اخبار و رویداد ها

تفاوت هایما ۸S و دیگنیتی پرایم

در بازار امروز خودروهای چینی دو کراس اوور تقریبا هم‌رده که در حال رقابت با هم هستند خودرو هایما ۸S و خودرو دیگنیتی پرایم می‌باشند و بسیاری از افرادی که قصد خرید خودرو با بودجه‌ای نزدیک به قیمت این خودروها را دارند در تصمیم خود مردد هستند که کدام خودرو را انتخاب کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و یا علاقمند به مقایسه هایما ۸S و دیگنیتی پرایم می‌باشید، در این مقاله به بررسی تفاوت هایما ۸S و دیگنیتی پرایم می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت هایما ۸S و دیگنیتی پرایم

بررسی اجمالی هایما ۸S

یک کراس‌اوور نیمه‌لوکس سایز متوسط دیفرانسیل جلو است که با طراحی اسپرت و مشخصات فنی مناسبش قادر است نظر جوانان را به خود جلب نماید و همزمان به لطف کابین نسبتاً جادار و امکانات جانبی پرشمار (البته در صورت عرضه نسخه فول)، در استفاده‌های خانوادگی نیز کارآمد ظاهر شود. گستردگی مناسب شبکه خدماتی ایران‌خودرو نیز از دیگر مزیت‌هایی است که خریداران ۸S از آن بهره‌مند خواهد شد؛ هرچند تجربه ثابت کرده فقط نمایندگی‌های منتخب این مجموعه به خودروهای تولید محدود ایران‌خودرو خدمات‌رسانی میکنند. البته علاقه‌مندان باید در نظر داشته باشند که پیشرانه توربو GDI هایما ۸S در کنار قدرت و گشتاور بسیار خوبی که در اختیارتان قرار میدهد، نسبت به انواع تنفس‌طبیعی (که البته در حال نایاب شدن هستند) و همچنین سیستم پاشش سوخت چند نقطه‌ای، حساسیت بالاتری به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری خواهد داشت. شما می‌توانید اطلاعات کامل‌تر درباره هایما ۸S را در صفحه مشخصات هایما ۸S مطالعه نمایید.

در این مقاله می خواهیم دو خودروی هایما ۸S و دیگنیتی پرایم را بررسی کنیم، با تیم تخصصی نیکبخت خودرو برای بررسی این دو خودروی پرطرفدار همراه باشید. مجموعه ی نیکبخت خودرو در تلاش است در زمینه ی خرید و فروش خودرو، به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکن و در کمترین زمان به شما عزیزان خدمات ارائه  کند، یکی از افتخارات این مجموعه فروش فوری خودرو شما عزیزان در کمترین زمان ممکن است، شما می توانید برای دریافت قیمت خودروی کارکرده خود با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نمایید و اگر قصد فروش فوری خودروی خود را در کسری از زمان دارید به بخش خرید و فروش خودرو کارکرده و صفر در سایت ما مراجعه کنید. نیکبخت خودرو سایتی قابل اعتماد برای خرید و یا فروش خودرو می باشد، شما عزیزان فروشنده با اطمینان کامل و خاطری آسوده با ما تجربه ی جدیدی از فروش فوری خودرو خواهید داشت.

مطالعه بیشتر  ۲۰۷ هاچ‌بک دو رنگ به خط تولید رسید

مقایسه هایما 8S و دیگنیتی پرایم

بررسی اجمالی دیگنیتی پرایم Dignity Prime

برای مقایسه و بررسی تفاوت هایما ۸S و دیگنیتی پرایم باید گفت دیگنیتی پرایم یا همان دانگ فنگ IX5، خودرویی در کلاس کراس اور کوپه است که در سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی خودروسازی دانگ فنگ چین طراحی شده و در اوایل سال ۱۴۰۰ توسط گروه بهمن تقریبا همزمان با فیدلیتی پرایم به بازار ایران معرفی و عرضه شد. این خودرو به صورت CKD در ایران مونتاژ می شود و بازار خودرو های شاسی بلند متوسط را هدف قرار داده است.

تفاوت هایما S8 و دیگنیتی پرایم

بازار خودروهای کراس‌اوور در ایران با معرفی خودروهای جدید پیش از پیش در حال داغ شدن است. استقبال مناسب از محصولات کراس اوور جدید هربار عرضه کنندگان خودرو را بر این وا می‌دارد تا با معرفی خودرو قوی‌تر و به‌روزتر سهم بیشتری را از این بازار پرطرفدار تصاحب کنند. بر این اساس هر چند وقت یکبار شاهد عرضه یک خودرو کراس اوور جدید با مشخصات بهتر از قبل هستیم و گزینه‌های انتخاب را برای مشتریان گسترده‌تر می‌کند.

شرکت ایران خودرو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در ایران با محصولات خانواده هایما سهم مناسبی از بازار کراس اوور کشور را در دست داشته و با توجه به تیراژ بالا و خدمات پس از فروش گسترده، توانسته است خانواده محصولات هایما در سبد خریداران بگنجاندن و طرفداران خود را دست و پا کند. یکی از جدیدترین محصولات خانواده هایما در سگمنت کراس اوور که به زودی قرار است به بازار وارد شود پرچمدار هایما ۸S است. این خودرو با مشخصات فنی مناسب و چهره مدرن خود در ابتدای معرفی خود توجه‌ها را به خود جلب کرد.

شرکت بهمن موتور نیز به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح حوزه تولید خودرو در کشور نیز با محصولاتی محبوبی مانند دیگنیتی و فیدلیتی به خوبی جایگاه خود را در بازار کراس‌اوورها مشخص کرده و محصولات آن با محبوبیت بالایی در میان مخاطبان دارند. یکی از کراس اوورهای پرطرفدار دیگنیتی پرایم گروه بهمن است. در این مقاله به مقایسه فنی این دو محصول در سگمنت کراس‌اوورها می‌پردازیم.

 

مقایسه هایما ۸S و دیگنیتی پرایم

برای مقایسه هایما ۸S و دیگنیتی پرایم از لحاظ فنی باید گفت هایما ۸S از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با توربوشارژر و قابلیت تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد و از این رو قادر است در بهترین حالت ۱۹۲ اسب‌بخار قدرت (دور موتور ۵۰۰۰) و ۲۹۳ نیوتن‌متر گشتاور (از دور موتور ۱۵۰۰ الی ۴۵۰۰) تولید نماید، در سمت مقابل دیگنیتی بهمن موتور از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مورد استفاده قرار گرفته است که به کمک توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت ۱۴۸ اسب بخاری در محدوده ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و خروجی گشتاور ۲۲۰ نیوتن متری در محدوده ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند.

هایما ۸S برای انتقال قدرت نیز از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده که نیروی حاصل از موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. دیگنیتی بهمن موتور از یک گیربکس CVT برای انتقال نیرو به محور جلو استفاد ه می‌کند. هایما به کمک پیشرانه و گیربکس خود قادر است طی ۷.۸ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا می‌کند و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. دیگنیتی با کمک پکیج پیشرانه و گربکس شتاب غیر رسمی در حدود ۱۴ ثانیه را به ثبت رسانده است. مصرف سوخت ترکیبی در هایما ۸S در حدود ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر و دیگنیتی پرایم ۷.۵ اعلام شده است.

 

جدول مقایسه مشخصات فنی هایما ۸S و دیگنیتی پرایم

خودرو هایما ۸S دیگنیتی پرایم
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۹۴ سی سی ۱۴۹۸ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۹۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۸ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه ۲۲۰ نیوتن متر در ۱۸۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۸ ثانیه
حداکثر سرعت – کیلومتر در ساعت – کیلومتر در ساعت
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۵۶۵ طول – ۱۸۵۰ عرض – ۱۶۸۲ ارتفاع ۴۶۸۵ طول – ۱۸۶۵ عرض – ۱۶۴۵ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلیمتر ۲۷۹۰ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۱۰.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک ۵۸ لیتر ۵۸ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو ۵

مطالعه بیشتر  رونمایی از فیس لیفت مزدا CX-8

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *