اخبار و رویداد ها

بازگشت ساعات طرح ترافیک به دوران قبل کرونا

پیش از کرونا ساعات اجرای طرح ترافیک از ۶:۳۰ صبح تا ۱۹ بود اما کرونا زمان اجرای طرح را دستخوش تغییراتی کرد و بر اساس آن در راستای کمک به حفظ سلامتی شهروندان، ساعت اجرای طرح به ۸:۳۰ تا ۱۶ با مجوز یک بار خروج رایگان از ساعت ۱۴:۳۰ تغییر یافت. با بازگشت بخشی از فعالیت های جامعه به حالت عادی، بازگشایی مراکز آموزشی و گسترش واکسیناسیون، شورای ترافیک ترافیک تهران در سال گذشته اعلام کرد ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ صبح و ساعت عصرگاهی از ۱۶ به ۱۷ تغییر کند و در صورت بازگشایی کامل مراکز آموزشی زمان اجرای طرح به زمان پیش از کرونا بازگردد.

بعد از آنکه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در روز ششم فروردین اعلام کرد « بر اساس مصوبه ستاد، ساعات کاری ادارات به شرایط پیش از اوج‌گیری بیماری ‎کرونا برمی‌گردد؛ در این جلسه همچنین تأکید شد که ‎مدارس و ‎دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین حضوری خواهند بود و هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.» معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اعلام کرد که ساعت اجرای طرح ترافیک به زمان پیش از کرونا بازمی‌گردد اما در ماه رمضان برای ساعت پایانی طرح استثناء قائل می شوند بنابراین ساعت اجرای طرح از ۶:۳۰ صبح تا ۱۷ اعلام شد.

کاهش سر فاصله زمانی وسایل حمل و نقل عمومی

شفیعی بیان کرد: تلاش شده است که تعداد ناوگان مدهای مختلف از طریق تعمیرات افزایش یابد و همچنین شیفت ‌های کاری رانندگان بیشتر شود همچنین تلاش می‌شود که سر فاصله زمانی اعزام ناوگان به حداقل زمان ممکن برسد تا ظرفیت سیستم در روزهای ابتدایی بازگشایی حضوری مراکز آموزشی به حداکثر توان ارائه سرویس برسد. وی ضمن اشاره به عقب ماندگی جدی حوزه حمل و نقل عمومی به علت عدم توجه کافی از طرف مسئولان ذی ربط در حوزه دولت و مدیریت شهری در سال‌های گذشته اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت سامانه‌های حمل و نقل عمومی متناسب با تقاضای فعلی نیست و تقویت ناوگان نیاز به توجه بیشتر تمامی مسئولان دولتی و مدیریت شهری دارد.

مطالعه بیشتر  چه سیستم صوتی‌ای برای ماشینم بخرم؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از دولت و مجلس درخواست کرد که ضمن توجه به تزریق منابع مالی لازم متناسب با نیازهای شهر تهران، ساز و کارهای قانونی برای تسهیل در توسعه حمل و نقل عمومی برای شهرداری تهرانی را فراهم کنند. شفیعی در ادامه اضافه کرد: شهرداری تهران به تنهایی منابع کافی برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت را در اختیار ندارد. وی با بیان اینکه درحال حاضر شهر تهران نیازمند فوری حداقل نوسازی ۵۰ هزار دستگاه تاکسی، خرید پنج هزار دستگاه اتوبوس و حدود هزار دستگاه واگن مترو است، عنوان کرد: البته این آمار در طولانی مدت افزایش پیدا خواهد کرد. منابع موجود مدیریت شهری هیچ تناسبی با آمار ذکر شده ندارد و لازمه رسیدن به آن، توجه همه جانبه مسئولان اجرایی کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *