اخبار و رویداد ها

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک

رونمایی پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک در ایران

به گزارشی از نیکبخت خودرو، شرکت ایران خودرو دیزل، طی مراسمی که در تاریخ ۱۳ آذرماه آنرا برگزار کرد، برای نخستین بار از پیکاپ تونلند اتوماتیک خود رونمایی کرد. نسل جدید پیکاپ فوتون، با ظاهری جذاب‌تر از همیشه، حال برای رقابت با انبوهی از پیکاپ‌های چینی حاضر در بازار ایران، اماده است.

لازم به ذکر است، مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

پیکاپ فوتون G7 اتوماتیک جدیدترین محصول ایران خودرو دیزل میباشد که صبح امروز طی مراسمی در محل این شرکت به نمایش گذاشته شد؛ همچنین در این مراسم سالن تولید جدید ایران خودرو دیزل که محل مونتاژ پیکاپ فوتون چدید با گیربکس اتوماتیک میباشد نیز افتتاح گردید و توسط خبرنگاران و مسئولین ارشد ایران خودرو مورد بازدید قرار گرفت.

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

در ابتدای مراسم شاهد مراسم افتتاح خط تولید پیکاپ فوتون تونلند جدید ایران خودرو دیزل با گیربکس اتوماتیک، مهدی بالو نایب رییس هیات مدیره و معاونت مهندسی این شرکت با اشاره به تلاش‌های این گروه در تلاش برای تکمیل محصولات خود در حوزه حمل و نقل، از حمایت های مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو در این راه خبر داد و اعلام کرد سهم ایران خودرو دیزل در سال جاری در بازار خودروهای کار سبک، بیش از ۱۰ درصد بوده در تلاش هستیم که در آینده نزدیک سهم بیشتری از این بازار را بدست آوریم، در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از حدود ۹۰۰۰ پیکاپ تولید شده در کشور، بیش از ۹۰۰ دستگاه آن توسط ایران خودرو دیزل عرضه شده است‌.

افتتاح سالن تولید جدید ایران خودرو دیزل

نایب رییس هیات مدیره و معاونت مهندسی ایران خودرو دیزل در این مراسم ظرفیت تولید ایران خودرو دیزل در یک شیفت کاری روزانه را ۱۱۷ دستگاه اعلام کرد که شامل ۳۰ دستگاه کامیون، ۳۲ دستگاه کشنده، ۲۰ دستگاه ون و پیکاپ، ۳۰ دستگاه کامیونت و ۵ دستگاه اتوبوس می باشد.

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو
وی افزود: رونمایی ۱۲ محصول جدید در مدت زمانی کوتاه و فرآیند شروع به تولید محصولات جدید باعث اختلال در روند تولید محصولات پیشین و کندی روند تولید می شد. به همین جهت ایران خودرو دیزل با هدف برطرف کردن موانع تولید اقدام به احداث یک سوله جدید برای تولید محصولات جدید کرد که امروز همزمان با رونمایی پیکاپ فوتون تانلند (تونلند) اتوماتیک G7 رسما افتتاح گردید.

این سوله مساحتی معادل ۲۸۸۰ متر مربع دارد که برای تولید محصولات جدید ایران خودرو دیزل اختصاص داده شده است. در این سوله امکان تولید ۲۰۰۰ کامیون، ۱۲۵۰ دستگاه کشنده، ۲۵۰۰ دستگاه پیکاپ و ۵۰۰۰ دستگاه کامیونت وجود دارد.

ظرفیت تولید ایران خودرو دیزل هم اکنون در یک شیفت کاری روزانه ۱۱۷ دستگاه بوده که شامل ۳۰ دستگاه کامیون، ۳۲ دستگاه کشنده، ۲۰ دستگاه ون و پیکاپ، ۳۰ دستگاه کامیونت و ۵ دستگاه اتوبوس است. با توجه به رونمایی۱۲ محصول جدید، فرآیند شروع به تولید محصولات جدید باعث اختلال در محصولات پیشین این شرکت و کندی روند تولید می شد. به همین جهت ایران خودرو دیزل با هدف برطرف کردن موانع تولید اقدام به احداث یک سوله جدید برای تولید محصولات جدید کرد که امروز همزمان با رونمایی پیکاپ فوتون تانلند (تونلند) اتوماتیک G7 رسما افتتاح شد.

مشخصات پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک G7 

نخستین حضور پیکاپ فوتون تونلند در بازار ایران به سال ۱۳۹۲ بازمیگرددد، در آن زمان ایران خودرو دیزل فوتون تونلند را با پیشرانه بنزینی یورو ۴ و پیشرانه توربو دیزل یورو ۴ به همراه فیلتر DPF به بازار ایران عرضه کرد و توانست سهم قابل توجهی از بازار پیکاپ های ایران را به خود اختصاص دهد، در سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ نیز این شرکت تونلند را با همان چهره قبلی، اما با پیشرانه جدید یورو ۵ در دو نسخه بنزینی و دیزلی تولید . عرضه می کرد، در سال ۱۴۰۰ اما نسخه ای جدید از فوتون تونلند با نام فوتون تونلند نیوفیس با ظاهری بروزرسانی شده و کابینی متفاوت توسط ایران خودرو دیزل عرضه شد و همچنان نیز ادامه دارد.

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

آقای مهدی بالو، نایب رئیس هیئت مدیره ایران خودرو دیزل، ضمن اشاره به تولید بیش از ۹۰۰۰ دستگاه پیکاپ در هشت‌ماهه سال ۱۴۰۱، می‌گوید ۹۴۷ دستگاه از این تعداد، سهم ایران خودرو دیزل بوده است. وی همچنین مهم‌ترین ویژگی‌های فوتون تونلند اتوماتیک را بصورت زیر عنوان کرده است:

  • استاندارد یورو ۶
  • گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF
  • موتور ۲.۰ لیتری مجهز به توربوشارژ
  • توان ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر
  • سیستم محرکه در حالتهای ۲H و ۴L و ۴H و اتوماتیک
  • سیستم‌ کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سیستم کنترل سرعت در سر پایینی
  • سیستم نگه‌دارنده خودرو در سربالایی
  • داشبورد با طرح جدید
  • قابلیت تعویض دنده در پشت فرمان
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • رادار تشخیص نقاط کور
  • کی‌لس استارتر
  • چراغ دی‌لایت
  • مانیتور ۱۰.۳ اینچی
  • شش ایربگ
  • کروز کنترل
  • رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی
  • معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

اکنون اما با توجه به معرفی رقبای تازه نفس با گیربکس های اتوماتیک در بازار ایران، ایران خودرو دیزل تصمیم به عرضه نسل جدید پیکاپ فوتون تونلند با نام  پیکاپ فوتون تانلند اتوماتیک G7 گرفته است.

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

مشخصات فنی پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک

پیکاپ فوتون تونلندجدید G7 با گیربکس اتوماتیک از یک پیشرانه دو لیتری توربو با پاشش مستقیم سوخت بهره می برد؛ این موتور توانایی تولید حداکثر ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و وظیفه انتقال نیرو به چرخ ها نیز به جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته ZF سپرده شده است، این گیربکس نیروی تولیدی را  به ۲ محور(هر ۴ چرخ) خودرو منتقل می کند و همچنین امکان حالت ۲ دیفرانسیل با انتقال خودکار نیرو، تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل سبک و سنگین نیز برای راننده فراهم شده است، فوتون تونلند جدید G7 با اتوماتیک استاندارد آلایندگی یورو ۶ را پاس می‌کند!

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

این پیکاپ دوکابین از شاسی مستقل بهره می برد و سیستم تعلیق جلو آن جناقی دوبل و تعلیق عقب آن نیز از نوع فنر تخت با دیفرانسیل سالید است.

کد موتور ۴F20TC 4G20T15
نوع موتور ۲.۰ لیتر توربو دیزل ۲.۰ لیتر توربو بنزینی
قدرت ۱۶۳ اسب بخار ۲۳۸ اسب بخار
گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

 

پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک در بخش امکانات رفاهی تقریبا آپشنال ترین پیکاپ موجود در بازار کشور خواهد بود، این خودرو از سیستم های ABS، EBD، و سیستم های کمکی خودرو مثل ESP و TCS و همچنین سیستم Auto Hold به همراه ترمز پارک برقی بهره می برد. همچنین سیستم رادار هشدار برخورد از جلو، رادار جانبی، مودهای رانندگی اکو و اسپورت، کروز کنترل، سیستم نمایشگر باد تایرها،دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم مولتی مدیا با مانیتور ۱۰,۲۵ اینچی، شیفتر های تعویض دنده از پشت فرمان و… نیز از دیگر امکانات فوتون تونلند جدید محسوب می‌شود.

وزن خالص فوتون تولند ۱۹۵۵ کیلوگرم بوده و وزن ناخالص مجاز ۲۷۷۵ کیلوگرم عنوان شده است.

 

قیمت و زمان عرضه پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک

مسئولین ایران خودرو دیزل در حاشیه مراسم رونمایی از این خودرو اعلام کردند تولید انبوه آن آغاز شده و نخستین عرضه آن نیز تا ابتدای زمستان سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد، مسئولین ایران خودرو دیزل همچنین اعلام قیمت نهایی فوتون تونلندجدید G7 اتوماتیک را به هفته های آتی موکول کردند، اما از تلاش ها برای عرضه این خودر با قیمتی کاملا رقابتی خبر دادند، فوتون تونلند جدید G7 اتوماتیک پس از عرضه به رقابت مستقیم با مکث کلوت اتوماتیک و آمیکو آسنا اتوماتیک خواهد پرداخت و در آینده نزدیک نیز ورود خودروهایی چون پیکاپ تاگا H و حتی G9 بهمن موتور، رقابت را در این سگمنت داغ تر خواهد کرد.

معرفی پیکاپ فوتون تونلند جدید اتوماتیک-نیکبخت خودرو

مطالعه بیشتر  شروع عرضه خودرو های هایما در بورس

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. فوتون تونلند اتوماتیک از ماشین هاییه که من دلم می خواد بشینم پشت فرمونش و پام روی گازبرم صحرا گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *