اخبار و رویداد ها

معرفی ۲ خودروی وارداتی جدید سایپا

معرفی ۲ خودروی وارداتی جدید سایپا – نیکبخت خودرو

اخیرا تصاویری به دستمان رسیده که به ما نشان میدهد ، شرکت خودرو سازی سایپا قصد دارد تا دو کراس اوور جدید چینی را به ایران وارد کند . شرکت خودرو سازی سایپا یکی از شرکت هایی بود که خیلی زود برای واردات خودرو ها اعلام آمادگی کرد و نمونه های خود را به ایران آورد .

 این شرکت خودرو سازی که با لوگوی چانگان قرار بود وارد مرحله مونتاژ شود اعلام کرده که حالا قرار است خودرو های چانگان را به صورت وارداتی به مردم عرضه کند و بعد آن ها را به مرحله مونتاژ خواهد رساند .

معرفی 2 خودروی وارداتی جدید سایپا - نیکبخت خودرو

قبل تر اعلام شد که خودروی چانگان CS35  پلاس اولین خودروی وارداتی خواهد بود که به بورس کالا وارد میشود و خودروی چانگان یونی تی هم بعد از آن عرضه  شد .اما حالا تصاویری که به دستمان رسیده خبر از واردات دو کراس اوور چینی دیگر ازبرندهای VGV  و زوتی  به ما میدهد .

شرکت خودرو سازی سایپا قصد دارد تا خودرو های وی جی وی U75  پلاس و زوتی T300  را ابتدا به صورت وارداتی و به صورت مونتاژ وارد بازار ایران کند البته در خبر دیگری هم داشتیم که پارس خودرو قرار است محصولات VGV را در ایران مونتاژ کند و بر همین اساس هم به نظر میرسد این دو خودرو توسط پارس خودرو وارد شوند و سپس به مرحله مونتاژ برسند .

مشخصات وی جی وی U75  پلاس

لوگوی VGV از زیر مجموعه های سینوتراک کشور چین است که در حوضه خودرو های کار و تجاری فعالیت انجام میداد و به تازه گی با اسم جی وی جی به بازار ورود پیدا کرده است . این برند را با کشنده هوو در ایران میشناسیم که در ابتدا توسط ایران خودرو دیزل و سپس توسط ماموت خودرو به ایران عرضه شد اما حالا قرار است این خودرو به عنوان یک خودروی وارداتی به ایران می آید .

معرفی 2 خودروی وارداتی جدید سایپا - نیکبخت خودرو

 

این خودرو نسخه اسپرت تر و قوی تر از خودروی U70  است که با پیشرانه ی ۲ لیتری توربو شارژ و حداکثر توانایی انتقال قدرت ۲۲۴ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتون متر را دارد . قدرت این خودرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو میرسد که این اطلاعات به ما نشان میدهد که این خودرو در بحث مشخصات فنی جزء خودرو های قدرتمند به حساب می آید .

معرفی 2 خودروی وارداتی جدید سایپا - نیکبخت خودرو

مشخصات فنی زوتی T300

به احتمال زیاد اسم این خودرو برای بسیاری از ایرانیان آشناست زیرا نمونه های دیگری از این خودرو در سال ۱۳۹۸ حدود ۳ سال پیش در شرکت خودرو سازان راین دیده شده بود و قرار بود این خودرو هم در همان زمان به بازار ایران بیاید ؛ اما حالا قرار شده که به عنوان یکی از محصول های وارداتی سایپا به ایران بیاید و سپس در خط تولید پارس خودرو به مونتاژ برسد .

معرفی 2 خودروی وارداتی جدید سایپا - نیکبخت خودرو

خودروی زوتی t300  یک خودروی کراس اوور مناسب برای استفاده شهری است ؛  که با موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر مجهز است که ۱۴۴ اسب بخار قدرت و گشتاوری بیش از ۲۰۰ نیوتون متر با جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل میکند ؛ در نمونه های تنفس طبیعی خودرو توانایی انتقال  ۱۱۲ اسب بخار ۱۴۳ نیوتون متر گشتاور را دارد و این قدرت را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی و اتوماتیک cvt  به چرخ های جلوی خودرو منتقل میکند .

به احتمال زیاد نسخه ای که به ایران وارد میشود همان نسخه ی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با جعبه دنده CVT  میباشد .

معرفی 2 خودروی وارداتی جدید سایپا - نیکبخت خودرو

مطالعه بیشتر  ب ام و X5 یا ب ام و iX ،کدام شاسی بلند بهتر است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *