اخبار و رویداد ها

معرفی هیوندا النترا ۲۰۲۳ + بررسی مشخصات آن

معرفی هیوندا النترا ۲۰۲۳

هیوندای النترا از ابتدای حضور خود در بازار ایران طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است ؛ و از دسته خودرو های اقتصادی این گروه خودرو سازی به حساب می آید . از مزیت های این خودرو امکانات رفاهی متناسب و قیمت نسبتا به صرفه است  که از مهم ترین عوامل محبوبیت این خودرو توسط مردم میباشد .

 احتمال واردات دوباره این ماشین به بازار ایران بسیار زیاد است و به نظر میرسد کرمان موتور قصد دارد تا نسخه ۲۰۲۳ این خودرو را به بازار ایران وارد کند .

این خودرو در بازار های مختلف با اسم هایی مانند آوانته یا هیوندا i30 سدان هم شناخته میشود . در تمامی قیمت های اعلام شده از این خودرو باید درصدی را به قیمت ها اضافه کنیم که هم اکنون مبلغ دقیق این خودرو مشخص نیست .

این خودرو به دو روش ممکن است در بازار ایران وارد شود که یکی ورود از طریق بورس کالا و دیگری به صورت مستقیم توسط نمایشگاه دارها و کسانی که در بازار فعالیت میکنند وارد میشود .

مشخصات فنی هیوندا النترا

هیوندای النترا ۲۰۲۳ از یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۲۰۰۰ سی سی به صورت تنفس طبیعی بهره میبرد .این خودرو در بهترین حالت خود توانایی انتقال قدرت ۱۵۷ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه و ۱۹۱ نیوتون متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد .

این انتقال قدرت توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT به محور جلوی خودرو منتقل میشود و شتاب پیمایش صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۹.۸ ثانیه اعلام شده است . هیوندا النترا در بازار های جهانی با ۵ نوع مدل مختلف به بازار عرضه میشود که یکی از آن ها هیبرید و چهار نمونه ی دیگری که تولید شده از نوع بنزینی هستند .

پیشنهاد می کنیم جهت فروش فوری خودرو های خود به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

 هیوندا النترا 2023 

یکی از مزیت های خوبی که این خودرو در قسمت موتور و گیربکس خود دارد ، داشتن استهلاک کمتر آن ها نسبت به نسخه های توربو و جی دی ای ،  و همچنین فراوان بودن لوازم یدکی و مکانیک های متخصص مربوط به این ماشین برای تعمیر این خودرو در هنگام خرابی میباشد .

هیوندای النترا در محور جلوی خودش از سیستم تعلیق مکفرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل میله پیچشی استفاده میکند .

سیستم ترمز خودرو در قسمت جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب هم از نوع دیسکی میباشد و امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل (ABS)  ، توزیع نیروی الکتریکی ترمز ، ترمز اضطراری ، مجهز اند و خودروی هیوندا النترا با این سیستم ترمز خودش خودرو را با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در طی مسافت ۴۲.۳ متر به سرعت صفر کیلومتر میرساند .این خودرو با وزن ۱۳۲۰ کیلوگرم ، مصرف سوختش به صورت ترکیبی ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد که برای این خودرو در کلاس سدان مصرف سوخت قابل قبولی میباشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به ثبت نام لاستیک دولتی را حتما مطالعه نمایید.

النترا 2023

طراحی ظاهری هیوندا النترا

هیوندای النترا ۲۰۲۳ نسبت به نسل های قبلی این خودرو بسیار پیشرفت کرده و به جذابیت بسیار بالایی از لحاظ نمای بیرونی و داخل کابین رسیده است .

در نمای جلوی این خودرو از چراغ های بسیار بزرگ و کشیده و زاویه دار استفاده شده که به وسیله جلو پنجره ی بزرگ ماشین این دو به هم متصل شده اند .  در نمای عقب خودرو نیز از خطوط شکسته که شبیه Z میباشد استفاده کرده که از معایب آن بالا رفتن هزینه صافکاری و سختی کار در تصادفات است.

در  عقب خودرو  هم با استفاده از چراغ عقب یکپارچه و  شیب  کم در اتصال به سقف ، نمای بسیار اسپرتی هم به این خودرو بخشیده است .

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت النترا صفر به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

ماشین النترا 2023

مشخصات ایمنی و امکانات رفاهی هیوندا النترا

این خودرو با شرکت کردن در تست های تصادف موسسه IIHS در کشور آمریکا موفق به دریافت نمره حداکثری یا همان نمره G  شده است و با همراه داشتن ۶ ایربگ (کیسه هوا) برای سر نشینان جلو ، جانبی های جلو ، و کیسه های هوای پرده ای ایمنی نسبتا کافی ای را برای سر نشینان خودرو در هنگام تصادفات فراهم میکند که نکته بسیار قابل توجهی میباشد .

سیستم هایی که در رانندگی کردن با این خودرو به ما کمک میکند سیستم هایی از جمله کنترل پایداری یا همان (ESP) و سیستم کنترل کشش(TCS)  را داراست که به رانندگان کمک میکند تا مقداری از تصادفات در هنگام رانندگی را کمتر کند .

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت ماشین جک شاسی بلند صفر به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

در بخش امکانات رفاهی خودرو در کامل ترین حالت خودرو یا همان نسخه به اصطلاح فول آپشن خود دارای امکاناتی نظیر ورود و خروج و استارت زدن خودرو بدون کلید ، سیستم تهویه مطبوع داخل کابین خودرو به صورت اتوماتیک، ترمز پارک برقی ، اتو هلد ، کروز کنترل یا محدود کننده سرعت ، سیستم نمایشگر لمسی به همراه کلید های کنترلی این نمایشگر در روی فرمان ، سیستم گرم کن و سرد کن صندلی ها ، سنسور نور ، سنسور باران ، رادار بین خطوط ، آینه های جانبی که به صورت برقی تنظیم و باز و بسته میشوند و سنسور TPMS که وظیفه نشان دادن باد لاستیک ها به راننده را دارد ، مجهز است اما با توجه به این که ۲۰ هزار دلاری خودرو را داریم ، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خودرو در چه نسخه ای و با چه سطح از امکانات رفاهی وارد کشور ایران میشود.

پیشنهاد می کنیم جهت استعلام قیمت ماشین kmc به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

مشخصات النترا 2023 

مطالعه بیشتر  معرفی اسکالید وی ۲۰۲۳جدیدترین غول زیبای کادیلاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *