اخبار و رویداد ها

معرفی کارخانه خودروسازی فردا موتورز

معرفی کارخانه خودروسازی فردا موتورز

 حدود ۶۰ سال از آغاز صنعت خودرو و راه اندازی خط تولید اتوموبیل در ایران میگذرد و در این مدت خودرو سازان بسیار مختلفی وارد بازار شده اند . بعضی از شرکت های خودرو سازی مانند ایران خودرو و سایپا بیشترین سهم را در بازار خودرو به خود گرفته اند و بعضی از گروه های خودرو سازی مانند بهمن موتور و کرمان موتور جزو بزرگترین مونتاژ کنندگان خودرو های چینی شناخته شده اند و همچنین شرکت هایی هم مانند شرکت خودرو سازی فردا به تازگی با مونتاژ کردن خودرو های چینی پا به این عرصه گذاشته اند .

خودرو سازی فردا موتورز ، از خودرو های چینی تا خودرو های ملی

فردا موتورز در سال ۱۳۹۲ به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه تجاری گلستان و با هدف ورود به صنعت تولید خودرو در کشور ، کار خود را آغاز کرد. نقطه شروع شرکت خودرو سازی فردا موتورز با همکاری بزرگترین گروه خودرو سازی کشور ،به نام ایران خودرو آغاز شد .

فردا موتورز توسط خانواده (گرامی) تاسیس شد ؛ و ایران خودرو محصولاتش را به این شرکت واگذاری کرده بود که خودرو های سمند و در سال های بعد پژو پارس اولین محصولاتی از گروه ایران خودرو بودند که شرکت فردا موتورز در کارخانه ای که در استان سمنان قرار داشت تولید میکرد .

از سال ۱۳۹۶ و با مذاکره با شرکت های معتبر بین المللی ، خودرو سازی فردا شروع همکاری خود را با شریک مطرح شده تجاری خودش آغاز کرد . هرچند که تحریم های موجود در ایران کار این شرکت خودرو سازی را دشوار کرده بود اما این روند باعث شد که این گروه خودرو سازی خط تولید خودرویی را در کلاس جهانی راه بیندازد و در ادامه مسیر با وجود شدید تر شدن تحریم ها تولید خودروهایی  با برند ملی فردا با مدل های SX5  ، SX6  ، FMC 511   را آغاز کرد .

مطالعه بیشتر  معرفی اف جی کروز + مشخصات فنی تویوتا اف جی کروز

این کارخانه دارای بالاترین سطح تکنولوژی و دارای توان تولید سالانه ۱۲۰ هزار خودرو را دارد که با موقعیت مناسب در منطقه صنعتی مناسب در استان سمنان ، امکان بهره گیری از صنایع قطعه سازی داخلی و فراهم کردن قطعه ی خودرو های تولیدی را دارد . اولین سری از محصولات تولیدی شرکت خودرو سازی فردا موتورز که در سال ۱۳۹۷ به دست مردم رسید ام جی RX5  بود . بعد از آن فردا موتورز شروع به مونتاژ کردن محصولات دانگ فنگ کرد که اولین خودروی آن دانگ فنگ ژینگ SX6  بود که در سال ۹۸ با نام فردا SX6  به رانندگان ایرانی معرفی و عرضه شد ، یک سال بعد دانگ فنگ خودروی چینی دیگری را به بازار ایران آورد ، که نام آن دانگ فنگ ژینگ جینگی X5  میباشد که در بازار ایران با نام فردا SX5  شناخته میشود .

در سال ۱۴۰۰ خودرو سازی فردا محصولی به اسم سدان چانگان آلسوین را معرفی کرد که نه خودروی کراس اوور بود نه تولیدی از محصولات دانگ فنگ و چهارمین خودرویی است که با برند فردا موتورز و با اسم فردا ۵۱۱ به بازار رسیده است . جدید ترین خودرو کراس اوور از شرکت فردا موتورز نام آن فردا T5  میباشد که به تازه گی به بازار عرضه شده است .

حضور فردا موتورز در نمایشگاه خودرو استان تبریز

گروه خودرو سازی فردا این بار در نمایشگاه خودرو تبریز با محصولات جدید خود وارد بازار میشود و گزینه های متنوعی را در اختیار خریداران قرار میدهد و قصد دارد خودرو های سواری عرضه شده در بازار نظیر  FMC 511، FMC SX5 و FMC T5 ، M4 را در معرض دید مردم قرار داده است انا بیشتر توجه ها به سمت خودروی جدید سوبا جلب شده بود . 

حضور سوبا m4 در تبریز

سوبا m4 یکی از خودرو های جدید خودرو سازی فردا است که پیش از حضور در نمایشگاه تبریز در شهرهایی مثل تهران ، مشهد و اصفهان نمایش پیدا کرده بود که استقبال کم نظیری را شاهد بوده و حال که در نزدیکی ورود این خودرو به بازار است علاقه مندان این خودرو میتوانند برای یک بار دیگر این خودرو لوکس و پر از آپشن را از نزدیک ملاقات کنند . خودرو سوبا m4  با توجه به این که از نظر ظاهری طراحی زیبا و خوبی دارد و از نظر آپشن های ایمنی و رفاهی در کمتر خودوریی در ایران شاهد این مزایا هستیم میتواند با ورود خود به بازار ، لوکس ترین خودرو تولید شده در ایران نام گذاری شود .

امکاناتی از جمله ،  ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم تشخیص نقطه کور ، سیستم هشدار بین خطوط ، سیستم هشدار برخورد از جلو ، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ۶ کیسه هوا ، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت اتفاقات، ماساژور صندلی های جلو، صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی و شارژر بیسیم تلفن همراه بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی سوبا M4 هستند .

این خودرو از لحاظ فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سامانه پاشش مستقیم سوخت (GDI)  مجهز است که توان تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت در دور ۵۶۰۰ و بیشینه گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را در دور ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ را دارد. این پیشرانه در سوبا M4  در کنار یک جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر قرار می گیرد.

که توانایی انتقال قدرت ۱۹۷ اسب بخار را در ۵۶۰۰ دور و گشتاور ۲۸۵ نیوتون متر را در ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور دارد ، این انتقال قدرت توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه منتقل میشود .

معرفی کارخانه خودروسازی فردا موتورز - نیکبخت خودرو

مشخصات فنی فردا SX5

خودروی فردا SX5 دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری اتمسفر است که از فناوری میتسوبیشی ژاپن استفاده میکند و در بهترین حالت خود توانایی انتقال قدرت ۱۲۳ اسب بخار را در (۶۰۰۰) دور و ۱۵۴ نیوتون متر گشتاور را  در دور موتور ۴۴۰۰ دارد . این توان انتقال قدرت با توجه به حجم موتور و سیلندر ها و این که از سیستم توربو شارژ استفاده نمیکند توان موتوری مناسبی است اما نه برای خودرویی با بیش از ۱.۳ تن وزن ! در نتیجه فردا SX5 برای پیمایش سرعت ۰ الی ۱۰۰ کیلومتر ۱۶.۵ ثانیه زمان نیاز دارد که برای علاقه مندان یک خودروی پر شتاب اصلا مناسب نیست .

 

معرفی کارخانه خودروسازی فردا موتورز- نیکبخت خودرو

مشخصات فنی  فردا SX6

خودروی فردا SX6 دارای یک پیشرانه ۴ سیلندری با حجم موتور ۱۵۰۰ سیسی توربو شارژ برخوردار است که توانایی حداکثر انتقال قدرت ۱۴۷ اسب بخار را در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۰۰ نیوتون متر گشتاور را در ۴۰۰۰ دور در دقیقه دارد . مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میباشد و حداکثر سرعتش به ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت میرسد .

 

معرفی کارخانه خودروسازی فردا موتورز- نیکبخت خودرو

مشخصات فنی  فردا FMC 511

این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی میباشد که میتواند در بهترین حالت خود ۱۰۶ اسب بخار را در ۵۶۰۰ دور در دقیقه انتقال دهد و با این میزان قدرت باید این خودرو را در کنار پیشرانه معروف TU5 قرار دهیم و با آن مقایسه کنیم زیرا از نظر توان خروجی تقریبا در یک سطح است و با استفاده از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه ،  این انتقال قدرت را انجام میدهد که این گیربکس دو کلاچه باعث نرم تر حرکت کردن و تعویض دنده کاملا بدون تقه میشود .

معرفی کارخانه خودروسازی فردا موتورز- نیکبخت خودرو

مطالعه بیشتر  مرحله جدید ثبت نام ایران خودرو (آبان 1401)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *