اخبار و رویداد ها

رونمایی از BAC – X3

خودرو بک ایکس ۳ پرو BACK X3 PRO  یک کراس اوور ساب کامپکت بوده که محصول جدید جدید خودرو سازان بم محسوب میشود این خودرو قرار است به زودی به بازار ایران عرضه شود و اولین رونمایی از آن در نمایشگاه خودرو کرمان بوده است . خودرو بک ایکس ۳ پرو در واقع همان جیلی میپل ایکس ۳ پرو بوده که در ایران با برند خودرو سازان بم به مردم عرضه میشود . این خودرو در گروه کراس اوور های جمع و جور قرار گرفته و از طراحی بیرونی مناسبی بهره میبرد ، جلو پنجره بزرگ خودرو با حاشیه کرومی وصل شده به چراغ های درشت جلو ، نمایی کاملا جدید برای ماشین جدید BAC  داده است که میتواند نظر متقاضیان را به خود جلب کند .

از ویژگی های این خودرو این است که علاوه بر داشتن ارتفاع بیشتر نسبت به خودرو های سواری دارای ابعادی جمع و جور میباشد که رانندگی در فضای باریک و شهر های پر ترافیک را سهل کرده است .

رونمایی از BAC – X3 - نیکبخت خودرو

 

بک ایکس ۳ پرو دارای طول ، عرض ، ارتفاع به ترتیب ، ۱۵۷۵ ، ۱۷۶۰ و ۴۰۰۵ میلیمتر میباشد و از پیشرانه ای با حجم ۱.۵ لیتری توربو شارژ بهره میبرد که در بهترین حالت خود توانایی انتقال قدرت ۱۰۲ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتون متر گشتاور میباشد بک ایکس۳ پرو این نیرو را توسط گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض کردن دنده ها به صورت دستی به چرخ های جلوی خودرو منتقل میشود . دو حالت مختلف رانندگی به صورت های اکو و اسپرت برای این خودرو طراحی شده که توسط نمایشگر آن قابل انتخاب میباشد .

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۱ لیتر میباشد که برای خودرویی با این حجم و اندازه مصرف سوخت بسیار خوبی است ولی از نظر پیشرانه کمی نسبت به رقبای خود ضعیف تر عمل کرده است .

خودروی بک ایکس ۳ پرو تولیدی شرکت خودروسازان بم همانند عمده کراس اوور های در این ابعاد دارای محور جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون بوده و در اکسل عقب دارای تعلیق فنر پیچشی یکپارچه است .

رونمایی از BAC – X3 - نیکبخت خودرو

ظاهر ماشین بک ایکس ۳ پرو

این خودرو یکی از محصولات جیلی بوده که در ایران با برند شرکت خودرو سازی بم عرضه میشود و در قسمت های مختلف این خودرو امضا های طراحی شده جیلی را مشاهده میکنیم یکی از همین بخش ها جلوی پنجره ی خودرو بوده که شبیه به محصولات جیلی طراحی شده است و در قسمت چراغ ها هم در عین سادگی خودش زیبایی زیادی هم دارد . اگر به نمای جانبی خودرو نگاه بیندازیم طول کم خودرو و فاصله کم بین دو محور آن کاملا مشهود است و نکته جالب توجه آن به کارگیری فیبر کربن در آینه های جانبی خودرو میباشد که متضاد با رنگ سفید بدنه ی آن بوده و زیبایی خاصی را به خودرو بخشیده است از دیگر ویژه گی های این خودرو میتوان به کات درب های جلو اشاره کرد که به نحوی بوده که یک شیشه لچکی به آن اضافه شده است .

خودرو بک BAC X3 پرو به نسبت به کراس اوور اقتصادی کابین زیبا و بسیار جذابی دارد. نکته جالب کابین شیشه مثلثی شکلی بوده که بین درب جلو و ستون ایجاد شده که هم می توان گفت دیده راننده را بهتر کرده و نور بیشتری به داخل کابین وارد می کند و اینکه از بدی های آن این است که ، در برخی از قسمت ها نقطه کور ایجاد کرده است. داشبورد و عمده قسمت های کابین از جنس پلاستیک خشک طراحی شده اند که مسئله عجیبی برای یک کراس اوور اقتصادی نیست. فرمان حالتی D شکل داشته و روی آن کلیدهای کنترل کروز کنترل و سیستم صوتی قرار گرفته است. در پشت فرمان نیز در نشانگر عقربه ای طراحی شده که در میان آنها یک نمایشگر دیجیتالی برای کامپیوتر سفری قرار دارد.

رونمایی از BAC – X3 - نیکبخت خودرو

در میان داشبورد خودرو بک ایکس۳ پرو خودروسازان بم یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم مالتی مدیا لحاظ شده که برخی از تنظیمات خودرو مانند انتخاب حالتی رانندگی و همچنین روشن و خاموش کردن سیستم کنترل پایداری نیز به وسیله آن انجام می شود. در قسمت میانی داشبورد کلیدهای پیانویی برای تنظیم سیستم تهویه دیده می شود و کلید استارت/استاپ پیشرانه نیز در کنار آنها طراحی شده است.

صندلی های بک ایکس ۳ پرو خودروسازان بم دارای تودوزی چرم مصنوعی بوده و دارای دوخت قرمز رنگی بوده که زیبایی آنها را بیشتر کرده است. باید بگوییم که به هیچ عنوان تصور نمی کردیم که کراس اووری با ۴ متر طول چنین کابینی جاداری داشته باشد. در شرایطی که هم صندلی های جلو راحت تنظیم شده باشند، در ردیف عقب فضای زانو و فضای سر بسیار مناسبی برای افراد با قد ۱۸۰ و کمی بلندتر هم وجود دارد. فضای بار هم با وجود ابعاد کوچک خودرو BAC X3 پرو کاملا مناسب بوده و طول و ارتفاع خوبی دارد .

امکانات خودرو بک ایکس ۳ پرو (BAC X3 Pro)

دارای امکانات ایمنی شامل دو کیسه ایمنی هوا، سنسور نور، سنسور دنده عقب، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل پایداری الکترونیکی و کروز کنترل است.

امکانات رفاهی ماشین BAC X3در نسخه فول آپشن هم شامل سانروف برقی دو حالته، آینه های برقی جانبی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، پایش فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم مالتی مدیا میباشد .

رونمایی از BAC – X3 - نیکبخت خودرو

مطالعه بیشتر  55 هزار میلیارد زیان انباشته ایران خودرو سایپا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *