملیتی، در حال حاضر در زمینه تولید انواع خودروهای سواری و ون‌ها فعالیت‌ دارد. پیش‌تر نیز به ساخت کامیون، تراکتور، تانک، اتوبوس، هواپیما و موتور هواپیما مشغول بود. در طول زمان، رنو موفقیت‌ها و افتخارات زیادی کسب کرده است. به طور مثال، در سال ۲۰۱۶ بر اساس رشد نرخ تولید خودرو، شرکت رنو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان انتخاب شد. درست یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۷، همکاری رنو-نیسان-میتسوبیشی (Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance) توانست این محصولات مشترک این قرارداد را به پرفروش‌ترین وسایل نقیله سبک در دنیا تبدیل کند، و این یعنی قرار گرفتن فولکس واگن (Volkswagen) در جایگاه دوم!

در حال حاضر، این کمپانی موفق سهمی ۴۳.۴ درصدی در کمپانی نیسان (Nissan) ژاپن دارد. این سهم در گروه دایملر آلمانی (Daimler AG) برابر با ۱.۵۵ درصد است. از سال ۲۰۱۱ به مدت سه یا چهار سال، رنو و نیسان حدود ۴ میلیارد یورو در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری و این گونه به بهبود وضعیت محیط زیست و توسعه وسایل نقلیه الکتریکی کمک کردند. از زمان شروع برنامه الکتریکی این شرکت تا دسامبر سال گذشته، رنو توانست در بازارهای سراسر جهان، ۲۳۷ هزار دستگاه ماشین الکتریکی بفروشد. این برند محبوب در مسابقات اتومبیل رانی و رالی مشهوری مانند فرمول‌۱ (Formula 1) و فرمول‌E (Formula E) نیز نقش پررنگی داشته است.

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش فوری خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

قیمت روز محصولات رنو کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)
کپچر‏‏‏‏2017 | با گرمکن - ایران خودروقیمت روز بازار1,500,000,000
داستر‏، SE دو دیفرانسیل‏2018قیمت روز بازار1,750,000,000
کولیوس‏2018قیمت روز بازار4,400,000,000
ساندرو‏، اتوماتیک1398 | سایپاقیمت روز بازار900,000,00
ساندرو استپ وی‏، اتوماتیک1398 | سایپاقیمت روز بازار960,000,0009
ساندرو استپ وی‏، دنده ای1398 | سایپاقیمت روز بازار830,000,000
تالیسمان‏، E32018 | رنگ مشکیقیمت روز بازار3,650,000,000

تالیسمان یک خودروی خانوادگی بزرگ است که توسط خودروساز فرانسوی رنو از سال ۲۰۱۵ تولید می شود. این خودرو جایگزین رنو لاگونا و همچنین رنو لتیتود بزرگتر شد که هیچ جایگزینی مستقیم برای آن برنامه ریزی نشده بود. این خودرو از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ توسط کارخانه دوآی رنو تولید می‌شد و از سال ۲۰۱۶ توسط شرکت تابعه آن در کره جنوبی رنو کره موتورز  تولید می‌شود.

رنو در فوریه ۲۰۲۲ به تولید تالیسمان در اروپا پایان داد. این خودرو بر پایه پلت فرم CMF CD ساخته شده است که به طور مشترک توسط رنو و نیسان توسعه یافته است.

نام تلیسمان از واژه TALISM (به معنی شئ جادویی) گرفته شده باهدف اینکه این خودرو به صاحبش موهبتی مانند شانس با سلامتی یا قدرت می بخشد. استفاده از نام تلیسمان به عنوان راهی برای متحد کردن نام رنو در سراسر جهان در نظر گرفته شده است، زیرا رنو در حال حاضر خودرویی مشابه به نام تلیسمان را در چین می‌فروشد. رنو گفت که این نام “مفاهیم حفاظت و قدرت را تداعی می کند. در عین حال، Talisman واژه ای آسان برای تلفظ و درک در سراسر جهان است.

تلیسمان اولین خودروی بزرگ رنو از زمان رنو ۱۸ در دهه ۱۹۸۰ است که هیچ بدنه هاچ بکی برای آن به صورت استاندارد موجود نیست. این خودرو در اصل دارای پنج تریم برای اروپا بود.

تلیسمان دارای دو نسخه موتور است موتور دیزلی و موتور با سوخت بنزین که نسخه دیزل به ایران وارد نشده و فقط نسخه ی بنزینی در ایران موجود است پس در ادامه به بررسی نسخه بنزینی تلیسمان می پردازیم.

طراحی ظاهری رنو تلیسمان

از لحاظ طراحی ظاهری تلیسمان طراحی بسیار جذابی به نسبت خودروهای هم خانواده ی خود دارد می توان گفت نقطه ای برای شروع جذابیت سدان های رنو به حساب می آید و نقطه ضعف رنو در رابطه با ظاهر معمولی اینبار برطرف شده و محصولی شیک و زیبا ارائه داده است. خودروهای رنو که تولید قبل از تلیسمان بودند مانند لتیتود را نگاهی بیندازید تا متوجه تفاوت در طراحی و جذابیت خودرو جدید شوید. خودرهای قبلی رنو با وجود قدرت فنی و بدنی که داشتند ولی به علت ظاهر نه چندان جذابشان از باقی رقبا حتی رقبای سطح پایین تر عقب میماندند. تلیسمان قدرتمند با طراحی خوبی که داشت این چرخه را پایان داد و طرفداران زیادی در جهان کسب کرد. در طراحی نمای جلو چراغ ها با طراحی خشن و هماهنگی با دی لایت ها (که تازیر چراغ ها ادامه پیدا کرده) در نمای عقب هم چراغ های LED را میبینیم که در دوطرف قرار دارند و به سمت وسط کشیده شده اند و لوگوی رنو در وسط آنها خودنمای میکند. در لوگوی رنو در نمای عقبی خودرو دوربین دنده عقب تعبیه شده در پایین سپر عقب دو اگزوز دیده می شود که جنبه ی تزئینی دارد. در نمای جانبی طراحی خودرو به گونه ایست که حس کوپه را القا میکند خطوط شیب دار نمای قابل توجهی را ایجاد کرده اند. طراحی تمیز خطوط در نمای جانبی، جلو و عقب خودرو، این خودرو را به یک سدان اسپرت شیک تبدیل کرده است. به هر حال در نمای ظاهری تلیسمان به سختی می شود ایرادی پیدا کرد.

طراحی کابین رنو تلیسمان

در طراحی ظاهری تلیسمان بیشتر سبک اسپرت بودن بلد شده، با این وجود وقتی وارد کابین خودرو می شوید از طراحی بیرونی فاصله می گیرید و با یک طراحی نرم تر مواجه می شوید که تاکید طراحی بیشتر روی مدرن بودن است و با سبک طراحی خارجی فاصله دارد هرچند هر دو بسیار تمیز طراحی شده اند. فرم فرمان خوش دست و نرم و نشانگر های آمپر در صفحه ی کیلومتر خودرو کمی هیجان انگیز به نظر می رسد و هماهنگی خاصی با طراحی خارجی دارد.کنسول میانی تلیسمان دارای یک نمایشگر عمودی بزرگ و کیلومتر شمار دیجیتالی است. خطوط استفاده شده در داشبورد ساده هستند و در کل داشبورد خلوت است ترکیب این موارد در داشبورد باعث ایجاد حس لوکس بودن خودرو می شود با این حال شاید شدت سادگی در حدی باشد که دوستداران هیجان و شلوغی کمی موافق این طراحی نباشند.

متریال استفاده شده در داخل کابین جنس بسیار مطلوب و با کیفیتی دارند و از لحاظ ارگونومی به خوبی طراحی شده و فضای مناسبی را ارائه می دهد جای سر و پای مناسبی برای سرنشینان فراهم کرده است. نورپردازی داخل کابین هم جذابیت خوبی دارد. امکانات داخلی تلیسمان و طراحی چشم نواز داخلی آن را به یک خودرو چشم گیر اروپایی تبدیل کرده است.

امکانات و آپشن های رنو تلیسمان

امکانات در نظر گرفته شده برای تلیسمان شامل: استارت دکمه ای، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، سیستم هشدار نقطه گو  BSM، اتو پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیق، تزمز پارک برقی، ترمز اضطراری خودکار، حالت های رانندگی در  ECO، sport و comfort ، سقف پاناروما، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع، رینگ های ۱۷اینچی، فرمان برقی، سیستم چند رسانه ای با یک مانیتور ۸.۷ اینچی و ۱۳ بلندگو در بخش سیستم و سرگرمی و اطلاعاتی، برف‌پاک‌کن هوشمند، سیستم نمایش سربالا، سیستم صوتی قدرتمند Bose با ۱۳ بلندگو بهراه سیستم مالتی مدیا R-link2، کارت هندزفری، صندوق‌پران هوشمند با حسگر حرکتی و … می باشد.

ایمنی و رفاه در رنو تلیسمان

در راستای امکانات ایمنی برای تلیسمان می توان به ترمزهای ضدقفل به همراه ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سامانه ضد لغزش، ترمز دستی برقی، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، کیسه هوا جلو برای راننده و سرنشین کناری به همراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، برف‌پاک‌کن هوشمند، چراغ های اتوماتیک، دوربین دنده عقب، سامانه هشدار نقطه کور یا همان رادار جانبی و سیستم کمکی پارک، اشاره نمود.

موتور و مشخصات فنی رنو تلیسمان

قلب تپنده رنو تلیسمان یک موتور نسبتا کوچک چهار سیلندر با حجم ۱۶۱۸ سی سی با قدرت بالاست. موتور قدرت ۱۹۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید قدرت می کند با گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه. شتاب صفر تا صد تلیسمان ۷.۷ ثانیه زمان می برد که تایم بسیار خوبیست و نشانه ی شتاب گیری بالای خودرو می باشد. حداکثر سرعت تلیسمان ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت است و میانگین مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر می باشد که نشان از پرفورمنس بالای انجین یورو ۶ رنو دارد.

رنو تلیسمان جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه دارد با تنفس توربوشارژ و دیفرانسیل جلو. به علت مصرف سوخت مناسبی که دارد نیازمند بنزین مرغوب و با کیفیت بالاست در غیر این صورت امکان آسیب به موتور ایجاد می شود.

مزایا و معایب رنو تلیسمان

مزایا

موتور خودرو با شرایط بنزین ایران تطبیق داده شده است، فضای داخلی کابین راحت و متریال با کیفیتی دارد با فضای بار مناسب، گیربکس دو کلاچه بدون تاخیر، موتور کم مصرف و پرقدرت، طراحی بیرونی فوق العاده جذاب و بی نقص و طراحی داخلی شیک و مدرن، امکانات سطح بالا ، ایمنی خوب و مورد تایید نهادهای رسمی ایمنی.

معایب

برای تلیسمان نمی توان معایب خاصی در نظر گرفت مگر مواردی چون خدمات پس از فروش تلیسمان در ایران که کمی با مشکل رو به روست و قیمت به نسبت بالای این خودروی جذاب.

جدول مشخصات فنی و مقایسه رنو تلیسمان با سایر رقبای اصلی در بازار ایران

  رنو تلیسمان پژو ۵۰۸ هیوندای سوناتا کیا اپتیما تویوتا کمری
تعداد سیلندر ۴خطی ۴خطی ۴خطی ۴خطی ۴خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۶ ۱.۶ ۲.۴ ۲.۴ ۲.۵
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۹۰ ۱۶۵ ۱۸۵ ۱۷۸ ۱۸۰
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۲۶۰ ۲۴۰ ۲۴۱ ۲۳۱ ۲۳۰
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۶ یورو ۵ یورو ۵ یورو ۵
حجم باک (لیتر) ۵۱ ۷۲ ۷۰ ۷۰ ۶۴
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۵.۶ ۵.۸ ۸.۱۱ ۷.۹ ۸.۴
جعبه دنده ۷ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۷ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار
حداکثر سرعت (Km/h) ۲۳۷ ۲۰۹ ۲۳۶ ۲۳۹ ۲۰۲
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۷.۶ ۸.۹ ۸.۴ ۸.۵ ۸
حجم صندوق بار (لیتر) ۶۰۸ ۴۹۷ ۴۶۱ ۴۵۰ ۴۳۶
وزن (کیلوگرم) ۱۴۴۰ ۱۴۸۰ ۱۴۷۴ ۱۶۳۰ ۱۴۷۰
قیمت (میلیون تومان) ۱۸۵ ۱۶۵ ۱۸۵ ۲۰۰ ۱۹۵

مطالعه بیشتر  خرید و فروش برلیانس H330 کارکرده وصفر + قیمت روز برلیانس H330

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *