اخبار و رویداد ها

دانگ فنگ هائوجی؛ یک کراس اوور جذاب و قدرتمند

دانگ فنگ یک شاسی بلند جدید با نام هائوجی را در لیست فروش خود قرار داده که مدل ۲۰۲۲ آن در بازار چین با توجه به تریم از ۱۸۵۳۰ تا ۲۰۴۳۰ دلار قیمت دارد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

دانگ فنگ هائوجی از منظر ابعاد برابر با ۴۷۲۰ میلیمتر در طول، ۱۹۱۰ میلیمتر در عرض و ۱۷۰۲ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۸۲۵ میلیمتر گزارش شده است. وزن خالص هائوجی ۱۶۰۸ کیلوگرم است.

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، این خودرو با برند ایولوس(متعلق به دانگ فنگ) طراحی بسیار زیبایی دارد. در قسمت دماغه عناصر کرومی زیادی به کار گرفته شده تا حس یک شاسی بلند لوکس را انتقال دهد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

در رابطه با پیشرانه بازهم یک چینی دیگر را با تپنده ۱.۵ لیتری ملاقات می کنیم که با کمک توربوشارژ حدود ۲۰۵ اسب بخار خروجی و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده ۷ سرعته دی سی تی در ارتباط با محور جلو هماهنگ می شود.

 ظرفیت باک بنزین ۵۲ لیتر است. متوسط مصرف سوخت دانگ فنگ هائوجی ۶.۹ لیتر محاسبه شده است. بیشینه سرعت نیز ۱۹۰ کیلومتر برساعت است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های استاندارد در اندازه ۱۹ اینچی ارائه می شوند.

دانگ فنگ هائوجی

کابین طراحی مدل روز و باکیفیتی را نمایش می دهد. از امکانات این قسمت می توان به نمایشگرهای دیجیتال اطلاعات کیلومتر و تنظیمات سیستم سرگرمی، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی باز/بسته بدون دخالت دست، نورپردازی داخلی، بلوتوث، پورت یو اس بی، پشتیبانی از فرمان های صوتی، ناوبری ماهواره ای، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاورویندوز هر دو ردیف، اسکای روف پانورامیک الکتریکی، آینه های برقی با تاشوی خودکار/گرم کن، سنسور باران و برف پاک کن عقب اشاره کرد.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

در بخش ایمنی نیز می توان مواردی مانند: ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، دوربین عقب، ای بی اس، ای بی دی، پایداری الکترونیکی، دستیارترمز، نشانگر فشار باد لاستیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم پارک اتوماتیک، نور بالا و پایین اتوماتیک، ایزوفیکس صندلی کودک و ایربگ کامل را نام برد.

نمی‌توان دانگ فنگ هائوجی از نظر طراحی خودرویی منحصر به فرد دانست. طراحی ساده و مدرن این با المان‌های روز همراه شده است. یک جلوپنجره بسیار بزرگ برای آن در نظر گرفته شده که با نوارهای عمودی (طرح آبشاری) تقسیم بندی شده است. چراغ های جلو مانند بسیار از خودروهای امروزی دو تکه است و چراغ‌های روشنایی روز آن در بخش بالایی تعبیه شده که این بخش گرافیک خاص و منحصر به فردی دارد و به سادگی می‌توان آن را با LEDهای روشنایی روزش تشخیص داد.

در نمای کناری دانگ فنگ هائوجی نیز شاهد طراحی ساده و در عین حال قدرتمند هستیم. چیزی که در این بخش جلب توجه می‌کند، رنگ متفاوت سقف از بدنه است. این تفاوت رنگ در بخش‌هایی مانند رینگ‌ها، دستگیره‌های در و آینه‌های کناری نیز دیده می‌شود. نکته حائز اهمیت در دانگ فنگ هائوجی، فضای پشت ستون C آن است که بیانگر این است که فضای بار بزرگی در این خودرو طراحی شده است. همچنین فاصله نسبتا زیاد بین دو محور عقب و جلو، فضای بزرگی را برای سرنشین‌های این خودرو ایجاد می‌کند.

مجله ماشین نیکبخت خودرو
در نمای عقب دانگ فنگ هائوجی، همان‌طور که انتظار می‌رفت شاهد چراغ‌های متصل به هم هستیم. در قسمتی از چراغ‌های عقب، همان المان گرافیکی چراغ‌های روشنایی روز تکرار شده تا هماهنگی بین نمای عقب و جلو را بیشتر کند. نوشته ایولوس (AEOLUS) که نشان دهنده زیرشاخه‌ای از گروه دانگ فنگ است که هائوجی در آن تولید می‌شود، بین چراغ‌ها خودنمایی می‌کند و دو خروجی اگزوز چهارگوش نیز در دو طرف تعبیه شده است.

هنوز عکسی از نمای داخلی دانگ فنگ هائوجی منتشر نشده و تنها رندرهای سه بعدی دیجیتالی آن در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است. طراحی کلی داشبورد دانگ فنگ هائوجی دو رنگ است، در قسمت بالایی از رنگ روشن و در بخش پایینی از رنگ تیره استفاده شده که ظرافتی خاص را به آن اضافه کرده اشت. دو نمایشگر بزرگ متصل به هم در قسمت بالایی داشبورد و مقابل دید راننده خودنمایی می‌کند که هنوز جزییانی از ابعاد آن‌ها منتشر نشده است. فرمان دانگ فنگ هائوجی نیز به صورت دو شاخه و دی کات (D Cut) طراحی شده که می‌توان آن را خاص و منحصر به فرد دانست. از آنچه در رندرهای دیجیتالی دانگ فنگ هائوجی نمایان است، می‌توان گفت این خودرو به امکاناتی مانند شارژر وایرلس، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.

مجله ماشین نیکبخت خودرو

دانگ فنگ هائوجی با یک موتور بنزینی و یک پیشرانه هیبریدی عرضه خواهد شد. نمونه هیبریدی هائوجی به سیستم هیبرید MHD دانگ فنگ و باتری‌های سه تایی مجهز خواهد شد. نسخه بنزینی دانگ فنگ هائوجی نیز به یک موتور ۱.۵ توربو مجهز شده که حداکثر قدرت آن ۲۰۴ اسب بخار تخمین زده می‌شود و می‌تواند گشتاور حدود ۳۵۰ نیوتن‌متر تولید کند. نیروی این موتور به واسطه یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مطالعه بیشتر  معرفی جیلی امگرند L 2022

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *