اخبار و رویداد ها

عرضه خودروهای داخلی بدون قرعه کشی

عرضه خودروهای داخلی بدون قرعه کشی_ نیکبخت خودرو

۹ اسفند ۱۴۰۱

عرضه خودروهای داخلی بدون قرعه کشی به هفته آینده موکول شد

طبق گزارشی از گروه تخصصی نیکبخت خودرو : مدیرکل بخش خودرویی وزارت صمت در گفتگویی خبر از ثبت نام بزرگ خودروسازان داخلی در روز ۴ شنبه مورخ ۱۰ اسفند داد. این در حالی است که طبق اعلام قبلی مسئولان وزارت صمت، چهارشنبه (طرح) فروش محصولات خودروسازان داخلی چه دولتی و چه خصوصی به صورت هماهنگ و بدون قرعه‌کشی انجام شود. این موضوع با اعلام سخنگوی وزارت صمت اصلاح شد. به این صورت که روز چهارشنبه اطلاعیه فروش منتشر و عرضه هفته آینده آغاز شود.

توکلی لاهیجانی مدیر کل خودرویی وزارت صمت درباره جزئیات این طرح اعلام کرد: در این طرح خودروسازان بزرگی مثل ایران‌خودرو و سایپا و همچنین خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را بدون قرعه کشی ارائه می کنند. از این رو همه ثبت‌نام کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد، اما زمان تحویل خودروها بین سه ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود. وی خاطرنشان کرده است: در این طرح مشتریان در صورت تمایل نداشتن به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر، می‌توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند.

آنچه از گفته های مدیر کل خودرویی وزارت صمت مشخص می شود: بلوکه کردن مبلغی از وجه خودرو و همچنین داشتن حساب وکالتی امری ضروری برای این ثبت نام در این طرح می باشد، آنچه که پیداست اگر این طرح تحقق پیدا کند، وعده وزارت صمت مبنی بر جمع شدن بساط قرعه‌کشی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

از سوی دیگر قالیباف- سخنگوی وزارت صمت- اعلام کرده که ایران‌خودرو، سایپا و دیگر خودروسازان باید در هفته جاری، عرضه‌های بزرگ خود را از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو طبق شرایط ثابت گذشته و با قیمت کارخانه‌ای اجرایی کنند. ثبت‌نام از طریق سامانه تخصیص یکپارچه خواهد بود و چنان چه تعداد تقاضا بیش از تعداد عرضه باشد، متقاضیان در فهرست انتظار قرار می‌گیرند و سپس تاریخی برای تحویل به آن‌ها اعلام خواهد شد. به اعتقاد بنده کف عرضه باید ۵۰۰ هزار دستگاه باشد.

آقای عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به پیش فروش خودروهای داخلی از روز چهارشنبه هفته جاری یک بار دیگر اظهار داشت: در این طرح  خودروسازان سایپا، ایران خودرو و همچنین خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می کنند و این طرح قرعه کشی انجام نمی شود، همچنین در این طرح همه ثبت نام کنندگان خودرو دریافت می کنند اما زمان تحویل خودرو بین ۳ ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.  وی اظهار داشت: در این طرح مشتریان در صورت تمایل نداشتن به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر می توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند.با وجود اعلام این خبر از سوی وزارت صمت، هنوز جزئیات این طرح از سوی خودروسازان داخلی اعلام نشده است.

مطالعه بیشتر  قوانین و مدارک لازم برای گرفتن معاینه فنی خودرو در سال 1401

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *