اخبار و رویداد ها

خودروهایی که شانس بیشتری برای ورود به بازار روسیه دارند!

خودروهایی که شانس بیشتری برای ورود به بازار روسیه دارند

ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو می توانند در تولید مشترک قطعات برخی خودروها مانند تندر ۹۰ یا خودروهای مشابه با شرکت خودروسازی آوتواز روسیه که قطعات این خودرو را تولید می کرده همکاری مشترک داشته باشند.معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: قطعات مشترک خودروهای ملی، برگ برنده محصولات ایران خودرو برای همکاری با خودروسازان روسی است. منوچهر منطقی افزود: با معرفی خودروهای ایرانی و میزان استقبال مشتریان از این خودروها در بازار روسیه، به ترتیب خودروهای تارا، رانا و دنا بیشترین شانس را برای ورود به این کشور دارند. وی بیان کرد: با توجه به ویژگی و امکانات رفاهی و ایمنی و با معرفی خودروهای ایرانی در بازار روسیه ۵ محصول شانس حضور در بازار روسیه را دارند که به نظر می رسد سه محصول ایران خودرو یعنی  تارا، رانا و دنا به ترتیب با بیش‌ترین استقبال در بازار این کشور مواجه شود.

منطقی افزود: علاوه بر محصولات مذکور از نظر ویژگی خودروهای شاهین و کوئیک سایپا نیز در صورت توانایی پاس کردن استانداردهای این کشور می تواند وارد بازار روسیه شود اما نکته قابل توجه آن است که هر ۵ خودرو ایرانی کاندایدای ورود به روسیه جزو برندهای ملی خودروسازان ایرانی است. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، حضور خودروهای ملی ایرانی در بازار روسیه را به دلیل دارا بودن قطعات مشترک نقطه قوت همکاری خودروسازان ایرانی با شرکای روسی دانست و افزود: علاوه بر خودروهای مذکور محصول جدید کراس اوور ملی ایران خوردو یعنی خودرو ری‌را نیز از شانس بالای برای حضور و اقبال در روسیه برخوردار است.

معاون وزیر صمت افزود: ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو می توانند در تولید مشترک قطعات برخی خودروها مانند تندر ۹۰ یا خودروهای مشابه با شرکت خودروسازی آوتواز روسیه که قطعات این خودرو را تولید می کرده همکاری مشترک داشته باشند. وی در مورد رقابت خودروسازان چینی و ایرانی در بازار روسیه افزود: صنعت خودرو چین در زمینه قطعه سازی، روابط بانکی و … زیرساخت های مناسبی دارد و صنایع خودروسازی کشورمان برای فراهم کردن زیرساخت ها و ابزارهای حضور در بازار روسیه راه طولانی تری را در پیش دارد و باید تلاش کنیم تا فرصت حضور در بازار روسیه را در رقابت با خودروسازان چینی از دست ندهیم.

درادامه می پردازیم به معرفی و بررسی ۳ مدل از خودروهای ایران خودرو که شانس بیشتری برای ورود به بازار روسیه دارند، اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو تا پایان این مقاله همراه باشید. لازم به ذکر است که بگوییم مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  سنسور شناسایی عابر پیاده

معرفی سه مدل ایران خودرو که شانس بیشتری برای ورود به بازار روسیه دارند

  • تارا

  • رانا

  • دنا

معرفی تارا ایران خودرو

مجله ماشین نیکبخت خودرو

تارا که با نام K۱۳۲ شناخته می‌شد، از سال ۱۳۹۹ با جعبه دنده دستی روی خط تولید قرار گرفت و از طریق طرح‌های پیش فروش ایران خودرو به متقاضیان فروخته شد. نخستین خودرویی که با این پلتفرم تولید شده خودروی تارا بود که در آغاز با کد کارخانه‌ای K۱۳۲ شناخته می‌شد. نسخه اولیه این خودرو در بهمن ماه ۱۳۹۸ رونمایی شد ولی آغاز تولید آن به اواخر سال ۱۳۹۹ برمی‌گردد و در نهایت تارا در مدل ۱۴۰۰ برای اولین بار روانه بازار شد.

مشخصات فنی خودروی تارا

موتور تارا نسخه به‌روز شده و بهینه TU۵ قدیمی پژو است. این موتور ۱۱۳ اسب بخار قدرت دارد و از نظر آلایندگی و مصرف سوخت نسبت به خودروهای هم رده‌اش وضعیت مطلوب‌تری دارد. پیشرانه تارا پیستون ضد سایش دارد و جعبه دنده این خودرو هم از نوع دنده‌ای پنج سرعته است.

شتاب و کشش تارا در مسیرهای رانندگی معمولی مناسب است. البته شتاب رسمی تارا در نسخه دنده‌ای ۱۲٫۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی‌اش هم حدود ۷ لیتر برآورد می‌شود. این‌ها در مقیاس‌های بین‌المللی اعدادی متوسط هستند ولی در مقایسه با محصولات داخلی، می‌توان گفت که تارا وضعیت خوبی دارد.

موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۹۸ سی‌سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن-متر در ۴ هزار دور در دقیقه
جعبه دنده پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد ۹٫۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۱۵۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۰۵ طول – ۱۷۴۸ عرض – ۱۴۶۶ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۵۲ میلیمتر

تارا در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۶ لیتری TU۵ پلاس مجهز است. این پیشرانه ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند. پیشرانه TU۵ پلاس تارا که روی رانا پلاس جدید هم وجود دارد، به فناوری‌هایی مانند زمان بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و پمپ روغن متغایر مجهز است و استاندارد آلایندگی یورو ۵ در آن رعایت شده است. توان این پیشرانه در نسخه دنده دستی تارا با جعبه دنده ۵ سرعته BE۴ پلاس به چرخ‌های جلوی این سدان ملی انتقال پیدا می‌کند. مهندسان ایران خودرو می‌گویند که این جعبه دنده با ارتقایی نسبت به BE۴ مواجه شده است و از سویی در سال آتی نسخه ۶ دنده دستی تارا هم به بازار معرفی می‌شود.

 

معرفی رانا ایران خودرو

مجله ماشین نیکبخت خودرو

رانا یکی از محصولات ایران خودرو است که نام آن از سال ۱۳۹۱ در لیست تولیدات بزرگترین کمپانی خودروسازی ایران جای گرفت. این سدان جمع و جور که در واقع نسخه ارزان‌سازی شده پژو ۲۰۶ اس دی به شمار می‌رود، ابتدا با تیپ ای ال (EL) به دست مشتریان بازار داخل رسید اما از سال ۱۳۹۲ تیپ ال ایکس ( LX) آن به بازار آمد که در مقایسه با نسخه پیشین تغییراتی همچون بهبود کیفیت کابین و برخورداری از امکاناتی نظیر سنسور فاصله سنج عقب، شیشه بالابر برقی عقب، نمایشگر کامپیوتر سفری روی داشبورد و اضافه شدن بلندگوهای روی درب عقب را تجربه کرده بود. در ادامه مطلب قصد داریم تا خودرو رانا را از جنبه‌های گوناگون همچون طراحی ظاهری، فضای داخلی، مشخصات فنی، آپشن‌ها و امکانات و همچنین وضعیت فروش این خودرو در بازار ایران مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مشخصات فنی رانا

مشخصات

حجم/ میزان/ تعداد

محور محرک دیفرانسیل جلو
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی
نوع موتور TU5
حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب ۱۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
انتقال قدرت ۵ سرعته دستی
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
سیستم فرمان هیدرولیکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با میله پیچشی
سیستم تعلیق عقب بازویی با میله پیچشی و میله تقویتی
نوع بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ فولادی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب دیسکی

ابعاد و اندازه‌ها

طول ۴۲۹۲ میلیمتر
عرض ۱۶۸۴ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۵۳ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۴۴۵ میلیمتر
وزن خالص ۱۱۰۹ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت ۵۰ لیتر
قطر رینگ ۱۴ اینچ
چرخ جلو و عقب R14 185/65
حجم صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
تعداد سرنشین ۵ نفر

 

معرفی دنا ایران خودرو

مجله ماشین نیکبخت خودرو

دنا در سال ۱۳۹۳ به بازار کشورمان معرفی شد؛ خودرویی به ظاهر جدید که روی یک پلتفرم کاملاً قدیمی مشترک با پژو ۴۰۵ توسعه یافته بود و با تغییرات عمدتاً ظاهری نسبت به سمند، با حرف و حدیث‌های فراوان و قیمت گران‌تر از برادرش، در سبد محصولات ایران‌خودرو قرار گرفت. در واقع دنا را می‌توان نسخه فیس‌لیفت شده و تکامل‌یافته از سمند دانست که با طراحی ظاهری جذاب‌تر، کابین شکیل‌تر و آپشن‌های بیشتر، به‌روزرسانی شده بود و می‌توانست جایگزین مناسبی برای اسب پیر ایران‌خودرو باشد؛ اما از آنجایی که خودروسازان وطنی به این راحتی‌ها دست از سر تولیدات قدیمی خود برنمی‌دارند تولید سمند و حتی پدربزرگ دنا یعنی ۴۰۵ هم در کنارش ادامه یافت. در هر صورت دنا ساده به عنوان نسخه پایه این محصول شناخته میشود و با اینکه در جایگاهی بالاتر از سمند قرار می‌گیرد اما در مقایسه با برادران ارتقاء یافته خود نظیر دنا پلاس، پلاس توربو و نسخه اتوماتیک از آپشن‌های کمتر و قیمت ارزان‌تر برخوردار است.

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۶۴۵ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۵۸ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۵۸ طول – ۱۹۴۴ عرض – ۱۴۶۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۷۱ میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷۴ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۶۰ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۴
میزان تولید CO2 – گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

امکانات و تجهیزات دنا

اگر به دنبال یک خودرو آپشنال هستید باید مقداری بودجه خود را افزایش دهید و انواع پلاس، یا پلاس توربو دنا را انتخاب کنید. اما با این حال نسخه پایه این محصول هم از آپشن‌هایی نظیر: “کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، فرمان هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه جداگانه برای سرنشینان عقب، سیستم مالتی‌مدیا، چراغ‌های مه‌شکن جلو وعقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل، چراغ مشایعت، آینه‌های جانبی برقی تاشونده، شیشه بالابرهای برقی، ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، صندلی‌های برقی جلو و مواردی از این دست” بهره می‌برد تا نیازهای حداقلی سرنشینان را برطرف سازد. همچنین امکان سفارش گزینه‌های دیگر نظیر رینگ‌های آلومینیومی و کروزکنترل هم برای این خودرو وجود دارد و برخی از کدهای اتاق‌ دنا از چنین امکاناتی بهره می‌برند.

امکانات دنا

ترمز و پایداری ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی
کیسه هوا راننده و سرنشین
سیستم صوتی دارای مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری دارای قابلیت استفاده از سیستم رهیاب دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل) مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان تیوتر
دیگر تجهیزات هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل – تنظیم اتوماتیک – دریچه تهویه برای سرنشینان عقب – جلو هالوژنی و LED – عقب LED – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ خطر سوم – آینه های جانبی برقی – راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – تریم تک رنگ (مشکی) – ایموبیلایزر – سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز – شیشه های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید) – هشدار دهنده موانع عقب – سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) – قفل مرکزی با ریموت رادیویی – کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع – سیستم قطع سوخت خودکار – سیستم کنترل بخار بنزین – رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ – جابجایی‏های صندلی‏های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی – امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (دارای استاندارد Isofix) – دسترسی به صندوق از داخل اتاق – پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه – پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی – کروز کنترل – ستون فرمان جمع شونده(تلسکوپی) – چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کم نور – بلندگوهای جلو و عقب – نمایشگر دمای محیط – آنتن اکتیو به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب – تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل – دستگیره های همرنگ – تودوزی مخمل – دسترسی به صندوق عقب – باز کن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ – قطعات دکوراتیو طرح چوب – چراغ های سقفی جلو و عقب – چراغ داخل داشبورد – کارت طلایی چهار ستاره

 

مطالعه بیشتر  پذیرش 8 مدل خودرو در بورس کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *