خودرو ایرانی

خودرو سایپا

خودرو سایپا

به نقل از پایگاه خبری نیکبخت خودرو ، سایپا کاروان یکی از خودروهای مینی ون شرکت سایپا است که در اوایل دهه ۱۳۸۰ تولید می شد. این خودرو به دلیل عدم استقبال در سال ۱۳۸۶ تولید آن متوقف شد. این خودرو آمبولانس هم بود و خودرو بعضی از بیمارستان ها بود و حتی هنوز هم می باشد. در داخل خودرو جلو داشبورد کاملاً شبیه به سایپا صبا(پراید مدل های دهه ۸۰)است و تنها تفاوت آن حالت کشیده بودن جلو داشبورد است.چراغ های جلو سایپا کاروان از میتسوبیشی لنسر چند نسل گذشته استفاده شده است. چراغ های عقب این خودرو کمی به سایپا سفری (نمونه ی استیشن پراید محصول همین شرکت سایپا)شبیه است.برخی قطعات در داخل خودرو مانند قسمتی که چراغ سقفی که بین دو آفتاب گیر در سقف خودرو قرار گرفته است،برای پژو ۴۰۵ است.موتور و پیشرانه و شاسی این خودرو برای نیسان است.

این خودرو از موتور ۴ سیلندر ۲٫۴ لیتر با قدرت ۱۰۵ اسب بخار بهره می‌برد و مصرف سوخت آن با سیستم گیربکس ۵ سرعتهٔ دستی در شهر حدود ۱۳ در بزرگراه‌ها ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. کاروان سایپا با سه ردیف صندلی، ۷ سرنشینه است و بر طبق اطلاعات دفترچه کارخانه حداکثر وزن بار قابل حمل آن ۶۰۰ کیلوگرم است (به دلیل استفاده از موتور و شاسی نیسان، قابلیت حمل بار تا دو تن را هم داراست) دارای شاسی قوی مستقل بوده و همانند پاترول از کولر و هیدرولیک بهره برده و علاوه بر آن فن مکانیکی پر سرو صدا در این خودرو حذف و به فن برقی مجهز شده‌ است. سایر اطلاعات: سیستم فنر بندی جلو جناقی (مشترک با نیسان وانت) عقب لایه ای پارابولیک، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای، پمپ بنزین برقی، ظرفیت باک ۶۰ لیتر، موتور ۲۴۰۰ سری زد۲۴ (مگا موتور) گیربکس سرعتی ۶ دنده، کلاچ هیدرولیک، گاردان دو تکه، دیفرانسیل عقب (موارد فنی با نیسان وانت کاملاً مشابه) قطعات فنی با نیسان وانت مشترک و قطعات تزیینی داخل کابین اغلب با پراید صبا و پژو ۴۰۵ مشترک است.

مطالعه بیشتر  ون نارون- van

مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن