اخبار و رویداد ها

محبوب ترین برند های چینی در بازار داخلی چین

محبوب ترین برند های چینی در بازار داخلی چین

در مقاله ای از نیکبخت خودرو قصد داریم ۱۰ خودرو برتر چین که از محبوبیت ترین برند های چینی هستند و در نیمه اول سال ۲۰۲۲ عرضه شده اند معرفی کنیم. حتما میتواند این موضوع برای خریداران خودرو حائز اهمیت باشد که اطلاعاتی در رابطه با میزان فروش و محبوبیت این خودروها در بازار چین داشته باشند، یا اینکه تنها با یک محصول صادراتی مواجه اند که برای بازار کشور های درحال توسعه تولید شده است؟ البته که یکی از مباحث اصلی مخاطبین بازار خودروی ایران بوده است که این روزها در حال دفن شدن زیر بار انواع کراس اور ها و سدان های چینی مس شود.

انجمن خودروسازان چین در تحقیقاتی که اعلام کرده اند، ۱۰ برند چینی را که بیشترین فروش در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۲ در بازار داخلی چین داشته اند را معرفی کردند… در این ۶ماه اخیر سال میلادی(ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲) تعداد ۱۰.۳۴ میلیون دستگاه از این ۱۰ برند در چین فروش رفته است که ۸۵.۸ درصد کل فروش بازار خودروی چین را به خود اختصاص داده.

در ابتدای این لیست برند سایک موتور به چشم میخورد، شرکتی که مالک برند انگلیسی MG بوده و همکاری گسترده ای با جنرال موتورز و گروه فولکس واگن دارد. علاوه بر محصولات اصلی سایک، سایر برند های این شرکت مانند رووی، یائوجون، مکسوس، فیفان، وولینگ و صد البته MG نیز در چین فروش دارند. اطلاعاتی در رابطه با ۱۰ برتر چین در نیمه اول سال ۲۰۲۲ را می خوانید:

۱: سایک موتور (Saic Motor)

SAIC Motor بزرگترین شرکت خودروسازی است که در بازار سهام A چین فهرست شده است (کد سهام: ۶۰۰۱۰۴). SAIC Motor به عنوان یک خودروساز پیشرو در چین، در تلاش است تا روندهای توسعه صنعت را رهبری کند، نوآوری و تحول را تسریع بخشد، و از یک شرکت تولیدی سنتی به یک ارائه دهنده جامع محصولات خودرو و خدمات حمل و نقل تبدیل شود.

مطالعه بیشتر  معرفی پژو 208e مدل 2023

 

شرکت های زیرمجموعه SAIC موتور عبارتند از SAIC Passenger Vehicle Branch، SAIC Maxus، IM MOTORS، Rising Auto، SAIC Volkswagen، SAIC General Motors، SAIC-GM-Wuling، NAVECO، SAIC-IVECO Hongyan و Sunwin.

2: گروه فاو (FAW Group):

CHINA FAW GROUP CO., LTD. (مخفف FAW)، که سابقاً China First Automobile Works نام داشت، می تواند ریشه های خود را به ۱۵ ژوئیه ۱۹۵۳، زمانی که اولین کارخانه مونتاژ آن شروع به ساخت کرد، ردیابی کند. FAW یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین است که سرمایه ثبت شده آن ۳۵.۴ میلیارد یوان و کل دارایی ۴۵۷.۸۳ میلیارد یوان RMB است.

۳: دانگ فنگ (Dongfeng):

شرکت خودروسازی دانگ فنگ که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد، یکی از بزرگترین گروه‌های خودروسازی چین است. کسب و کار اصلی ما طیف کاملی از وسایل نقلیه تجاری، وسایل نقلیه مسافربری، مجموعه های خودرو، قطعات و اجزاء، ماشین آلات و تجهیزات، و سایر محصولات و خدمات مرتبط با خودرو را پوشش می دهد. در حال حاضر درآمد فروش DFM در سال ۲۰۱۸ به ۹۰ میلیارد دلار رسیده و ۱۵۰۰۰۰ کارمند دارد.

۴: گک موتور (GAC Motor):

Legado Motors Inc. یک شرکت فیلیپینی است که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و در تجارت واردات، فروش و توزیع خودروهای جدید GAC Motor در فیلیپین فعالیت دارد. تاجر، فرماندار سابق ایلوکوس سور و شهردار فعلی نارواکان ایلوکوس سور، لوئیس “چاویت” سینگسون که در یکی از بازدیدهایش از چین تحت تاثیر کیفیت و طرز کار GAC Motor قرار گرفته بود، تصور کرد که این برند خودرو را به کشور بیاورد. در اکتبر ۲۰۱۸، برند GAC Motor به طور رسمی در فیلیپین تحت توزیع انحصاری Legado Motors Inc راه اندازی شد.

۵: چانگان (Changan Auto):

Changan Automobile با سابقه ۱۵۶ ساله ۳۴ سال تجربه در خودروسازی دارد. چانگان دارای ۱۶ پایگاه تولید و ۳۵ کارخانه خودرو و موتور در سراسر جهان و ۱۰ بازار کلیدی در خارج از کشور است. تا Apeil سال ۲۰۱۸، ما ۸۴۵۰۰۰ وسیله نقلیه فروخته ایم.

چانگان در میان ۴ گروه خودروسازی چینی قرار دارد. در سال ۲۰۱۴، مجموع تولید و فروش خودروهای با برند چانگان از ۱۰ میلیون فراتر رفت. حجم تولید و فروش چانگان در سال ۲۰۱۶ به ۳,۰۰۰,۰۰۰ دستگاه رسید. تا مارس ۲۰۱۸، تعداد کاربران وسایل نقلیه با برند چانگان از ۱۶ میلیون نفر فراتر رفته است. چانگان دو بار در “برنامه ملی برند دوربین مداربسته” به عنوان رهبر برندهای خودروسازی چینی انتخاب شد.

 

6: بایک (BAIC):

BAIC GROUP در رتبه ۱۲۴ در Fortune Global 500 قرار گرفت.
BAIC GROUP با درآمد عملیاتی ۴۹۷.۸۲ میلیارد یوان در رتبه ۱۲۴ در Fortune Global 500 قرار گرفت و برای ۹ سال متوالی در این لیست قرار داشت و در بین چهار شرکت خودروسازی چینی برتر در لیست قرار گرفت.

۷: بی وای دی (BYD):

BYD که در فوریه ۱۹۹۵ تأسیس شد، یک شرکت با فناوری پیشرفته است که به استفاده از نوآوری‌های فناوری برای زندگی بهتر اختصاص دارد. پس از بیش از ۲۷ سال رشد با سرعت بالا، BYD بیش از ۳۰ پارک صنعتی در ۶ قاره ایجاد کرده و نقش مهمی در صنایع مرتبط با الکترونیک، خودرو، انرژی های تجدیدپذیر و حمل و نقل ریلی ایفا کرده است. با تمرکز بر کسب انرژی، ذخیره سازی و کاربرد، BYD راه حل های جامع انرژی جدید با انتشار صفر ارائه می دهد.

 

8: جیلی (GEELY Auto):

در ژوئن ۱۹۹۷، Geely Auto با چشم انداز تولید خودروهایی که مردم عادی هم می توانند بخرند، وارد صنعت خودرو می شود و به اولین خودروساز خصوصی چین تبدیل می شود. محصولات تولید شده در این دوره به عنوان محصولات نسل اول شناخته می شوند. جیلی معتقد است که تشکیل، توسعه و ادامه فعالیت یک بنگاه اقتصادی تنها برای تولید ارزش اقتصادی نیست، بلکه برای ایجاد ارزش اجتماعی و انجام مسئولیت های اجتماعی آن است که هر دو مهم و ضروری هستند. تنها با در نظر گرفتن هر دوی اینها می توان شرکت ها را به روشی پایدار توسعه داد.
ساخت ایمن ترین، دوستدار محیط زیست و کم مصرف ترین خودروها
موقعیت مسئولیت اجتماعی ما بر اساس ماموریت شرکت جیلی “ساخت ایمن ترین، دوستدار محیط زیست و انرژی کارآمدترین خودروها” است. ما متعهد به مسئولیت اجتماعی در کل چرخه زندگی محصولاتمان، اقتصاد، محیط زیست و جامعه هستیم. هدف ما این است که جهان را از طریق خودرو به هم متصل کنیم، راه‌حل‌های جدید حمل‌ونقل را به مردم ارائه دهیم و به روشی عملی به توسعه پایدار جامعه کمک کنیم.

۹: گریت وال (Greatwall Motors):

01 جولای ۱۹۹۰

جک وی در سن ۲۶ سالگی مدیر کل شرکت صنعت گریت وال موتورز شد. ظرف چند سال، GWM از کسری به سود تبدیل شد و مقیاس تولید خود را گسترش داد. از زمانی که هاوال اولین محصول خود را در ژوئن ۲۰۰۵ عرضه کرد، هاوال به استراتژی تمرکز و استراتژی یکپارچگی پایبند بوده است. هاوال به عنوان یک برند حرفه‌ای SUV جهانی، یکی از چهار برند GWM است و در سال ۲۰۱۳ به یک برند مستقل تبدیل شد، با ماتریس محصولات قوی خود که تمام بخش‌های SUV را پوشش می‌دهد.

 

10: چری (Chery):

Chery Automobile Co., Ltd. در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد؛ یک برند جهانی شده خودرو است. مفهوم طراحی چری ترکیبی از روح و شکل بدنه جریان آب پویا است که منعکس کننده پویایی طبیعی و جذابیت نسل جدید ۲.۰ HDS (Hydro Dynamic Surfacing) است. سبک HDS مفهوم “روشن” را تعریف می کند و به کاربران جوان و همچنین کاربران آینده نگر پاسخ می دهد.

مطالعه بیشتر  طرح فروش اقساطی کرمان موتور با قیمت قطعی از شنبه مورخ 5آذر 1401

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *