اخبار و رویداد ها

رادار نقطه کور در خودرو

در این مطلب می خواهیم به بررسی رادار نقطه کور در ماشین و ویژگی های آن و هم چنین تاریخچه رادار نقطه کور بپردازیم .

اگر آینه های بغل خودرو به روش خاصی تنظیم شوند، هیچ نقطه کوری در طرفین وجود ندارد. این روش برای اولین بار توسط جورج پلاتزر در مقاله ای در سال ۱۹۹۵ که به انجمن مهندسان خودرو ارائه شد، آشکار شد، اما این روش اغلب در کلاس های آموزش رانندگی نادیده گرفته می‌شود و نیاز به عادت کردن دارد. حذف محاسباتی نقاط کور توسط رانندگان آموزش دیده ارزان است و نیاز به راه حل های تکنولوژیکی گران قیمت برای آن مشکل را از بین می برد، مشروط بر این که رانندگان برای تنظیم و استفاده صحیح از آینه ها زمان بگذارند .

پلاتزر حق اختراع مانیتور نقطه کور خود را دریافت کرد و در محصولات مختلف مرتبط با شرکت فورد موتور گنجانده شد. آینه ناحیه کور به عنوان “راه حلی زیبا و نسبتاً ارزان” برای این مشکل شناخته شده و معرفی شده است.

نقطه کور در رانندگی چیست؟

شخصی که در صندلی راننده یک ماشین یا کامیون معمولی می نشیند به آینه دید عقب و دو آینه بغل برای دیدن وسایل نقلیه که از پشت نزدیک می شوند نیاز دارد. با این حال، وسایل نقلیه یا اشیاء دیگر در دو طرف و کمی پشت خودرو ممکن است در ناحیه ای خارج از میدان دید این آینه ها باشند. به این منطقه نقطه کور خودرو می گویند. کلاس های آموزش رانندگی بر اهمیت بررسی وسایل نقلیه در نقطه کور قبل از اقدام برای تغییر خط تاکید می کنند. با این وجود، سالانه صدها هزار برخورد در هنگام تغییر خطوط رخ می دهد.

رادار نقطه کور در خودرو - نیکبخت خودرو 

 

رادار نقطه کور چگونه کار می کند؟

رادار نقطه کور به عنوان ویژگی و آپشنی در ماشین شناخته می شود که بسیار کمیاب است و در خودروهای گران قیمت به چشم می خورد، البته ناگفته نماند که اگر توانایی خرید ماشین های گران قیمت را ندارید می توانید به طور جداگانه این رادارها را خریداری کنید و بر روی ماشینتان نصب کنید.

آشکارسازهای نقاط کور، که در ابتدا توسط ولوو بیش از یک دهه پیش ساخته شدند، از رادار، سنسورهای اولتراسونیک یا تصویر برای نظارت بر نقاط کور خودرو استفاده می کنند و در صورت حضور خودروهای دیگر به راننده هشدار می دهند.

علامت هشدار معمولاً یک چراغ زرد یا قرمز است که در داخل یا نزدیک آینه های جانبی قرار دارد و هنگامی که وسیله نقلیه وارد نقطه کور بین صندلی جلو و صندلی عقب می شود، روشن می شود که به عنوان ستون B نیز شناخته می شود.

برخی از مدل ها یک هشدار لمسی اضافی ارائه می کنند که در صورت استفاده از چراغ های راهنما برای نشان دادن قصد خود برای تغییر خط حتی اگر وسیله نقلیه در نقطه کور وجود دارد، صندلی و یا فرمان ویبره می شود.

رادارهای نقطه کور به گونه ای عمل می کنند که محدودیت های جاده را در نظر نمی گیرند و اگر راننده از خط خود خارج شود یا ماشین دیگری نزدیک راننده باشد، هشدار می دهد.

در سال ۲۰۱۱، اینفینیتی دو مدل را معرفی کرد که قابلیتی به نام “مداخله نقطه کور” را ارائه می کرد. این سیستم علاوه بر هشدار دادن به راننده در مورد وسیله نقلیه در نقطه کور، در واقع به جلوگیری از تغییر خط خودرو در هنگام احتمال وقوع تصادف کمک می کند، زمانی که تشخیص می دهد که تغییر لاین باعث برخورد با خودرو در نقطه کور می شود، ترمز ملایمی را روی چرخ های طرف مقابل خودرو اعمال می کند تا خودرو را به خط اصلی خود بازگرداند.

سازندگان مختلف از نام های مختلفی برای توصیف سیستم تشخیص نقاط کور استفاده می کنند. فورد، لینکلن و ولوو از اصطلاح سیستم اطلاعات نقاط کور استفاده می کنند، آئودی آن را دستیار جانبی می نامد، جنرال موتورز آن را Side Blind Zone Alert می نامد و اینفینیتی  به آن هشدار نقطه کور می گوید.

رادار نقطه کور در خودرو - نیکبخت خودرو 

سایر روش های تشخیص نقطه کور

آینه های چند شعاع با میدان دید ۴۰ درجه، بیش از ۲۰ سال است که یک گزینه محبوب برای مصرف کنندگان در اروپا و ژاپن بوده است، اما در ایالات متحده، این نمی تواند راه حل باشد، زیرا مقررات دولتی فقط آینه های تخت را مجاز می دانند که دارای میدان دید ۱۵ درجه هستند. LaneFX سیستم نسبتاً ارزانی را ارائه می کند که آینه های بیرونی خودرو را هنگام فعال شدن یا فرمان با استفاده از دکمه ای روی داشبورد می چرخاند تا راننده بتواند در نقطه کور ببیند.

یک دستگاه تشخیص نقاط کور متفاوت توسط محصولات فناوری پیشرفته تورنتو، انتاریو توسعه یافته است. این سیستم از یک فناوری حسگر مادون قرمز غیرفعال ثبت شده استفاده می کند، که شرکت ادعا می کند می تواند انرژی حرارتی تابش شده از لاستیک های یک وسیله نقلیه در حال حرکت را حس کند. این اختلاف دما برای روشن کردن چراغ قرمز چشمک زن برای هشدار به راننده در مورد خطر استفاده می شود.

Magna Donnelly Corp  مستقر در میشیگان، نمایشگرهای دید پانوراما شامل سه دوربین را توسعه داده است که می تواند تصویری از هر دو طرف و پشت خودرو ارائه دهد و میدان دید ۷۰ درجه را تقریباً بدون نقطه کور پوشش دهد. سه دوربین جایگزین آینه های دید عقب بیرونی و داخلی می شوند.

بهترین مانیتورهای نقاط کور بر اساس نوع خودرو

سیستم های مانیتورینگ نقاط کور در شرایط مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از سیستم ها بیش از یک رادار دارند، در حالی که برخی دیگر دارای زیر سیستم های هشدار دهنده مختلف هستند. این مانیتورها بر اساس نوع خودروی تعیین شده در تعداد زیادی موجود هستند. در ادامه مطلب به معرفی ۳ تا از بهترین های این محصول می پردازیم

  1. رادار نقطه کور Crimestopper

این شرکت دارای ۳۰ سال سابقه در زمینه ایمنی  وسایل نقلیه می باشد. از آن جایی که یک شرکت با تجربه و متبحر هستند، می دانند که چگونه یک سیستم نقطه کور کمک رانندگی را افزایش می دهد. به همین دلیل، اکثر سیستم های طراحی شده آن یکی از بهترین سیستم های تشخیص نقاط کور در بازار هستند.

سیستم Crimestopper دارای تمام ویژگی هایی است که یک سیستم نقطه کور ضروری شامل می شود. علاوه بر این، مجموعه اضافی سنسورهای راداری آن، دقت تشخیص آن را افزایش می‌دهد.

  1. رادار نقطه کور Brand motion

این سیستم یکی از بهترین کیت های حسگر نقاط کور را دارد. سنسورهای رادار حرکتی برند یکی از بادوام ترین و دقیق ترین سنسورهای بازار هستند. به همین دلیل، سیستم نظارت بر نقاط کور آنها نیز بهترین سیستم تشخیص نقطه کور در بین گزینه ها است. این سیستم های نقاط کور در تشخیص و هشدار ناحیه کور عقب دارای تخصص شناخته شده ای هستند.

سیستم ۳.۲ پوندی تنها زمانی شروع به کار می کند که وسیله نقلیه از حداکثر سرعت ۱۵ مایل در ساعت فراتر رود. این تا حدودی یک مشکل سیستم است. در بزرگراه، تا زمانی که از حد مجاز سرعت نگذرید، هیچ هشداری دریافت نخواهید کرد. با این حال، محدودیت سرعت در حالت معکوس اعمال نمی شود. حسگر رادار می تواند به محض اینکه وسیله نقلیه به عقب برگردد، اشیا را شناسایی کند.

  1. کیت مانیتور نقطه کور Greenyi

Greenyi، یک سیستم تشخیص نقطه کور، یکی از گزینه های مقرون به صرفه در بازار با دوربین است. دوربین با وضوح بالا دارای ویژگی دید در شب است که به تشخیص اشیاء در شب کمک می کند. علاوه بر این، یک مانیتور در داخل بسته وجود دارد که فید زنده دید در شب را تفسیر می کند.

اندازه مانیتور ۵ اینچ است که به تغییر مسیر و پارک موازی کمک می کند. نصب این سیستم واقعاً آسان است و می توانید از فندک خودرو برای روشن کردن هر دوی آن ها استفاده کنید. علاوه بر این، یکی از گسترده ترین محصولات طراحی شده است. نه تنها می تواند با خودروها همراه شود، بلکه این بهترین سیستم تشخیص نقاط کور با مینی ون ها، SUV ها و کامیون ها سازگاری بسیار خوبی دارد.

مطالعه بیشتر  خودروهایی که شانس بیشتری برای ورود به بازار روسیه دارند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *