اخبار و رویداد ها

آخرین اخبار ایران خودرو

شرکت صنعتی ایران‌خودرو هر ساله با درنظرگرفتن شرایط مختلف افراد و به‌منظور حفظ ثبات قیمت خودروها و وسایل نقلیه، تعداد بسیار زیادی از طرح‌های مختلفی فروش یکپارچه، قرعه‌کشی و… را برای مردم ارائه می‌دهد تا به‌این‌ترتیب مردم بتوانند طی مدت‌زمان مدنظر به خرید خودرو بپردازند. این زمان ذکر شده باتوجه‌به طرح فروش متفاوت است و از ۳۰ روز تا ۱ سال ادامه دارد. به‌طوری‌که برخی خودروها طی ۱ سال و نیم، ۱ سال، ۶ ماه، ۳ ماه و یا حتی ۳۰ روز تحویل داده می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین اهداف اجرایی‌شدن این طرح‌ها، کنترل و حفظ قیمت از زمان تولید خودرو در کارخانه تا زمان ورود به بازار و به فروش رسیدن آن است.

لازم به ذکر است که انجام این کار و تلاش‌های مدیرعاملان گروه صنعتی ایران‌خودرو طی دو سال گذشته، تأثیر بسیار زیادی در کاهش دلالی در خریدوفروش خودرو داشته است و قیمت خودرو تا حد بسیار زیادی متعادل شده است. این امر به اکثر افراد در هر قشری این اجازه را می‌دهد که باتوجه‌به بودجه مدنظرشان اقدام به خرید خودروی مناسب نمایند. البته به‌منظور انجام این کار بهتر است به‌صورت پیوسته به بررسی آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو بپردازند؛ همچنین بهتر است هر هفته به بررسی آخرین اخبار شرکت ایران‌خودرو بپردازید تا از آخرین اخبار و زمان‌های انجام قرعه‌کشی‌ها مطلع شوند. البته لازم به ذکر است که قرعه‌کشی‌های رسمی ایران‌خودرو در و بسایت آن هر دو یا سه هفته یکبار اعلام خواهد شد.

طرح یکپارچه خودرو برای بار سوم در شهریور ۱۴۰۲

طبق اطلاعیه‌های سایت ایران‌خودرو طرح یکپارچه خودرو برای بار سوم در شهریورماه ۱۴۰۲ باز می‌شود. البته بسیاری از منتقدان به انتقاد این طرح پرداخته‌اند، زیرا بر اساس طرح‌های اول و دوم، نتایج این طرح به‌صورت کامل ثمربخش نبود؛ بنابراین دلیلی برای اجاری طرح سوم وجود نداشت. بر اساس دورهٔ دوم طرح یکپارچه فروش خودرو، مدیر سامانه یکپارچه، مهدی تقدسی به توضیح شرایط و اعلام زمان‌بندی دقیق انجام این طرح پرداخت.

به‌این‌ترتیب وی اعلام کرد، به‌منظور انجام مرحله سوم فروش یکپارچه متقاضیانی که شرایط مرحله دوم را داشته‌اند می‌توانند در مرحله سوم شرکت کنند؛ زیرا شرایط این دو مرحله برای متقاضیان برابر است. شرایطی که باید مشتریان داشته باشند از قرار زیر است. متقاضیان بایستی ضمن ایجاد یک حساب وکالتی رسمی با عنوان سازمان حمایت و بلوکه کردن مبلغ صد میلیون تومان، به ارائه درخواست خرید ماشین بپردازند. لازم است مبلغ ذکر شده تا مدت زمانی معین در داخل حساب مسدود شود تا در نهایت پس از بررسی و تطبیق اطلاعات و مدارک متقاضیان، شرایط ثبت‌نام برای آن‌ها مهیا شود.

اضافه شدن طرح های جدید در مرحله سوم طرح فروش یکپارچه برای ایران خودرو

احتمال بازگشت ایران‌خودرو در طرح فروش یکپارچه خودرو برای مرحله سوم با شرایط و طرح‌های جدید وجود دارد. حسین تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، اعلام کرد که در این مرحله، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز به طرح اضافه شده است.

برای شرکت ایران‌خودرو در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، تقدسی توضیح داد که متقاضیان باید حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و مسدودکردن ۱۰۰ میلیون تومان را تعریف کنند. این شرایط مشابه دو طرح فروش یکپارچه دیگر (طرح عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران) است. تقدسی همچنین تفاوت مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو را با مرحله اول توضیح داد. او به این مسئله اشاره کرد که تفاوت این مرحله با گام اول اضافه‌شدن طرح خودروهای فرسوده است.

این اعلامیه‌ها نشان می‌دهند که طرح فروش یکپارچه خودرو به مرحله سوم ختم نخواهد شد و احتمالاً ایران‌خودرو در آینده به طرح باز خواهد گشت، اما تاریخ دقیق اجرای مراحل بعدی هنوز معلوم نیست. به علت حضورنداشتن ایران‌خودرو در طرح مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو این شرکت با انتقادهای زیادی مواجه شد و قصد دارد در مرحله سو شرایطی را ایجاد کند که مشتریان خود را بتواند راضی نگه دارد.

سامانه یکپارچه چیست و کاربرد آن چیست؟

سامانه متمرکز قرعه‌کشی خودرو یا سامانه یکپارچه فروش خودرو فضایی است که به دستور وزارت صنعت معدن تجارت راه‌اندازی شده است و برای نظارت کامل بر بازار خریدوفروش خودروها در داخل کشور صورت گفته است. از طریق این سامانه می‌توان جلوی تعداد زیادی از تخلفات خودروسازان را گرفت و گران‌فروشی را تا حدودی کنترل کرد. تمامی خودروهایی که از این سامانه به فروش محصولات خود می‌پردازند موظف هستند تا در بازه زمانی خاصی خودروهای فروخته شده را تحویل مشتریان بدهند. تمامی خودروسازان دولتی و خصوصی موظف هستند تمامی طرح‌های پیش‌فروش و فروش خودروهای شرکت خود را از طریق این سامانه با آدرس https://esalecar.ir انجام دهند.

اجرای طرح یکپارچه سوم در چه زمانی اتفاق می افتد؟

با وجود انتقادات بسیار در مورد اعلام نتایج مرحله دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو، مدیر این سامانه اعلام کرده است که مرحله سوم آن در ماه شهریور برگزار خواهد شد. طبق گفته‌های مهدی تقدسی، مرحله سوم این سامانه در ماه شهریور برگزار خواهد شد و خودروهای این مرحله به ۳ درصد از افرادی که در مرحله دوم موفق به خرید خودرو نشده‌اند، اختصاص داده خواهد شد. در واقع، در مرحله دوم سامانه یکپارچه عرضه خودرو، این گروه از متقاضیان هیچ خودرویی دریافت نکرده‌اند.

مرحله سوم سامانه یکپارچه بر اساس ظرفیت باقی‌مانده خودروسازان برگزار می‌شود. به این معنی که خودروهایی که مشتریان از خرید آن‌ها منصرف شده‌اند، در مرحله سوم به متقاضیان باقی‌مانده از مرحله دوم تخصیص داده خواهند شد. به‌این‌ترتیب، عرضه خودروهای در نظر گرفته شده در طرح دوم تا سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد، مگر آنکه مشتریانی که خودرو را رزرو کرده‌اند، انصراف دهند و نوبت تحویل خودرو آن‌ها آزاد شود.

علاوه بر این، مهدی تقدسی اعلام کرده است که طرح جایگزینی مرحله دوم نیز به‌زودی آغاز خواهد شد و در هفته‌های آتی انجام خواهد شد. همچنین، درصورتی‌که ظرفیت خودروسازان در ماه شهریور سال ۱۴۰۲ خالی باشد، امکان انتخاب یک خودروی جایگزین برای مشتریان وجود خواهد داشت. باید توجه داشت که لیست خودروهای تکمیلی نیز در هفته‌های آتی اعلام خواهد شد.

بیش از دو میلیون نفر در دو مرحله اول و دوم، در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده‌اند تا به خرید خودرو بپردازند. اما متأسفانه، سامانه یکپارچه نتوانست انتظارات مشتریان را برآورده کند. تحویل خودروهای بسیاری به سال ۱۴۰۳ به تأخیر افتاده و خریداران باید صبر کنند. قبلاً این خودروها با قرعه‌کشی یا بدون آن به‌راحتی فروخته می‌شدند؛ اما اکنون وضعیت تغییر کرده است.

بنابراین، اصرار بر ادامه راه سامانه جامع عرضه یکپارچه خودرو باعث خواهد شد تا افرادی که نیازمند خرید خودرو هستند بتوانند از این سامانه خودرو خریداری کنند و دست دلالان از کنترل قیمت بازار کوتاه بماند. در حال حاضر، فروش خودروها از طریق این سامانه و با قیمت‌های تعیین شده توسط شورای رقابت در حال صورت‌گرفتن است. این موضوع باعث مخالفت برخی از خودروسازان نیز شده است. اما برخورد هم‌زمان مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، باعث شده تا سامانه همچنان در حال اجرا باشد و قیمت بازار به تعادل قابل برسد.

قیمت مصوب محصولات ایران خودرو برای شهریور ۱۴۰۲

قیمت‌های زیر تأیید شده توسط شورای رقابت هستند و قیمت تمام شده برای مشتری به‌حساب می‌آیند.

نام خودرو قیمت
دنا پلاس

 

۳۴۹.۸۰۰.۰۰۰

 

دنا پلاس توربوشارژ ۶سرعته

 

۴۸۲.۰۴۹.۵۲۲

 

سورن پلاس دوگانه‌سوز تاکسی

 

۳۳۶.۱۵۲.۶۱۶

 

دنا پلاس توربوشارژ خودکار ۵۴۵.۱۰۰.۵۱۴

 

سورن پلاس با مالتی مدیا – رینگ آلومینیومی

 

۳۵۵.۱۹۳.۹۵۸

 

سورن پلاس دوگانه‌سوز با رادیوپخش

 

۳۷۲.۴۷۵.۷۳۵

 

سورن پلاس با مالتی مدیا – رینگ فولادی

 

۳۴۱.۱۳۸.۰۲۷

 

سورن پلاس دوگانه‌سوز با رادیوپخش

 

۳۷۲.۴۷۵.۷۳۵

 

سورن پلاس دوگانه‌سوز با رادیوپخش

 

۳۷۲.۴۷۵.۷۳۵

 

سورن پلاس با رادیوپخش

 

۳۳۱.۰۲۰.۸۳۰

 

پژو ۲۰۷ دستی فرمان برقی

 

۳۱۸.۶۲۸.۷۰۲

 

پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای

 

۳۴۳.۷۲۵.۳۳۷

 

پژو ۲۰۷ دستی TU3

 

۳۲۳.۸۰۳.۷۴۱

 

پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵

 

۳۴۸.۸۶۲.۴۷۶

 

پژو ۲۰۷ دستی

 

۳۳۴.۶۴۴.۱۷۰

 

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای

 

۴۲۶.۸۵۳.۶۸۸

 

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف فلزی

 

۴۲۰.۳۹۱.۰۳۹

 

پژو ۲۰۷ اتوماتیک دورنگ (MC)

 

۴۱۸.۸۷۷.۰۶۸

 

پژو پارس TU5

 

۲۷۵.۲۰۱.۴۲۸

 

پژو پارس با موتور XU7P

 

۲۶۰.۲۱۴.۷۳۲

 

پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7P

 

۳۲۷.۶۰۰.۵۰۳

 

پژو پارس سفارشی با موتور XU7P

 

۲۹۱.۱۶۹.۲۰۴

 

هایما S7

 

۱.۰۰۷.۰۲۶.۹۴۸

 

هایما S5

 

۹۸۲.۶۸۹.۴۱۴

 

وانت دوگانه‌سوز آریسان ۲

 

۳۸۳.۰۰۰.۰۰۰

 

تارا اتوماتیک

 

۴۹۰.۵۵۱.۴۴۲

 

تارا دستی V1

 

۳۹۴.۴۶۰.۷۸۴

 

رانا پلاس MT6 با موتور TU5P و سقف شیشه‌ای

 

۳۴۳.۵۵۵.۷۲۳

 

رانا پلاس با موتور TU5P

 

۳۲۲.۲۳۵.۷۶۹

 

بیانیه اخیر ایران خودرو

ایران‌خودرو در بیانیه‌ای اعلام کرد که باتوجه‌به تغییر مرجع دریافت کارت سوخت، ازاین‌پس به اطلاع مشتریان گرامی ایران‌خودرو می‌رسانیم که برای دریافت کارت سوخت، می‌توانند به همراه مدارک خودرو (شناسنامه خودرو و بیمه شخص ثالث) به مراکز پلیس خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه نمایند. با مراجعه به سایت پلیس خدمات الکترونیک انتظامی به آدرس epolice.ir می‌توانید اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

درخواست می‌کنیم مشتریان محترم ایران‌خودرو که قصد واریز وجه را دارند و در صفحه واریز وجه با پیغام هویت‌سنجی مواجه می‌شوند، ابتدا به سایت ثبت‌احوال کشور به آدرس زیر مراجعه کنند تا نحوه انجام عملیات هویت‌سنجی را مطالعه کنند. https://esale.ikco.ir. در این لینک می‌توانید به فایل راهنما در لیست اطلاعیه‌های مربوطه دسترسی داشته باشید.

همچنین، به اطلاع می‌رسانیم که شماره‌تلفن همراهی که در زمان ثبت‌نام اعلام کرده‌اید، باید به نام شما باشد. درصورتی‌که در طرح‌های فروش اینترنتی نیاز به پاسخگویی و راهنمایی دارید، می‌توانید در تمامی ساعات شبانه‌روز با شماره‌تلفن ۰۲۱-۸۲۲۷۲۷۲۷ تماس حاصل کنید. گروه صنعتی ایران‌خودرو در خدمت شماست.

عرضه حدود ۶ هزار خودرو برقی تا آخر سال ۱۴۰۲

طبق گفته علیمردانی مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰۰۰ خودرو برقی از شرکت‌های دانگ فنگ و هایما وارد کشور خواهند شد. همچنین مذاکراتی با شریک چینی در حال انجام است که جایگاه‌های سوخت‌گیری این ماشین‌ها نیز در شرکت نصب و راه‌اندازی شوند.

مطالعه بیشتر  سورنتو WX 2022 ، کم‌ مصرف‌ ترین شاسی بلند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *