خرید و فروش خودرو

خرید و فروش رانا پلاس کارکرده و صفر + قیمت روز رانا پلاس

خرید و فروش رانا پلاس کارکرده و صفر در نیکبخت خودرو

[public_cars brand=”رانا” model=”پلاس”]

ایران خودرو به عنوان قدیمی ترین تولید کننده خودرو در ایران، بیشترین و اقتصادی ترین خودروها را در ایران تولید می کنید. قیمت خودرو های این شرکت معمولاً بسیار پایین بوده و ایران خودرو سعی کرده تا ارزان ترین خودرو ها را به بازار ارایه کند. قیمت محصولات ایران خودرو معمولاً به همراه سایپا جزو کمترین قیمت ها در بازار خودرو هستند و ایران خودرو نیز توانسته تا عرضه خودرو در این سگمنت، بهترین قیمت خودرو در بازار را ارایه دهد. ایران خودرو هم اکنون بزرگ ترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه است.

قیمت روز رانا پلاس کارکرده و صفر

نام خودرومدلبر اساسقیمت بازار(تومان)قیمت روز رانا پلاس
رانا پلاس1400 | ایران خودروقیمت روز بازار425,000,000خرید رانا پلاس کارکرده
رانا پلاس1399 | ایران خودروقیمت روز بازار410,000,000
رانا پلاس1401 | ایران خودروقیمت روز بازار445,000,000
رانا پلاس پانوراما‏1400قیمت روز بازار490,000,000
رانا پلاس پانوراما‏1401قیمت روز بازار510,000,000

نیکبخت خودرو با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه خرید و فروش خودروهای وارداتی و داخلی مشغول به فعالیت بوده است. این مجموعه با ارائه انواع اتومبیل های داخلی و خارجی ، به عنوان یک منبع قوی و متخصص، بر امکانات و آپشن های خودروها تسلط کامل داشته و از این حیث بهترین خودرو مورد نیازتان را بر مبنای سلیقه و بودجه مورد نظر به شما معرفی می کند . در ضمن نیکبخت خودرو شرکتی فعال در زمینه فروش خودرو کارکرده در کوتاهترین زمان ممکن است. همکاران متخصص ما ، طیف متنوعی از خودروهای بازار را تنها با یک بار مراجعه فروشنده به یکی از شعب پس از کارشناسی و تعیین قیمت در کمتر از ۱ ساعت از فروشنده ، خریداری کرده و تحویل آنی مبلغ خودرو و انتقال سند انجام می پذیرد . این شرکت به عنوان مرجعی مطمئن و پشتیبان ،فرآیند فروش خودرو را سریع تر، امنتر و شفافتر از آنچه تاکنون تجربه کرده اید، انجام میدهد. با نیکبخت خودرو فروش خودرو را در کمترین زمان ممکن تجربه کنید.

رانا پلاس نسخه ی فیس لیفت رانا معمولی می باشد که یکی از تولیدات ایران‌خودرو با پلتفرم مشابه با ۲۰۶ صندوقدار بود و برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ معرفی شد و در سال ۱۳۹۱ فروش آن در دو تیپ LX و EL آغاز گردید. از لحاظ فنی تفاوتی میان رانا و رانا پلاس وجود ندارد تنها تفاوت در نسخه ی ظاهری این دو خودروی ملی می باشد.

مشخصات ظاهری رانا پلاس

اولین موردی که باید در قسمت طراحی ظاهری رانا پلاس به آن اشاره کرد این است که این خودرو با بهبود یک سری استاندارد های ساختاری توانسته استاندارد euro 5 را از آن خود کند با توجه به پلتفرم مشترک بین رانا پلاس و ۲۰۶ صندوقدار شباهت های فراوانی بین این دو خودرو وجود دارد

رانا پلاس جدید

رنگ یارچه در تمام اجزای خارجی خودرو به چشم میخورد، رینگ‌های طراح خورشیدی با تایرهای متناسب توانسته هارمونی مناسبی را با تمام اجزای دیگر برقرار کند؛ در نمای کناری شباهت بین دو خودرو به اوج خود می رسد. به طور کلی اما تفاوتی در نما جانبی بین رانا با رانا پلاس وجود ندارد مگر افزودن دستگیره های جانبی همرنگ با بدنه خودرو، آینه بغل های جدید هماهنگ با چراغ های خودرو و تغییر تریم چراغ های عقب در رانا پلاس. اما در نمای جلویی، تفاوتی که بین رانا با رانا پلاس وجود دارد اضافه شدن دی لایت و یک تریم مشکی رنگ به چراغ های جلویی خودروست که به نسبت رانا ظاهر زیباتری را به خودرو بخشیده است.

داخل کابین رانا پلاس

داخل کابین رانا پلاس هم مانند خودروی رانا معمولی از پلاستیک بی کیفیت استفاده شده به طور کلی متریال داخلی اصلا مرغوب نیست، داشبورد کیفیت جنس پایینی دارد که یکی از بزرگترین نقاط ضعف رانا پلاس و همینطور رانا معمولی به شمار می آید مشکل کمبود فضای پا برای سرنشینان همچنان باقی مانده و تغییر آنچنانی نکرده است. از نمونه تغییرات اندکی که به نسبت رانا معمولی ایجاد شده می توان به طرح جدید فرمان (که مشابه با پژو ۲۰۷ شده)، بهبود ارگونومی دسته دنده، تغییر طراحی دکمه بالا و پایین بر شیشه ها اشاره کرد.

خرید رانا پلاس

سیستم صوتی خودرو با چهار بلندگو و قابلیت پخش از طریق بلوتوث جز موارد دیگریست که دستخوش تغییر قرار گرفته. یک سری دکمه نیز روی فرمان در قسمت راست و چپ خودرو قرار گرفته‌اند که برای کنترل سیستم صوتی و تهویه مطبوع اتومبیل کاربرد دارند. نقص های موجود در ایربگ نسخه ی اصلی رانا در نسخه ی فیس لیفت بر طرف شده است.

آپشن ها و امکانات رانا پلاس

آپشن های جدیدی که ایران خودرو برای رانا پلاس در نظر گرفته شامل کروز کنترل، بلوتوث برای سیستم پخش و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان اشاره کرد. برخی آپشن‌های دیگر مانند نمایشگر دمای محیط، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، سیستم کنترل بخار بنزین و تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل می باشد.

قیمت رانا پلاس

مشخصات فنی رانا پلاس

از لحاظ فنی هیچ‌ تفاوتی میان رانا پلاس و رانا معمولی وجود ندارد و هر دو این محصولات از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری موسوم به TU5 استفاده می‌کنند. این پیشرانه ۴ سیلندر می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه را تولید کند و مقدار گشتاور تولیدی آن نیز ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است.

نیروی موتور رانا پلاس از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود سرعت رسیدن صفر به صد کیلومتر این سدان کوچک حدود ۱۲ ثانیه می باشد که خب در شرایطی که هر ۵ سرنشین در خودرو نشسته باشند این عدد کمی بالاتر می رود.

مصرف سوخت ترکیبی رانا پلاس (و همینطور رانا معمولی) ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد که خب با این رنج قیمتی و برای این سدان شهری عدد مطلوبی ست.

رانا پلاس اولین محصول ایران خودرو می باشد که از جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند و احتمالا خودروهایی مثل سورن و دنا پلاس هم در آینده با این گیربکس جدید عرضه می‌شوند. با استفاده از دنده ششم گیربکس، دور موتور پایین نگه داشته می‌شود، مصرف سوخت کاهش می‌یابد و در سرعت‌های بالا هم فشار کمتری به موتور وارد می‌شود و عمر مفید موتور را افزایش می‌دهد.هر چند حداکثر سرعت خودرو تغییری نکرده و همچنان ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است اما شتاب ۰ تا ۱۰۰ رانا پلاس ۰.۴ ثانیه کمتر شده و به ۱۱.۶ ثانیه رسیده است.

مزایا و معایب رانا پلاس

مزایای رانا پلاس

  • – برخورداری از پیشرانه کم‌استهلاک با آلایندگی یورو ۵
  • – فراوانی قطعات یدکی: در صورت خرابی خودرو به راحتی با مراجعه به تعمیرگاه ها میتوانید قطعات یدکی این خودرو را پیدا کنید
  • – تجهیزات رفاهی بیشتر از رانا LX

معایب رانا پلاس

  • – سیستم تعلیق و فنر بندی خشک
  • – قیمت بالا به نسبت ارائه خدمات
  • – کیفیت پایین متریال کابین
  • – عایق‌بندی تقریبا ضعیف کابین: صداها و نویزهای مزاحم محیط بیرون در کابین رانا پلاس تاحدی شنیده می‌شوند و می‌توانند گاهی اوقات موجب آزار سرنشینان این خودرو شوند. لرزش و کوبش های خارج از خودرو و مربوط به جاده هم در خودرو شنیده می شود.
  • -کیفیت پایین ساخت
  • – شتاب ضعیف
  • – فضای کم برای سرنشینان عقب: فاصله بین محور چرخ‌های رانا پلاس معادل ۲۴۴۵ میلی‌متر است و یکی از کوچک‌ترین فاصله‌های محوری را دارد؛ به همین دلیل هم فضای صندلی‌های ردیف دوم به نسب کم است.
    – …

به طور کلی محصولات اقتصادی تولید داخل با معایبی مثل کیفیت ساخت پایین و سروصدای کابین مواجه هستند و از این نظر نمی‌توانند رضایت کامل مشتریان را جلب کنند اما با توجه به قیمت رانا پلاس درمجموع می‌توان گفت که به‌عنوان یک خودرو کم‌استهلاک با توان فنی مناسب و مصرف سوخت پایین، یکی از گزینه‌های مناسب داخلی برای خانواده‌های کم‌جمعیت محسوب می‌شود.

رانا پلاس

مشخصات فنی

محور محرک دیفرانسیل جلو
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی
نوع موتور TU5 (۵ دنده)

TU5P (۶ دنده)

حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه (۵ دنده)

۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه (۶ دنده)

حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (۵ دنده)

۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (۶ دنده)

شتاب ۱۲ ثانیه (۵ دنده)

۱۱.۶ ثانیه (۶ دنده)

حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت ۵ سرعته دستی

۶ سرعته دستی

مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
سیستم فرمان هیدرولیکی (۵ دنده)

برقی (۶ دنده)

سیستم تعلیق جلو مک فرسون با میله پیچشی
سیستم تعلیق عقب بازویی با میله پیچشی و میله تقویتی
نوع بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ فولادی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب کاسه‌ای

ابعاد و اندازه‌ ها

طول ۴۲۹۲ میلیمتر
عرض ۱۶۸۴ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۵۳ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۴۴۵ میلیمتر
وزن خالص ۱۱۶۴ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۵۰ لیتر
قطر رینگ ۱۴ اینچ
چرخ جلو و عقب R14 185/65
حجم صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
تعداد سرنشین ۵ نفر

مطالعه بیشتر  خرید و فروش هاوال H2 کارکرده و صفر+قیمت روز هاوال H2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *