آموزش و ترفند های خودروییاخبار و رویداد ها

نحوه ایجاد حساب وکالتی برای خرید خودرو

داشتن حساب وکالتی برای خرید خودرو الزانی است که ما در این مقاله به نحوه ایجاد حساب وکالتی می پردازیم. طبق قوانین جدیدی که برای خرید خودرو از طریق قرعه کشی ها به تازه گی اعلام شده ، این است که متقاضیان میبایست یک حساب وکالتی ایجاد کنند و مبلغ مورد نیاز برای خرید خودروی مد نظرشان را در آن به صورت بلوکه در بیاورند تا امکان ثبت نام برای آن ها مهیا شود .

در ادامه مطلب روش های ایجاد حساب وکالتی را برای خرید خودروبرایتان توضیح میدهیم . در ابتدا باید بگوییم که این حساب وکالتی برای این است که مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو به صورت مستقیم از حساب شما برداشت شود .

برخی از انسان ها فکر میکنند که حساب وکالتی بورس کالا با حساب وکالتی که برای بازار بورس از آن استفاده میشود تفاوت زیادی دارد .

باید توجه کنید که این دو مورد کاملا یکسان هستند و شما قابلیت این را دارید که از یک حساب وکالتی هم برای خرید خودروی خود در بورس کالا استفاده کنید هم در بازار بورس فعالیت داشته باشید . این کار برای استفاده کردن از یک حساب وکالتی یکسان هم برای خرید خودرو در بورس کالا و هم برای فعالیت در بازار بورس میباشد ، زیرا هر حساب وکالتی فقط  به یک حساب معاملاتی لینک داده میشود .

نحوه ایجاد حساب وکالتی برای خرید خودرو - نیکبخت خودرو 

افتتاح ایجاد حساب وکالتی به چه صورت است ؟

۱ – متقاضیان خرید خودرو در ابتدا باید به یکی از بانک هایی که از طرف شرکت خودروسازی و ایران خودرو معرفی شده است مراجعه فرمایند .

در حال حاضر شرکت سایپا بانک های ملی ، تجارت ، صادرات ، ملت ، رفاه ، و اقتصاد نوین را برای ایجاد حساب وکالتی معرفی کرده اند به نحوی که که اگر در یکی از بانک هایی که سایپا اعلام کرده ، شماره حساب کوتاه مدت داشته باشید میتوانید همان حساب را تبدیل به حساب وکالتی کنید ؛ در نظر داشته باشید که حساب وکالتی همان حساب کوتاه مدت است و همان سودی که برای حساب کوتاه مدت تعلق میگیرد همان سود هم برای حساب وکالتی تعلق میگیرد . این یک روش ایجاد حساب کاربری است که برای خودرو می توانید از آن استفاده کنید.

همان طور که گفته شد مشتریان باید به یکی از شعب بانک های ملی ، تجارت ، اقتصاد نوین ، ملت ، رفاه ، صادرات ،  مراجعه به صورت حضوری داشته باشند و در صورتی که در بانک های تجارت و بانک ملی حساب دارند میتوانند با مراجعه به سایت بانک تجارت https://car.farava.ir یا سایت بانک ملی  https://firoozeh.bmi.ir/signin به صورت آنلاین در این خصوص اقدام بفرمایند .

۲ – اگر در این بانک هایی که از طرف شرکت سایپا اعلام شده حساب بانکی ندارید باید به بانک مراجعه کنید و یک حساب سپرده کوتاه مدت ایجاد کنید .

این نکته را باید مد نظر داشته باشید که فقط حساب کسانی که برنده خرید خودرو هستند و قرار است تا از حساب آن ها مبلغ خرید خودرو برداشت شود مسدود میشود و تا هنگامی که مبلغ خرید خودرو از طرف شرکت های خودرو سازی از آن برداشت نشود این حساب مسدود میماند ؛ اما در حساب کسانی که برای خرید خودرو برنده نشده اند هیچ مبلغی برداشته نمیشود و حساب آن ها به صورت مسدود نیست و میتوانند مبلغ موجودی که در حساب خود دارند را جا به جا کنند .

نحوه ایجاد حساب وکالتی بورس کالا

افرادی که متقاضی خرید محصولی در بورس کالا هستند یااین که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند باید حتما یک حساب وکالتی برای خود ایجاد کنند . برای افتتاح این حساب وکالتی در ابتدا باید کد معاملاتی بورس کالای خود را از طریق یک کارگزاری مجاز به انجام فعالیت در بورس کالا دریافت نموده و پس از انجام این کار یک معرفی نامه از سمت کارگزاریتان دریافت میکنید سپس این معرفی نامه را به یکی از بانک های ارائه دهنده خدمات حساب وکالتی که در بالا گفته شد میبرید و پس از افتتاح حساب وکالتی خود آن را به کارگزاری معرفی نمایید . پیشنهاد می شود مقاله قرعه کشی خودرو تیارا را مطالعه کنید.

در شرایطی که فردی در بورس کالا به عنوان برنده معرفی شود و توانایی این که باقی مانده پول را در زمان مشخص شده واریز نماید یا به هر دلیل انصراف از خرید خودرو را بدهد ، باید جریمه ای را برای این کار پرداخت کند که مبلغ جریمه بقه صورت اتوماتیک از حساب وکالتی آن ها برداشته میشود به صورتی که میبایست مقدار ۵ درصد از ارزش کل این معامله را به عنوان هزینه فسخ کردن قرار داد به اضافه نیم درصد هزینه کارمزد دو طرف معامله که در مجموع ۵.۵ درصد کل معامله میشود را بپردازند .

فردی که برنده میشود هم به مدت سه روز کاری فرصت دارد تا باقی مانده رقم خرید خودرو ی خود را به حساب وکالتی اش واریز نماید .

تعداد حساب وکالتی قابل افتتاح

شما هیچ محدودیتی برای افتتاح حساب وکالتی ندارید و مجاز به این هستید که به تعداد تمام کارگزاری ها و بانک های ارائه دهنده این خدمات حساب وکالتی ایجاد نمایید و این را هم درنظر داشته باشید که برای هر کارگزاری تنها امکان معرفی یک حساب وکالتی دارید .

افرادی که دارای چک برگشت خورده هستند ، قابلیت افتتاح حساب وکالتی در بورس کالا را ندارند و همچنین قابلیت افتتاح حساب وکالتی به صورت مشترک هم ندارند .

در حال حاضر امکان وکالتی کردن حساب‌ها در بانک‌های پاسارگاد، تجارت، سامان، اقتصاد نوین، کشاورزی، ملت، توسعه صادرات، رفاه کارگران، صنعت و معدن، شهر و ملی وجود دارد. بعد از افتتاح حساب وکالتی در یکی از این بانک‌ها، باید اطلاعات حساب را به کارگزاری خود اعلام کنید.

مطالعه بیشتر  ایران خودرو و سایپا، در رده چهل و چهل دومین بزرگترین خودروسازان جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *