خرید و فروش خودرو

خرید و فروش چانگان ایدو کارکرده و صفر + قیمت روز چانگان ایدو

فروش و خرید چانگان ایدو کارکرده وصفر در نیکبخت خودرو

آغاز مسیر سدان Eado را می توان آوریل ۲۰۱۰ در نظر گرفت، زمانی که در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، چانگان یک خودروی کلاس اروپایی به نام C – Changan201 را معرفی کرد. در آماده سازی برای تولید انبوه، C201 مفهومی، Eado نام گرفت. در چین ایدو از مارس سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه و در سال۲۰۱۳ هم به بازار روسیه وارد شد. ایدو با ابعاد بیرونی بدنه ۴۶۲۰ میلی متر طول، ۱۸۲۰ میلی متر عرض، ۱۴۹۰ میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۶۶۰ میلی متر است.

طراحی خودروی ایدو به عهده ی لوچیانو دآمبروسیو تحت بخش طراحی به ریاست استفانو کارمیناتی  بود. در نسخه جدید Eado ظاهری مدرن و جذاب پیدا کرد.

Changan Eado که در سطح جهانی در دسترس است، عصر جدیدی را برای وسایل نقلیه چینی آغاز کرد زیرا راحتی را همراه با فناوری بصری ارائه می دهد. در سال ۲۰۲۰ چانگان نسخه فیس لیفت Eado را به نمایش گذاشت، که در دو تریم بازسازی شده به خریداران معرفی شد که شامل تریم های استاندارد و اسپرت هستند. نوع برقی Changan Eado نیز در چین با موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلووات موجود است.

چانگان ایدو در سال ۱۳۹۴ توسط سایپا به ایران آمد ولی متاسفانه فروش خوبی نداشت با این حال هنوز خودروهای کارکرده ی این خودرو در بازار ایران موجود است.

در این مقاله از نیکبخت خودرو به معرفی نسخه جدید چانگان ایدو می پردازیم.مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

تریم های ۲۰۲۲:

Changan Eado در سه سطح MT لوکس، AT لوکس و پرمیوم موجود است. همه تریم ها به غیر از گیربکس های مختلف، دارای تفاوت های عمده ای در امکانات و ایمنی هستند.

امکانات

چانگان ایدو از نظر امکانات رفاهی  در سطح قابل قبولی قرار می‌گیرد. Changan Eado در سطح جهانی با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ موجود است که تحت استانداردهای بین المللی توسعه یافته است و جعبه دنده ای که ارائه می دهد نسل ۳ اتوماتیک شش سرعته Asin است. گیربکس دارای یک پمپ سوخت الکترومغناطیسی است که عملکرد استارت و توقف را به راحتی تسهیل می کند. فناوری مبدل گشتاور هیدرودینامیکی در جعبه دنده، مصرف سوخت را بیش از ۸.۶ درصد بهبود می بخشد. این سیستم یک سیستم بازیابی ترمز با فناوری پیشرفته سیستم کمکی ۴۸ ولتی ارائه می دهد که باتری را در حین ترمزگیری مجدد شارژ می کند و انرژی از دست رفته برای تولید نیرو به طور موثر استفاده می شود. فرمان برقی تعادل خوبی دارد و شما می توانید به راحتی ماشین را کنترل کنید. این وسیله نقلیه را می توان به راحتی با حداقل چرخش بدنه در گوشه ها چرخانده و منحنی کرد. این دستگاه مجهز به فناوری هوشمند است که دارای یک کنترل از راه دور In-Call  است که استارت و توقف موتور، ورود به خودرو و کنترل پنجره ها را از طریق تلفن هوشمند شما به راحتی کنترل می کند. دارای سیستم کروز کنترل تطبیقی است که با حفظ فاصله ایمن از خودروی جلویی، سرعت خودرو را به طور خودکار تنظیم می کند.ایدو دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است که پایداری خودرو را به ویژه در مواقع اضطراری تضمین می‌کند. با دارا بودن سیستم پایش فشار باد لاستیک، زمانی که فشار در لاستیک خارج از محدوده باشد به رانندگان هشدار می‌دهد. مصرف سوخت چانگان ایدو بد نیست، با مصرف ۷.۲ لیتر بنزین برای مسافت ۱۰۰ کیلومتر. ظرفیت مخزن سوخت ایدو ۵۲ لیتر می باشد. علاوه بر این، سرعت شتاب Changan Eado هم خوب است (برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۳.۵ ثانیه). نسخه الکتریکی Eado فقط ۱۱.۴ ثانیه برای شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت زمان می برد.

طراحی داخلی و ویژگی ها:

فضای داخلی Changan Eado 2022 با جوهره فرهنگ چینی طراحی شده است و شما احساس لوکسی را در کابین پیدا می کنید. کابین با تم چرمی دو رنگ با صندلی‌های چرمی تزئین شده است.

فرمان به صورت چند منظوره کنترل مدیا و کروز کنترل را به عهده دارد. دکمه های روی فرمان با ارگونومی خاصی طراحی شده اند تا رانندگان بتوانند به سادگی با آن کار کنند.

نمای داخلی چانگان ۲۰۱۹

 

نمای کابین چانگان ایدو ۲۰۲۲

صندلی‌های چرمی به‌خوبی ساخته شده‌اند و به اندازه‌ای راحت هستند که سفری آرامش‌بخش را برای شما رقم بزنند. کابین به اندازه کافی جادار با فضای پا بزرگ است، بنابراین می تواند پنج بزرگسال را به راحتی در خود جای دهد. صندوق عقب آن به اندازه کافی جادار است که بتواند همه بارها و کالاها را حمل کند تا بتوانید به سفر آخر هفته بروید. کابین مجهز به سیستم تصفیه هوا با صافی ۴ لایه و فیلتر کربن فعال است که سایر مواد خطرناک را تصفیه می کند. صفحه نمایش لمسی سرنشینان در داشبورد تعبیه شده است که امکان کنترل صدای موزیک کابین را فراهم می کند. کابین آرام و ساکت با طراحی حذف نویز است، بنابراین حالت آرام در طول سفر مختل نمی شود. دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در کابین وجود دارد که یکی از صفحه نمایش ها به عنوان صفحه ابزار است و صفحه دیگر به شما اطلاعات سرگرمی می دهد. یک سانروف پانوراما وجود دارد که به صورت الکتریکی کنترل می شود و نور و هوای طبیعی را به کابین اضافه می کند.

طراحی و ویژگی های بیرونی:

طراحی بیرونی Changan Eado با جلوپنجره لانه زنبوری سیاه رنگ منحصر به فرد در جلوست که تأثیر بصری قدرتمندی ایجاد می کند، چراغ های جلو با شکل بال گلبرگ طراحی شده اند. چراغ‌های جلو و عقب LED به‌طور خودکار هنگام باز شدن قفل خودرو کار می‌کنند، و چراغ‌های جلو نیز مجهز به دیلایت هستند تا دید واضحی در روز داشته باشند. رینگ‌های آلیاژی دو رنگ هفده اینچی دیده می شود که ظاهری اسپرت به آن می‌دهد و دستگیره‌های درها و تزئینات پنجره‌ها با روکش کروم از همه نظر زیبا به نظر می‌رسند.

ایمنی و امکانات:

چانگان ایدو از نظر ایمنی نیز خودروی قابل اعتمادی است، چانگان گفته Eado به استاندارد چهار ستاره در آزمون ارزیابی ایمنی Euro NCAP رسیده است. برخی از ویژگی های ایمنی Changan Eado  نسخه جدید به شرح زیر است:

  • – بدنه جذب انرژی با استحکام بالا HEEAB برای تامین ایمنی مسافران
  • – شاسی بلند خودرو
  • – شش کیسه هوا
  • – سیستم ترمز ضد قفل
  • – توزیع الکترونیکی نیروی ترمز
  • – سیستم کنترل کشش
  • – نیروی ترمز دینامیکی
  • – اتوهلد
  • – تقویت ترمز هیدرولیک
  • – سیستم کنترل مستقیم فشار باد لاستیک

مشخصات فنی:

ایدو مجهز به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با حداکثر توان خروجی ۹۲ کیلووات (۱۲۳ اسب بخار) در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه که گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰-۵۰۰۰ دور بر دقیقه را تولید می کند. تریم لوکس MT دارای گیربکس پنج سرعته دستی است در حالی که دو تریم دیگر با گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک دستی Aisin جفت می شوند.

موتور BLUE CORE به کار رفته در سدان خانوادگی چانگان ایدو توسط شرکت چانگان توسعه یافته و از شاخص زیست محیطی مطلوبی بهره می برد. این موتور یکی از پاکترین پیشرانه های تولیدی در کشور چین است.

مزایا و معایب

نقاط قوت چانگان ایدو

  1. طراحی ظاهری مناسب
  2. آپشن های مناسب
  3. قطعات موتوری مشابه با مدل CS 35
  4. موتور ۱۶۰۰ سی سی با توان قابل قبول
  5. سانروف
  6. کامپیوتر سفری
  7. خروجی ۱۲ ولت جداگانه
  8. تعادل مناسب در سر پیچ (به دلیل وزن بالا)

نقاط ضعف چانگان ایدو

  1. عرضه کم
  2. لوازم یدکی محدود به خصوص در بخش ظاهری و تریم داخلی
  3. بازار دست دوم بسیار ضعیف
  4. تاخیر پدال گاز
  5. تاخیر گیربکس در معکوس کشیدن
  6. فقدان کروز کنترل
  7. عدم ارائه تهویه مطبوع اتوماتیک
  8. فقدان چراغ سقفی برای سرنشینان عقب
  9. وزن بالا نسبت به توان موتور (اتاق برای موتور سنگین است. )

مطالعه بیشتر  خرید و فروش تیگو 7 کارکرده و صفر + قیمت روز تیگو 7

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *