اخبار و رویداد ها

معرفی اومودا۵ یا فونیکسFX

معرفی اومودا۵ محصول جدید چری در چین و مالزی

ابتدا به چری اومودا ۵ در مالزی نگاه کنید، رقیب شیک تر و قدرتمندتر HR-V و X50. شاید در نگاه اول واضح نباشد، اما چری اومودا ۵ یک شاسی بلند در سگمنت B است که تقریباً به اندازه هوندا HR-V و پروتون X50 است. این خودرو ۴۴۰۰ میلی متر طول و ۱۸۳۰ میلی متر عرض دارد که ۱۵ میلی متر طولانی تر و ۴۰ میلی متر پهن تر از HR-V است. با ارتفاع ۱۵۸۵ میلی‌متر، ۵ میلی‌متر از SUV هوندا کمتر است و فاصله بین دو محور چری ۲۶۳۰ میلی‌متر، ۲۰ میلی‌متر بلندتر است. در همان ابتدا، قابل توجه ترین قسمت نمای جلوی Omoda 5 است. دارای یک جلوپنجره بزرگ با چراغ های LED باریک در روز (DRL) در لبه بالایی است که جذابیت ظاهری غیرقابل انکاری را ایجاد می کند. در نمای عقب، Omoda 5 دارای عناصر روشنایی عمودی است که چراغ عقب LED با عرض کامل قرار گرفته است. علامت تجاری چری را می‌توان بر روی چراغ‌های عقب پیدا کرد.

در این مقاله می خواهیم آخرین نسل این شاسی چینی را بررسی کنیم. با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی اومادا ۵ یا همان فونیکسfx همراه باشید، همچنین شما عزیزان فروشنده خودرو جهت دریافت قیمت خودروی کارکرده خود می توانید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نماییدو نیز می توانید برای اطلاع از قیمت خودروی فونیکس fx کارکرده و صفر به سایت نیکبخت خودرو مراجعه کنید و نیز اگر قصد خرید و یا فروش فوری خودرو خود را دارید برای خرید یا فروش به بخش   خرید و فروش  خودروهای کارکرده در سایت مراجعه کنید.

از نظر پیشرانه، Omoda 5 با دو گزینه پیشرانه در چین عرضه می شود. اولین موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به گیربکس اتوماتیک CVT متصل می شود. موتور دیگر یک توربوشارژ ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر است. دومی به یک ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می شود. (جهت مقایسه: قدرتمندترین هوندا HR-V  ۱۸۱ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد، در حالی که پروتون X50 با مشخصات بالا، ۱۷۷ اسب بخار و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد)

مطالعه بیشتر  جنگ روسیه و اوکراین چه تاثیری بر صنعت خودرو گذاشته است؟

معرفی فونیکس FX یا همان اومودا۵ در ایران

چری اومودا۵ که در ایران با نام فونیکس FX شناخته شده پرچم دار محصولات و خودروهای مدرن و جوان پسند چری به حساب می آید. چری از بزرگترین برندهای خودرو سازی چینی به حساب می آید که طیف گسترده ای از برندها را در لیست تولید خود دارد. این شرکت از تولید خودروهای اقتصادی گرفته تا تولید خودروهای لوکس مانند اومودا ۵ و تیگو ۸ پرو فعالیت قابل توجهی داشته است. چری اومودا ۵ که پیشتر در همین مقاله معرفی شد اولین عضو از زیر برند تازه تاسیس اومودا چری هست که همانطور که از اسمش پیداست (MODA) بر اساس مد روز و با هدف جذب مخاطبان جوان پیش می رود، با چهره ای کاملا متفاوت از تمامی محصولات قبلی چری در سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

در نمای جانبی چری فونیکس FX خطوط صافی دیده میشود که مانند یک بازی هوشمند بین نور و سایه است این خوطوط به طور یکپارچه در طراحی جلو به سمت چراغ های جلو و LED های روز ادغام شده اند. به طور کلی در نمای ظاهری فونیکس خطوط تیز، قوس چرخ های عریض و سقف پانورامیک دیده می شود. جزئیات دیگر مانند رینگ های ۱۸ اینچی اسپرت و نوار های روی درها حس جذابیت بیشتری از خودرو را انتقال می دهد. در نمای جلویی خودرو، یک جلو پنجره بزرگ بدون حاشیه دیده می شود، چراغ های جلو که با نوار کرومی به هم متصل شده اند و همینطور جایگزین شدن لوگوی فونیکس در ایران به جای لوگوی اصلی مشاهده می شود. نمای عقب خودرو با چراغ‌های LED با طراحی تیز V شکل و متصل به هم با خطوط نمای جانبی کاملا هماهنگ و تا حدودی یادآور مدل‌های NX برند لکسوس است. خروجی‌های اگزوز در دو طرف دیفیوزر عقب قرار دارند که البته فیک هستند.

فضای کابین، ارتقا یافته خانواده تیگو

در داخل کراس‌اوور جدید چری می‌توانید نتیجه تکامل فضای داخلی سری تیگو را مشاهده کنید.  فضای داخلی اومودا۵ یا فونیکسFX  طراحی نسبتا خوبی را داراست. دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، یکی برای دسته ابزار دیجیتال و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی وجود دارد. در مورد سیستم اطلاعات سرگرمی، فونیکس fx دارای پشتیبانی بی سیم برای Apple CarPlay و Android Auto است. گرافیک پنل بسیار واضح است و منوی سمت چپ با دکمه های روی فرمان کنترل می‌شود. دارای قابلیت شارژبی سیم گوشی هوشمند نیز می باشد همانطور پد شارژ Qi در کنسول مرکزی مشاهده می شود. غربیلک فرمان با شکل D-CUT با طراحی جدید در دسترس راننده قرار گرفته است و کنسول مرکزی و داشبورد از شر تعداد زیادی دکمه فیزیکی خلاص و با صفحه نمایش‌های لمسی جایگزین شده‌اند.

به طور کلی ، فضای داخلی خودرو نسبت به خانواده تیگو به طرز چشمگیری “تروتمیز تر” شده است. کراس‌اوور فونیکسFX در بخش‌های مختلف کابین داشبورد از ترکیب چرم با کیفیت و پلاستیک های نرم استفاده می‌کند. این خودرو از نظر فضای داخلی یک خودروی ۵ نفره با فضای کافی در بخش عقب برای سه بزرگسال است.

آپشن‌های رفاهی و ایمنی

فونیکسFX در بخش آپشن ها و امکانات رفاهی شامل مواردی چون کنترل صوتی، دوربین ۳۶۰ درجه و مجموعه کامل کمکی راننده ADAS (شامل ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، کمک حرکت بین خطوط، کمکی تغییر خطوط، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، سنسورهای پارک عقب و دوربین ۳۶۰ درجه)، شش کیسه هوا، سانروف ها، سیستم نور محیطی ۶۴ رنگی، سیستم تصفیه هوا، شارژ بی سیم تلفن، سیستم تشخیص هوشیاری راننده و سیستم صوتی با بلندگوها برند سونی می باشد.

قلب تپنده و مشخصات فنی فونیکس

چری از پیشرانه های فعلی خود برای اومودا استفاده کرده. اومودا۵ در ایران هم با دو پیشرانه عرضه میشودو یک موتور ۱.۶ لیتری TGDI که با مدل فونیکس تیگو ۸ پرو مشترک است با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور. توان تولیدی از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر به محور جلو منتقل می‌شود.

پیشرانه ی دیگر ۱.۵ لیتری توربوشارژ MPI که مشترک با مدل فونیکس تیگو ۷ پرو می باشد و سازگاری بیشتری با سوخت ایران دارد. قدرت ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه را داراست یک گیربکس ۹ سرعته وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. هر دو مدل پیشرانه در ایران عرضه شده و مشتریان می توانند هر کدام را به سلیقه خود خریداری نمایند. فونیکس FX در حال حاضر توسط مدیران خودرو وارد شده ولی به مرحله ی عرضه نرسیده است. البته هنوز قیمتی روی این خودرو توسط مدیران خودرو گذاشته نشده ولی پیش بینی می شود که قیمت پیشنهادی بازه ای مشابه با قیمت لاماری ایما یا دیگنیتی پرستیژ داشته باشد.

خرید هیوندا اکسنت و فروش هیوندا اکسنت در بازار چگونه است

برای خرید خودرو فونیکس fx بهتر است ابتدا با پیشینۀ واردات این ماشین به ایران و سپس قیمت فونیکس fx صفر آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین خرید فونیکس fx  را برای خود انتخاب کنید. ماشین اومادا ۵ هم به صورت وارداتی و هم به‌ صورت مونتاژ داخل در اختیار مشتریان ایرانی قرارمی گیرد. از آنجایی که اغلب قیمت خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه است، این موضوع اثر مستقیم بر قیمت فونیکس fx صفر دارد حتی زمانی ‌که به ‌دنبال قیمت فونیکس fx کار کرده و دست ‌دوم باشید، تفاوت بسیاری بین فونیکس fx صفر و فونیکس fx دسته دوم متوجه می شوید این امربخاطر قطعات تعویض‌ شده ویا رنگ ‌شده و میزان کارکرد ماشین می باشد که تاثیر مستقیم بر قیمت فونیکس fx دارد. از این رو برای خرید فونیکس fx دسته دوم حتما از کارشناسان قابل اعتماد کمک بخواهید چرا که افراد عادی و غیرمتخصص قادر به تشخیص تمام این موارد نیستند و نمی‌توانند قیمت خودرو فونیکس fx را به‌ درستی تعیین کنند، درنتیجه ممکن است دچار عواقب جبران‌ناپذیری شوند.

مطالعه بیشتر  دومین عرضه دیگنیتی پرایم در بورس کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *