اخبار و رویداد ها

معرفی داچیا جاگر/ رونمایی مدل جدید در پاریس

رونمایی از داچیا جاگر در نمایشگاه بین المللی پاریس

در این مقاله می خواهیم جدیدترین نسل این شاسی رومانیایی را بررسی کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی داچیا جاگر همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

داچیا زیر مجموعه ی رنو است که از زیرمجموعه های اقتصادی این برند محسوب می‌شود. داچیا در راستای تولید خودروهای پاک و در عین حال اقتصادی و ارزان قیمت خودروی جاگر را معرفی کرده است. جاگر هیبریدی با رنگ سبز داچیا در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شد. این خودرو لقب ارزان ترین مینی ون هیبریدی را دریافت می‌کند با قیمت کمتر از ۲۰ هزار پوند. پیشرانه داچیا جاگر و رنو کلیو E-Tech از ترکیب موتور ۱.۶ لیتری بنزینی به همراه دو موتور برقی تشکیل شده است (انتظار می‌رود پیشرانه نصب شده در این خودرو با رنو کلیو E-Tech مشترک باشد). داچیا جاگر دارای قدرت ۱۳۸ اسب بخار و ۲۴۹ نیوتن متر گشتاور است. از بین دو موتور الکتریکی داچیا جاگر، یک موتور به عنوان استارت ژنراتور استفاده می‌شود و دیگری وظیفه تقویت دینام را برعهده دارد. دانرژی هر دو موتور الکتریکی به وسیله باتری کوچک ۱.۲ کیلووات ساعتی تامین می‌شود. همانند سایر خودروهای هیبریدی، داچیا جاگر امکان فعالیت در مسیرهای کوتاه با اتکا به پیشرانه‌های الکتریکی را دارد.

مطالعه بیشتر  تاریخ جدید قرعه کشی خودرو های وارداتی اعلام شد

فعلا نسخه درون سوز جاگر تنها نسخه ای از این خودرو هست که به بازار عرضه شده. این نسخه یک موتور یک لیتری سه سیلندری دارد که با قدرت ۱۰۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر نیرو میگیرد. بدیهیست که انتظار می‌رود نسخه داچیا جاگر هیبریدی از نظر عملکرد فنی بهتر از نسخه درون سوز باشد داچیا جاگر در ابتدا با موتورهای بنزینی و دوگانه سوز عرضه می شود اما در سال ۲۰۲۳ نسخه هیبریدی آن به بازار خواهد آمد. هم‌اکنون تیپ پایه داچیا جاگر با نام اسنشیال در بریتانیا به قیمت ۱۶۶۴۵ پوند فروخته می‌شود که آن را به ارزان‌ترین خودرو هفت نفره این کشور تبدیل کرده است. انتظار می‌رود نسخه الکتریکی این خودرو قیمتی معادل ۱۹۰۰۰ پوند داشته باشد. دیگر خودرو پاک و ارزان‌قیمت این برند یعنی داچیا اسپرینگ برقی نیز از سال ۲۰۲۴ با قیمت ۱۰۶۳۰ پوند در بریتانیا به فروش خواهد رسید.

ادعای داچیا این است که جاگر ارزان ترین خودروی کلاس C در جهان است.که خب این ادعا بی راه هم نیست! گزینه صفر کیلومتر ارزان تری از جاگر وجود ندارد. حتی خودروهای اشکودا اسکالا و فیات تیپو هم که رقبای قیمتی جاگر محسوب میشوند دارای اختلاف قابل توجهی از نظر ابعاد و ظاهری هستند.

قیمت داچیا جاگر صفر

جاگر ارزان ترین خودروی کلاس C در جهان است، قیمت داچیا جاگر بسیار اقتصادی و ارزان تر به نسبت دیگر رقبای خود یعنی اشکودا اسکالا و فیات تیپو می باشد، می توان به جرعت گفت گزینه ی دیگری  در این مدل ماشین های ۷ نفره پایین تر از قیمت جاگر وجود ندارد. با توجه که این خودرو در آینده ی نه چندان دور وارد بازارهای اروپا خواهد شد این خودرو قیمتی معادل ۱۹۰۰۰ پوند را خواهد داشت این بدان معناست که خودروی داچیا جاگر صفر لقب ارزان ترین مینی ون هیبریدی در جهان را دریافت می‌کند.

مشخصات ظاهری داچیا

۱_ طول خودرو ۴۵۴۷ میلیمتر با عرض ۱۷۸۴ و ارتفاع ۱۶۳۲ میلی متر با فاصله بین دو محور ۸۸۹۷ میلی متر می‌باشد. فاصله جاگر با سطح زمین ۲۰۰ میلی متر است.

۲_ جاگر را می‌توان نسخه استیشن کراس از ساندرو یا ساندرو استپ‌وی دانست. این مساله با دقت در پنل‌های بدنه به وضوح آشکار می‌شود. پانل های بدنه تا ستون B با Sandero Stepway یکسان هستند و دارای نشانه های سبک طراحی متقاطع و LED های Y شکل هستند. فاصله‌ی بین دو محور در جاگر ۲۹۳ میلی متر از برند ساندرو بیشتر است.

۳_ محصول جدید رومانیایی‌ها (داچیا جاگر) در تریم‌های Essential، Comfort، Extreme Limited Edition و Extreme+ Limited Edition قابل انتخاب است.

۴_ با این حال، سقف قسمت های پشتی خودرو به طور کامل طراحی شده اند تا در نقش جدید خود برای این استیشن بزرگ مناسب تر شوند. چراغ های عقب عمودی شکل و کشیده هستند و درب عقب بزرگ است که در انتها به سپر می رسد. این مدل همچنین دارای ریل های سقفی مدولار است که می تواند تا ۸۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

تیپ های مختلف داچیا جاگر

تریم پایه Essential: هم‌اکنون تیپ پایه داچیا جاگر با نام اسنشیال در بریتانیا به قیمت ۱۶۶۴۵ پوند فروخته می‌شود که آن را به ارزان‌ترین خودرو هفت نفره این کشور تبدیل کرده است.

تریم اسنشیال از امکانات و تجهیزاتی مثل شش ایربگ، نوربالای خودکار، مه‎‌شکن، شیشه‌های جلوی برقی، ترمز اضطراری خودکار و سیستم مدیا کنترل بهره می‌برد. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد تلفن همراه خود را به سیستم اینفوتینمنت خودرو متصل کند.

تریم Comfort: این تریم میان‌‌رده امکاناتی چون سیستم تهویه مطبوع دستی، ریل‌های ماژولی سقفی، رینگ‌های ۱۶ اینچی فولادی، آینه‌های برقی، برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سنسور پارک عقب، نمایشگر ۸ اینچی، ۲ پورت USB، شیشه‌های عقب برقی و زیرآرنجی‌های میانی را ارائه می‌کند.

تریم Extreme Limited Edition: این تریم با امکانات رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، آنتن کوسه‌ای ، قاب مشکی آینه‌ها و سینی محافظ خاکستری از جمله مشخصات ظاهری این تریم هستند. تجهیزات آن نیز عبارتند از مسیریاب، دسترسی بی‌سیم به تلفن همراه، دوربین دید عقب، زیرپایی‌های با کیفیت و سیستم تهویه مطبوع خودکار ارائه می‌شود.

تریم پرچمدار Extreme+ Limited Edition: این تریم امکاناتی اضافی چون پکیج Comfort Pack، Europe Navigation Pack و چرخ زاپاس دارد.

جاگر همچنین با TCe 100 Bi-Fuel  دوگانه سوز با قدرت ۹۹ اسب بخار با سوخت LPG نیز عرضه خواهد شد. نسخه Bi-Fuel ترکیبی از یک مخزن بنزین  ۴۰ لیتری با یک مخزن ۵۰ لیتری LPG برای برد ترکیبی تا ۹۹۹ کیلومتر بین هر سوخت گیری است، به همین دلیل مصرف سوخت متوسط WLTP تا ۶.۳۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می شود. داچیا اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳ هیبریدی تولید خواهد شد و به “مقرون به صرفه ترین هیبریدی ۷ صندلی در بازار” تبدیل می شود. این اولین هیبریدی داچیا و دومین خودروی برقی آنها پس از داچیا اسپرینگ کاملاً برقی خواهد بود. این خودرو از فناوری هیبریدی گروه رنو استفاده می کند و یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با دو موتور برقی، گیربکس اتوماتیک چند حالته و باتری ۲۳۰ ولت ۱.۲ کیلووات ساعت را در خود جای می دهد. باتری داچیا جاگر تا حد زیادی کوچکتر از مدل‌های هیبریدی پلاگین E-Tech رنو است، جاگر هیبریدی همچنین قادر است ۸۰ درصد از رانندگی شهری را در حالت تمام برقی بگذراند و تا ۴۰ درصد سوخت کمتری مصرف کند.

مطالعه بیشتر  بهترین خودروهای چینی از لحاظ خرید فروش در بازار ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *